וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: יונדאי ix35 המחודש

הקרוסאובר הפופולארי של יונדאי עובר עדכון משמעותי של אמצע החיים וגרם לנו לתהות, מדוע לא הגיע כך מהתחלה?

המעבר מהטוסון ל-ix35 היה משמעותי מאוד. דרמטי. מרכב מיושן, צפוף וצמא לדלק, שודרגנו לרכב שנראה צעיר בשנות דור, נעים בהרבה ובעיקר, חסכוני באופן משמעותי. הטוסון היה מבוקש מאוד בישראל כשהוצע, אבל רק עם התחלת שיווק ה-ix35 השתנתה התודעה הצרכנית בישראל. זה היה השלב שבו הישראלי וצרכן הליסינג בעיקר, אמרו, וואלה, יש מצב שהוא עדיף על i40 בשביל אותן הג'ובות.

ה-ix35 הצליח מאוד, אבל כשהמתחרים התרבו והשתפרו, כולל אחיו התאום הספורטאז' של קיה, הגיע הזמן לעדכון חשוב של אמצע החיים כדי שיוכל להישאר בתחרות. כמקובל בעדכונים שכאלה, היונדאי הזה עבר שורה של ליטושים שנגעו כמעט לכל חלק בו. התוצאה, כפי שתגלו בסוף, טובה מאוד. מה שכמובן גרם לנו לתהות, מדוע הקוריאנים לא השכילו לעשות אותו כזה מיד בתחילת הדרך.

פנסים ותא נוסעים שקט

יחידות התאורה הן הראשונות לעוף ולהתחלף בחדשות במרבית כלי הרכב שעוברים עדכון של אמצע החיים וגם ה-ix35 עושה זאת ומחליף את פנסי ההאלוגן המיושנים ביחידות 'לד' מודרניות שנראות מצוין ומאירות אפילו טוב יותר את הדרך. גם הפנסים האחוריים מוחלפים לאותה טכנולוגיה ובסך הכל תורמים לשדרוג קל של המראה. לא מספיק כדי להבדילו ביחס לדור הקודם, אבל מי שמכיר ואו שהיה בבעלותו אחד כזה, יבחין בשוני מיד.

השינויים בתא הנוסעים, לפחות מבחינת הויזואליה, אינם משמעותיים. אנחנו הצלחנו לזהות מיד את הכיסוי החדש לידית ההילוכים – במקום מסילה משוננת, מהלך ישר לידית עם שרוול עור שחור ונאה. שינויים נוספים לא ראינו ואם אכן ישנם כאלה, הם מספיק מינוריים כדי שיחליקו מתחת לרדאר שלנו. כמו מרבית דגמי יונדאי, גם ה-ix35 קיבל את מערכת המולטימדיה החדשה שמחברת כדיבורית את הנייד בקלות ומאפשרת ניגון של קבצי שמע בעזרת כניסות USB ו-AUX.

כשאומרים שתא הנוסעים נותר ללא שינוי, זה אומר שגם המרחב הטוב שמוצע שם, במיוחד מאחור, נשמר. שני מבוגרים ימצאו שם שפע של מקום בכל ממד ועם קצת שכלול, אפשר לדחוק שם גם שלושה מושבי ילדים ואפילו ליהנות מביטול מכאני של הכרית הקדמית להושבה של מושבת תינוק כשגבו לכיוון הנסיעה. גם תא המטען נשאר מצוין כמו שהיה עם 591 ליטרים של נפח שימושי מאוד.

יונדאי ix35. אתר יצרן
תא הנוסעים. בלי הרבה שינויים/אתר יצרן

מנוע חלש יותר, על הנייר

רשימת השינויים אולי נראית מעט צנועה, אבל כשמתחילים בנסיעה, הגבות מתרוממות והעיניים רצות ימינה ושמאלה בתהייה מה מקור התחושות השונות האלה שמגיעות אל המוח. אבל מה הן התחושות האלה? הנסיעה ב-ix35 החדש נעשתה חרישית מאוד ביחס לקודם. תוספת משמעותית של חומרי בידוד בכל מקום הפכו את הקבינה שלו למקלט מצלילים, כך שהמכשור המתקדם שלנו (כלומר, אפליקציה חביבה בסמארטפון) גילה שבשיוט של 100 קמ"ש, בתא הנוסעים ישנו רחש בגובה 60 דציבלים בלבד – קול השקול לשיחה שקטה.

המנוע החדש מעביר רושם חלק יותר מקודמו ובעיקר שקט יותר לאורך כל רצועת הסל"ד. בתחילה, קשה שלא לתהות מדוע ירד ההספק מ-163 כ"ס בדור היוצא לכדי 154 כ"ס (6,200 סל"ד) ו-19.5 קג"מ (4,700 סל"ד) בדור החדש. האם הדבר נובע מכורח הנסיבות כדי להפחית את רמת פליטת המזהמים? אולי, אבל המנוע החדש לא רק שלא מרגיש חלש יותר, אלא בעיקר משפר מאוד את אופי הפעולה.

התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 11.5 שניות שזה סביר בהחלט והתאוצה מ-80 ל-120 קמ"ש המדמה עקיפה, נמשכת 8.5 שניות וגם זה סביר בקבוצת הקרוסאוברים. בבחינת צריכת הדלק שלנו, ה-IX35 סיים את ימי המבחן עם צריכה ממוצעת של ליטר דלק אחד לכל 11.5 קילומטרים - נתון טוב יותר ביחס למבחנים הקודמים לדור היוצא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נוחות והתנהגות

הנסיעה השקטה של ה-ix35 מלווה גם בנוחות נעימה. כבישי ישראל יכולים להיות לעתים מכוערים מאוד באופי הסלילה שלהם, אבל כל עוד שומרים על מהירות שפויה, היונדאי הזה מתמודד היטב עם הדרך ומבודד את הנוסעים מרוב הצלקות בכביש. בדיוק כשם ששאון הרוח נאלם, גם המיית הצמיגים הוחרשה מאוד וכעת כמעט ללא קשר לסוג האספלט עליו נוסעים, נוח, שקט ונעים לנוסעים.

התנהגות כביש מעולם לא הייתה התכונה הבולטת לטובה של ה-ix הזה. בדור חדש, קשה לשים את האצבע על השינוי עצמו, אבל התחושה היא שהוא חולף על פני דרכי ישראל בצורה רהוטה יותר. גם כשנכנסנו לשבילים מהודקים, הוא לא הרים ידיים – כל עוד כמובן לא מאתגרים אותו עם שיפועים, תעלות ובוץ חלקלק. גרסת ההנעה הקדמית לא מציגה שום יכולת בולטת לטובה ביחס למכונית משפחתית ממוצעת וניסיונות לאתגר אותו בעבירות יכולים להסתיים עם נפנופי צמיגים באוויר או תקיעה מדכאת.

כבישים מפותלים, עדיין לא עושים לו את זה. לא בגלל המתלים או השלדה, אלא בגלל ההגה החשמלי והמנותק שלו. כשנוסעים בעיר, הוא אמנם הופך את מלאכת ההיגוי לקלה, אבל בקטעי הנהיגה המהירים יותר, הערפול הזה מקשה על הדיוק ומצריך תמיד תיקונים וגישושים אחר הקו הנכון. על הנאה מהנהיגה, אי אפשר באמת לדבר פה.

המחיר ירד, התמורה השתפרה

בסופם של ימי המבחן ל-ix35 המחודש, קל מאוד להבין עד כמה הוא השתפר בעדכון האחרון. לא מדובר במהפכות, אלא במה שנראה יותר כמתן תשומת לב ראויה יותר לפרטים ולרווחת הנוסעים. השיפור הזה מאיר באור חיובי מאוד את חוויית הנהיגה בקרוסאובר של יונדאי, אך כשזוכרים שמדובר בעדכון הקיים בלבד, נשאלת השאלה, מדוע יונדאי לא שווקו אותו כך כבר מהיום הראשון. תכונות טובות שכאלה, היו ללא ספק עוזרות לו להיות משמעותי יותר בתחרות מול היצע הקרוסאוברים הענק בישראל.

רכב המבחן הגיע אלינו ברמת האבזור הקרויה Open Sky שמוסיפה מעל האבזור הבסיסי גג שמש פנורמי ומחירה 166,000 שקל ולנו חסרה בה בעיקר בקרת האקלים (מוצעת עם מיזוג רגיל). הדור החדש יכלול כעת גם רמת אבזור צנועה יותר שאמנם מחסירה פנסי ערפל מלפנים, חלונות שמש ועוד שורה של ליטושים קוסמטיים, אבל מחירה יחל ב-150,900 שקל בלבד, מה שהופך אותה לנגישה בהרבה לקהלים חדשים שה-ix היה יקר מדי עבורם. גבוה יותר בהיצע נמצאת רמת העלית שמחירה 177,000 שקל ובחוד נמצאת גרסת ה-2.4 ליטר במנוע והנעה כפולה לגלגלים שמחירה 200,000 שקל.

עוד על יונדאי בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully