וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה מיאטה החדשה תושק ב-2015

המיאטה החדשה שמשקלה יהיה קל מאי פעם, תקבל מנוע סקיי-אקטיב חסכוני וגמיש. הבכורה מתוכננת לתערוכת שיקגו 2015

הרודסטר הפופולרית ביותר בעולם, מאזדה MX5 (מיאטה) תוצג בדור חדש בשנת 2015. מכונית הספורט הקטנה תשלב מנוע חסכוני, משקל מופחת ועיצוב מעודכן ותזכה לבכורה רשמית במסגרת תערוכת שיקגו שנערכת בחודש פברואר, 26 שנים אחרי שהתארחה שם בפעם הראשונה.

מקורבים למיזם אמרו לכלי התקשורת בבריטניה כי המיאטה החדשה תעוצב ברוח רטרו מסוימת, אך תשמור על הקווים הקלאסיים של הסדרה מיום הווסדה. היא תפוסל על פי פילוסופיית ה'קודו-דיזיין' שמלווה את מאזדה מספר שנים, אולם לפי מעצב העל של המותג איקיו מאידה היא תבודל ממאזדה 3 ומאזדה 6 באופן ניכר. "היא מכונית יפה מאוד - מזוהה כ-MX5, אבל עם עיצוב נקי", כך אומר.

מבלי לרדת לעניניים טכניים מפורטים, איקיו אומר שמכסה המנוע יהיה החלק הבולט ביותר של המיאטה, תוך שילוב בתי תאורה ספורטיביים ומכסה מנוע ארוך (מחווה למכוניות הקלאסיות של פעם). היא תהיה קצת יותר רחבה מהדגם היוצא, ולו רק כדי להתאימה למנועי הסקיי אקטיב ומערכת הפליטה החדשה.

על אף שבתחילה נרמז על ידי בכיריה כי היא תרד ממשקל של 1 טון, וכן תאכלס מנוע טורבו, עתה עולה כי מאזדה בחרה בדרך קצת שונה לדור החדש. המכונית תעמוד על משקל של 1.1 טון ובמקום מנוע טורבו תושתל חטיבת כוח אטמוספרית בעלת הספק לא ידוע, אם כי ההשערות מכונות ליותר מ-170 כ"ס בחיבור לתיבת 6 הילוכים ידנית. גג בד וגג קשיח ימשיכו בהיצע.

בחודשים הקרובים, אולי אף בתערוכת ז'נבה הקרובה במרץ, נקבל יותר פרטים אודות המיאטה החדשה, שרבים ממתינים לה בקוצר רוח.

מאזדה מיאטה שווקה בעולם מ-1989 ומיוצרת במפעל הירושמה ביפן. היא הוכתרה לרודסטר הנמכרת ביותר בכל הזמנים אינספור פעמים, והדור האחרון שלה (NC) נמכר בעולם משנת 2005.

עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully