וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אופל קסקדה. בראש פתוח

אופל קסקדה החדשה מצליחה להתגבר על כל מכשלות הסרת הגג. היא מהנה לנהיגה, מהירה, חדה וכמובן מרהיבה למראה. כמה יעלה לכם ה'לייף-סטייל'?

מדד הוצאת העיניים של מכונית על הכביש ינוע תמיד לאורכו של היחס בין השימושיות של המכונית מצד אחד של הסקאלה לבין ערך הסגנון חיים בצד השני. כאשר הגרף מוטה ימינה, כלומר לעבר הגדלת ערכי היכולת להסיע בה ילדים לחוגים, להשתמש בה לביצוע קניות לסופר ולהעברת דירה, היא תיתפס ככשרה, כלא מנקרת עיניים. מנגד, כאשר השימוש בה מוגבל (מעט מקומות ישיבה), כשתא המטען שלה זעיר וככל שהמנוע שלה יותר גדול, כך היא צפויה לנפח לשכנים את האישונים מקנאה.

אז איפה על הסקאלה נופלת אופל קסקדה החדשה? מצד אחד, עצם היכולת שלה לקפל את הגג אל תוך תא המטען, מספיקה כדי לעצבן נהגי משאיות שייצמדו אליכם בפקקים, לגרות נהגי ליסינגומטיות שלא יתנו לכם בחיים להשתלב בתנועה ולגרום לנהגות לשאול אם יש לכם מספרה ואיפה היא. אולם מצד שני, הקסקדה יכולה בקלות להסיע 4 נוסעים, יש לה תא מטען שאפשר למלא בקניות בסופר ובחזית מותקן לה מנוע קטן - 1,600 סמ"ק.

מבחן אופל קסקדה קונברטיבל. קובי ליאני
מבחן אופל קסקדה קונברטיבל/קובי ליאני

במילה אחת, מרהיבה

צריך לברוח מהעיר, להתרחק כ-30 קילומטרים מההמולה, לפנות ימינה לכביש צדדי ולחנות על רקע ירוק. אז אפשר פשוט להתענג על איך שאופל פיסלו את הקסקדה הזו. היצע מכוניות אופל תמיד השאיר תחושה פושרת ופונקצונאלית בעיצוב הלא זוהר ופתאום, נופלת פצצה שכזו על כבישי העולם. הקסקדה אינה עוד גרסה פתוחה לאסטרה המשפחתית, אלא מכונית שתוכננה על פלטפורמה אישית, שמאחדת תכונות בין אותה אסטרה לאינסיגניה הגדולה.

מעבר לעיצוב המרשים של המעטפת החיצונית, פתיחת הדלתות חושפת תא נוסעים אולי מעט פחות מרשים בסביבת הדשבורד הזהה לזה של האסטרה, ויותר כאשר מביטים במושבים ומתחבקים איתם. הקסקדה הגיעה לישראל ברמת האבזור הגבוהה וזה אומר שמותקנים בה מושבי עור יוקרתיים מאוד למראה וכשיושבים בהם, מתענגים על החיבוק שלהם במותניים ובירכיים. מאוחר יותר בשלב הנהיגה הספורטיבית נעריך זאת מאוד.

הממדים הנדיבים שלה שנפרשים על פני 4.7 מטר לאורך, 1.8 מטר לרוחב ועם בסיס גלגלים של 2.7 מטר, יוצרים תא נוסעים גדול ונדיב במיוחד ולא רק ביחס למכוניות פתוחות אחרות, אלא גם ביחס למשפחתיות קונבנציונליות. המרחב מלפנים וגם מאחור לארבעה מבוגרים הרבה יותר ממספק.

מבחן אופל קסקדה קונברטיבל. קובי ליאני
מבחן אופל קסקדה קונברטיבל/קובי ליאני

שיזוף חורפי

יום המבחן נפל על אחד הימים החמים של החורף הנוכחי ואין ספק שדי בכך כדי לשדרג משמעותית את ההנאה מהנהיגה במכונית פתוחה. אולם עוד לפני שהסרנו את הגג, היה נעים לגלות שגם עניין בידוד הרעשים בקסקדה קיבל תשומת לב ראויה. שיוט ב-100 קמ"ש על כביש בינעירוני נעשה בנינוחות ועם השתקה של רוב רעשי הסביבה. המדידה שלנו גילתה שבתנאים אלה נשמעים בקבינה 67 דציבלים בלבד וזה שקט מאוד. נסיעה בתנאים זהים עם גג פתוח, 78 דציבלים וזה אומר שאון רוח מוחשי יותר באוזניים, אבל עדיין לא ברמה טורדנית.

אם כבר הזכרנו את הגג הנפתח, תוך 16 שניות הוא נעלם אל תוך תא המטען במופע רובוטריקי שגורם לסובבים להתעכב ולשלוף סמארטפונים. גם הנסיעה עם גג מופשל מקבלת ציון מצוין - היסט הרוח לא פחות ממושלם עבור היושבים מלפנים. אמנם אם תמקמו מימנכם נוסעת ארוכת שיער, הוא יתבדר ויתנפח, אבל גל הרוח יעבור לכם מעל הראש ולא יציק. כשסוגרים את חלונות הצד, היסט הרוח נושק ממש לשלומות.

170 כ"ס ונסיעה חלקה

מנוע ה-1.6 ליטר שלה זהה לזה שפגשנו לא מכבר באינסיגניה המחודשת. 170 כ"ס הוא מעביר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית שלה 6 הילוכים וגם נתון המומנט מכובד כשעומד על 28.6 קג"מ בכל התחום שבין 1,650 ל-3,200 סל"ד. זה אומר שהנסיעה בקסקדה משאירה תחושה של כוח זמין תמיד לדרישות רגל ימין ורמיסה של הדוושה. היצרן מספר על זמן האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.9 שניות, אך אנחנו מדדנו לה 11.3 שניות לביצוע משימה זו. אולם ההאצה מ-80 ל-120 קמ"ש זריזה יותר ועומדת על 8.3 שניות.

מעבר לכוח, כבר כשמתחילים לנהוג בקסקדה, מקבלים תחושה עירנית מאוד מההגה. טובה מדי ביחס למה שהורגלנו למצוא בשנים האחרונות עם השלמת החדירה של התגבור החשמלי. הדיוק בהגה, החדות שבתפעול שלו ואפילו התחושות שעוברות דרכו בקטעים המהנים, המחישו בדיוק את שהתכוונו הגרמנים. המתלה הקדמי ורכיבי ההיגוי של הקסקדה מגיעים ישירות מדגמי ה-OPC החזקים והספורטיביים של האינסיגניה וזה כיף.

גם הקשיחות המבנית שלה גבוהה וזה אומר שהעיוות המוכר שמתגלה בעת דחיקה של מכוניות פתוחות בנהיגה ספורטיבית על גבי כבישים מפותלים, כמעט ונעלם. אין צקצוקים מהמרכב, אין תחושה של ערפול אלא יש חדות ונכונות לפנות בנחישות מרשימה שגרמה לנו לדחוק אותה חזק ומהר מהמתוכנן. הריסון של המתלים שומר את המרכב מפולס גם תחת עומסים כבדים בפניות ורק שינויי כיוון תכופים וחזקים מצד לצד, גרמו לה לחשוף גבולות ברורים יותר ודי הגיוניים. אולם למרות הקשיחות, נוחות הנסיעה לא נפגמת. המתלים נשארו רכים מספיק כדי לבלוע את רוב המהמורות ועדיין מדויקים ומרוסנים ברמה ספורטיבית גבוהה.

מבחן אופל קסקדה קונברטיבל. קובי ליאני
מבחן אופל קסקדה קונברטיבל/קובי ליאני

לא זולה ולא יקרה

בסופו של יום המבחן, השתכנענו שהקסקדה בסופו של דבר, כן מצליחה למשוך מידה מאוד לא מבוטלת של תשומת לב מהסביבה. חלקה מלווה בחיוכים והרמות אגודלים וחלקה של מבטי קנאה לא נעימים. אבל לפחות מבחינת המחיר, הקסקדה לא מבהילה עם תג מחיר שעומד על 300 אלף שקלים. מאחר ומספר המכוניות הפתוחות בישראל מצומצם מאוד, קשה לבחור לה מתחרה להשוואה, אבל כשמשכללים פנימה את העיצוב המרשים, האבזור העשיר בתא הנוסעים, הביצועים הטובים וכמובן ממד ההנאה מהנהיגה, הקסקדה מקבלת ציון גבוה בסעיף התמורה למחיר.

וזאת עוד לפני שמסמנים V על תא הנוסעים השימושי שלה לארבעה נוסעים, על תא המטען שלא ממש מתפשר והחיסכון בדלק (11 ק"מ לליטר בנהיגה יומיומית). מי שמחפש את הייחודיות ולא מוכן להתפשר על יכולות הניהוג והאיכות, ימצא בה פרטנרית מצוינת.

עוד על אופל בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully