וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלבי חוגגים למכונית היסטורית בת 50 שנה

100-150 אלף דולר יקנו לכם שלבי קוברה שנולדה כמחווה למהדורה מיתולוגית משנות ה-60. את המנוע תאלצו לבחור בעצמכם, וגם לשלם עליו תוספת מחיר

שלבי קוברה מהדורת 50 שנה. אתר יצרן
שלבי קוברה 289. לא רק למכורי המותג האמריקני/אתר יצרן

שלבי אמריקן החלה לייצר מהדורה מיוחדת לרגל 50 שנה לשלבי קוברה התחרותית שאושרה למסגרות ה-FIA ב-1964, בהן היא קראה תגר על מותגים קלאסיים כמו יגואר, שברולט קורבט ואסטון מרטין. המכסה תהיה מוגבלת, והמחיר בהחלט יותיר אתכם עם חור בארנק.

באופן סמלי, תעמוד מכסת הייצור על 50 עותקים בלבד, וכל אחד מהם יישא את הכותר "שלבי 289 CSX7000" עם לוגו של ה-FIA מוטבע בגוף המרכב. גם הגוון יהיה אחיד לכל המכוניות בהתאם לדגם המקורי, כך שאם חשקתם באדום בולט, תאלצו להסתפק בגוון שנקרא 'וויקינג בלו', כחול-תכלת רטרו.

הקוברה 289 המקורית פותחה עם תא נוסעים מובדל מהגרסאות הרגילות. מתכנניה התקינו בחלל הפנים מושבי ספורט, רתמות מירוץ, פגושים רחבים יותר מלפנים ומאחור, דלתות קצרות וצמיגי מירוץ, בולמים ספורטיביים ועוד. בסדרת דגמי העידן המודרני, ה-289 מקבלת סממנים זהים, אך באיכות מודרנית, תוך שמירה על נאמנות לקו של העיצוב ההיסטורי ותגית שמציינת את היותה אחת מתוך ה-50.

"ה-289 היו מכוניות היסטוריות שנחרתו בתרבות המירוצים האמריקנית", כך אומר ג'ון לופט, נשיא שלבי אמריקן. "השלבי התחרותיות נולדו בתקופת נהגים אגדיים, בהם פיל היל, דן גרני, קן מילס, ובוב בונדהרנט. השילוב של שלדה קלה, מנועים חזקים ונהגים מיומנים, הפכו אותה לאיום מול כל יצרן".

שלבי שינתה לא מעט תכונות בקוברה 289 החדשה, כמו שימוש בתרכובות אלומיניום או פייברגלרס, אבל הותירה בידי הלקוחות את השיקול המרכזי - איזה מנוע לתחוב בחזית. ניתן לבחור מתוך מגוון מנועי פורד, אבל מי שרוצה להרגיש את הרעם ההיסטורי בין האצבעות, בפרוש מוזמן להשתיל בקרביה מנוע V8 (בלוק קטן) תוצרת פורד בנפח 4.7 ל' עם 210 כ"ס ותיבה ידנית.

את ה-289 ניתן לרכוש דרך המפיצים של שלבי אמריקן בארה"ב. המחירים יחלו ב-95 אלף דולרים למרכב פייברגלס, או 160 אלף דולרים למרכב אלומיניום. על המנוע תשלמו בנפרד.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • שלבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully