וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטנות כושלות במבחני ריסוק

מבחני הריסוק האמריקניים חושפים נקודות חולשה של מכוניות המיני הפופולריות. מי כשלה נחרצות ומי הצטיינה?

ריסוק, IIHS, שברולט ספארק. אתר יצרן
מבחני ריסוק. רק מכונית מיני אחת זכתה לביקורת חיובית/אתר יצרן

מכון הריסוק האמריקני, ה-IIHS שפועל מטעם חברות ביטוח בארה"ב, בחן לאחרונה 11 כלי רכב חדשים מקבוצת הסופר מיני, מיני וסדאן קומפקטיות. מתוך הממצאים עולה, כי אחוז גדול של מכוניות מיני אינן עמידות בתאונות דרכים קטלניות, ומתוכן רק מכונית אחת הצליחה לצבור ניקוד ראוי ולזכות בציון הגבוה ביותר שמעניק המכון למכונית בטיחותית.

שש מכוניות מקרב ה-11 קיבלו את הציון "עלוב". אלה היו ניסאן ורסה (שנמכרת בארץ כטידה), טויוטה פריוס C, מיצובישי מיראז' (ספייס סטאר בישראל), פיאט 500 והונדה ג'אז (מהדור הנוכחי). ציון "רע", גרפו פורד פיאסטה ומאזדה 2, טויוטה יאריס וקיה ריו. שברולט ספארק הייתה היחידה שהצליחה לצבור בקרב הבוחנים ציון "משביע רצון".

המבחנים נחלקים למספר קרטיריונים, אולם הפעם התמקדו המהנדסים רק במבחן אחד, כזה האומד את עמידות המרכב בפגיעת עמוד במהירות של 65 קמ"ש בצידה השמאלי של המכונית קרוב לקורת הנהג. מבחן זה, לדברי המכון מייצג לפחות רבע מתאונות הדרכים הקטלניות.

חלק מהיצרניות שהשתתפו במבחן מיהרו לפרסם תגובה כדי למנוע אי הבנות. מאזדה והונדה, טענו שהמכוניות שלהן תוכננו לפני המתכונת החדשה, כשהונדה מציינת שהג'אז החדשה שהוצגה לפני כמה חודשים תצלח את המבחנים בסיבוב הבא.

ניסאן פרסמה הצהרה לפיה היא בוחנת את הממצאים, והיא תדאג לטפל בליקויים שנמצאו בדגמיה העתיידים. כל שאר היצרניות, להוציא מיצובישי שטרם נבחנה בעוד ניסויים של ה-IIHS, טענו שהמכוניות לעיל הצליחו בניסויי ריסוק אחרים של המכון.

כך או כך, שתי הנבחנות הגרועות ביותר היו הונדה ג'אז ופיאט 500. על פי ה-IIHS, ההגה בשתיהן נדחף עמוק לתוך מושב הנהג בתאונת שבוימה לצורך המבחן, שעה שבפיאט 500 הדלת נתלשה ממקומה ובג'אז פגע ראש הנהג (בובת ריסוק) בקונסולה הראשית.

"במציאות, צריך לקחת בחשבון שהמכוניות הקטנות מעורבות בתאונות דרכים מגוונות, כלומר עם כלי רכב בגדלים שונים, ולרוב התרחיש הוא לתאונה עם רכב מסיבי, ולכן הסיכוי לפגיעות חמורות גבוה יותר מכפי שהדגמנו כאן", כך ה-IIHS.

המכונית הבטיחותית ביותר הייתה כאמור שברולט ספארק, שהצליחה לסיים את המבחן עם ה-TOP SAFETY PICK. היא הפגינה חוסן גבוה יותר במסגרת המבחנים ובמיוחד מציינים, את החלק התחתון של המרכב שעמד היטב בפני פגיעה חזיתית ושמר על אחידות המרכב. "למכונית מיני תמיד יהיה חסרון מובנה בשל גודלה, כמעט בכל תאונת דרכים", מסכמים הבוחנים.

עוד בטיחות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully