וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופחת המס על טרקטור משא

שר האוצר יאיר לפיד חתם על צו המורה להפחית את מס הקנייה על טרקטור משא בשיעורים חדים, וכן הוגדרה מחדש קבוצת מס לרכבי שטח. טנדר בנזין יהיה חייב במכס

מס הרכישה על טרקטור משא המיועד להובלת טובין יופחת מ-83% ל-30% עבור הנעה בבנזין ו-12% להנעת בדיזל, כך על פי תיקון חקיקה של שר האוצר יאיר לפיד שנכנס לתוקפו רטרואקטיבית מה-1 ביוני אשתקד. התיקון נועד להסדיר פערים מעוותים גדולים בין רכבי משא, על כל סוגיהם, למס הרכישה המושת על מכוניות רגילות. תחת הגדרה זו, כלולים כלי רכב חקלאיים בתעשייה ובענף החקלאות, וכן כאלה המאופניים בדומה להם ואינם מורשים לנסוע בכבישים (רכב תפעולי).

במסגרת תיקון החקיקה, נעשה שינוי גם בהגדרת רכבי שטח. עד עתה, ההגדרה כללה כלי רכב שמשקלם לא עלה 750 ק"ג ונפח המנוע 750 סמ"ק, אולם מרגע תוקף פרסום התיקון החדש, ההגדרה תורחב למנועי 1,500 סמ"ק ומשקל של כ-900 ק"ג, ולכן מס הרכישה יופחת בשיעור דומה מ-83% ל-50%.

בנוסף לכך, מוסיפים ברשויות המס, כי הצו כולל גם תיקון לפיו כלי רכב להובלת טובין המונעים באמצעות בנזין, שמשקלם אינו עולה על 4.5 טון (דוגמת טנדרים) יהיו חייבים במכס בשיעור של 7%, בדומה למנועי דיזל והנעת חשמל. להערכת הרשויות, התיקון יכניס לקופת המדינה כחצי מיליון שקלים בשנה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully