וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה ראשונה: שלילת רשיון, גם אם השוטר לא ראה את העבירה

במסגרת הרפורמה בפקודות התעבורה תוחמר הענישה נגד מעשי בריונות כביש ונהיגה בשכרות. סמכות מורחבת תינתן לשוטרי תנועה במידה וחושדים שהנהג ביצע עבירה

אמש (שני), אושרה בקריאה ראשונה בכנסת הרפורמה בפקודות התעבורה. במסגרת זו, תוחמר הענישה כלפי בריונות כביש, נהיגה תחת השפעת אלכוהול, עבירות מסכנות חיי אדם, וכן יש לציין כי היא כוללת סעיף שנוי במחלוקת, בו שוטרי משטרת התנועה יוכלו לחלק דוחות לנהגים גם אם לא ראו במו עיניהם את העבירה שבוצעה לכאורה.

היוזמה לרפורמה היא פרי ידיה של ח"כ ציפי חוטובלי, סגנית שר התחבורה, שהחלה לפעול בחודשים האחרונים לתיקון החוקים על מנת לנקוט ביד קשה כלפי עברייני תנועה. "הרפורמה חיונית לחיזוק הבטיחות בדרכים בכך שתאפשר תאפשר לרשויות החוק להוריד מהכביש בריוני תנועה ותגביר את ההרתעה כלפי עבריינים. בנוסף, תיושם לראשונה דירוג בשכרות, כך שתוחמר הענישה כלפי נהגים שיכורים ותהיה הקלה בענישה כלפי אדם שחרג במעט מכמות האלכוהול המותרת.", כך חוטובולי.

הרפורמה תפעל נגד נהגים עבריינים באופן מדורג, וכן תיקח בחשבון וותק נהיגה וחומרת העבירה. כך למשל, נהג שייתפס שיכור ברמה גבוהה ב-50% מהמותר יפסל רשיונו לשנה, בעוד נהג שריכוז האלכוהול בדמו גבוה פי 3, עשוי לקבל מאסר של שלוש שנים. עוד בסעיף זה, לשוטר תינתן סמכות להטיל שלילת רשיון לחצי שנה - גם ללא בדיקת ינשוף, במידה והנהג מגלה סימני שכרות בולטים. כיום העונש כלפי נהיגה בשכרות עומד על שנתיים, ללא הבדלה בחומרה.

עוד במסגרת הרפורמה, החמרה בענישה כלפי נהגים חדשים שינהגו ללא מלווה (שלילה עד שישה חודשים), חמש שנות מאסר ו-230 אלף שקל קנס לנהג שיחצה מסילת רכבת ויסכן נוסעיה, וכן יוכלו שוטרי תנועה לשלול רשיון אם קיים לדעתם יסוד סביר לביצוע עבירה מסכנת חיים, שוב, גם אם לא חזו בביצוע העבירה בפועל.

בין היתר, נועדה הרפורמה גם להקל על העומס בבתי המשפט וכן להפחית עסקאות טיעון מקלות וערעורי סרק.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully