וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שאפשר לעשות עם הסמארטפון (חלק ב')

אסף בר-שי

2.2.2014 / 10:18

למדוד תאוצות, למנוע מאתנו להתקרב יתר על המידה אל המכונית שלפנינו למדוד רעשים וגם לבדוק אם אנחנו יכולים לנהוג, או ששתינו יותר מדי אלכוהול. מדריך

סמארטפון במכוניות. ShutterStock
5 אפליקציות רכב ממש שוות לסמארטפון שלכם/ShutterStock

הסמארטפון שלנו יודע לעשות כל כך הרבה דברים בכל כך הרבה תחומים, שאנחנו מופתעים ממנו בכל פעם מחדש. הטלפון הדק והיקר יודע לעשות הרבה דברים במכונית שלנו, כדי שנוכל ליהנות ממנה יותר. אז אחרי שלמדנו שאפשר להקרין באמצעותו את המהירות ואפילו את הנחיות הניווט על השמשה, שאפשר לפתוח שערים באופן אוטומטי, ליצור לעצמנו רשימת השמעה שתחליף בשמחה את התככים והפוליטיקה של ערוצי הרדיו וגם לתקשר ישירות עם מחשב הרכב, קבלו את חלקה השני של הרשימה, שתגלה לנו עוד כמה מצפונותיו של מכשיר הקסמים.

למדוד תאוצה ולחשב את הכוח

כמה המכונית שלכם סוגרת? אנחנו יודעים שהשאלה הזו מתלווה בדרך כלל לוויכוח סוער שעיקרו – המכונית של מי יותר מהירה. ובכן, אם אתם נהגים אחראיים, אתם מוזמנים להוריד את אפליקציית Dynomaster, שתהפוך את הוויכוח למדעי. האפליקציה מאפשרת מדידה רחבה ומגוונת של האצות, בדיוק לפי טווח המדידה שמעניין אותנו (רוצים אפס למאה? חמישים לשמונים?). האפליקציה עושה ככל יכולתה לחשב בדיוק את הנקודה שבה יצאנו לדרך (נקודה שאינה מובנת מאליה עם יכולות הטלפון) ולספק לנו את תמונת ההאצות.

אחרי שמדדנו האצה, האפליקציה מספקת לנו מידע רחב לגביה: מה היו התנאים (גובה מעל לפני הים, לחץ באוויר) וגם מיקום מדויק, שמוצג על גבי תצלום אוויר ומאפשר לנו לזהות בדיוק היכן מדדנו את ההאצה. נוסף על כך, באפליקציה מחשבון שמשלב את מדידות ההאצה עם נתונים שנוכל להכניס – כמו משקל המכונית ורמת האווירודינמיות שלה (מקדם גרר) וכך נוכל לחשב מה הכוח האמיתי של המנוע.

האפליקציה: Dynomaster

פלטפורמה: אנדרואיד
מחיר: 10.40 שקלים

שמור מרחוק מהאופניים שלפניך

אי אפשר לקחת מפרופ' אמנון שעשוע ומזיו אבירם את הקרדיט מיצירת מערכת הבטיחות, מוביל איי. המערכת היקרה והמתוחכמת מסייעת לנהג להימנע מסטייה מנתיב הנסיעה ומקירבה יתרה לרכב שלפניו. ובכל זאת, אנשי iOnRoad, גם הם ישראליים, הצליחו לעצבן את אנשי מוביל איי היות שהם יצרו אפליקציה חינמית שמתיימרת לעשות את אותו דבר – בלי חישנים, מצלמות ומערכות לבד מרכיבי המערכת שמובנים בטלפון האינטליגנטי שלנו.

אפשר להתווכח על רמת הביצועים של האפליקציה לעומת ביצועי מוביל איי, אבל העובדה היא שאם מתקינים את הטלפון באופן יציב ומדויק, כפי שמדריכים אנשי iOnRoad, הרי שהמערכת בהחלט עושה עבודה מרשימה מאוד. באמצעות מעקב קבוע אחר מהירות הנסיעה שלנו ובאמצעות זיהוי המציאות שנשקפת מבעד לעדשת המצלמה של הסמארטפון, מזהה המערכת קירבה מסוכנת למכונית שלפנינו וגם סטייה מנתיב הנסיעה אל עבר השוליים או הנתיב הנגדי. אם מזהה האפליקציה סכנה – היא מיד מתריעה עליה בפנינו באמצעות צבעים חזקים וגם צליל התראה. ההתרעות הקוליות בפני סכנה מושמעות גם אם האפליקציה עובדת ברקע.

האפליקציה: iOnRoad (אנדרואיד)
לאייפון

מחיר: גרסת פרו – 20 שקלים / גרסת לייט (אנדרואיד בלבד) - חינם

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

למדוד עד כמה המכונית שלנו שקטה או רועשת

איפה יותר שקט, במסיבת היומולדת של האחיין או במהירות בינעירונית במכונית שלנו? ומי יותר שקטה, טויוטה קורולה או מאזדה 3? אפליקציית Sound Meter לאנדרואיד ו- SPLnFFT לאייפון מנצלת את המיקרופון הרגיש שהותקן בטלפון שלנו, ובעזרתו היא יודעת למדוד את רמת הרעש של הסביבה בדציבלים. האפליקציה מראה לנו את רמת הרעש וגם מספקת את עוצמתו הממוצעת וגם את הנקודה הרועשת ביותר שחווינו במהלך המדידה. רק שימו לב שרמת הדיוק ורגישות המיקרופון שונה ממכשיר למכשיר, ולעתים נדרש כיול של האפליקציה בהתאם.

יצוין שאפליקציית Sound Meter של אנדרואיד, נכללת בתוך חבילת Smart Tools שכוללת עוד כמה אמצעי מדידה, ובהם מד רעידות שיכול לתת לנו מושג מדיד חלקי גם לרמת הנוחות של הרכב. אפליקציית SPLnFFT של אייפון היא, אמנם, בתשלום, אבל זוכה לביקורות מתלהבות במיוחד על רמת הדיוק שלה.

האפליקציה: Sound Meter (אנדרואיד), SPLnFFT (אייפון)

מחיר: 13.90 שקלים / חינם

לבדוק אם שתינו יותר מדי

לא, בסמארטפון שלנו לא מובנה ינשוף למדידת אחוז האלכוהול בדם. לפחות בינתיים... אבל אפליקציית SoberApp הישראלית תגלה לנו בכל זאת אם שתינו יותר מדי אלכוהול או שאנחנו יכולים לנהוג. האפליקציה מצליבה כמה מקורות של מידע כדי לספק לנו את התשובה – האם מותר לי לנהוג או לא. עם התקנת האפליקציה, נגלה לאפליקציה את מיננו, גילנו ומשקלנו, ובזכות ה-GPS היא יודעת באיזו מדינה אנחנו נמצאים. בזכות כל אלו יודעת האפליקציה כמה מותר לנו לשתות מול חוקי האלכוהול במדינה.

כל מה שאנחנו צריכים לעשות בעת השימוש באפליקציה הוא להכניס אליה את פרטי המשקה ששתינו (מאגר המשקאות המובנים באפליקציה מרשים ביותר) ואת הכמות. כעת תגלה לנו האפליקציה אם מותר לנהוג או לא, וגם אם לא – היא תגלה לנו באיזו שעה בדיוק תתפוגג ההשפעה. לצד כל אלו יודעת האפליקציה לעשות עוד שני דברים: אם לא שתינו – היא תכוון אותנו אל הפאב הקרוב. ואם שתינו יותר מדי – היא תפנה אותנו אל המונית הקרובה.

האפליקציה: SoberApp
מחיר: חינם

להיות קופסה שחורה לשעת תאונה

רגע אחד של חוסר תשומת לב – שלנו או של מישהו אחר, והמפגש הבלתי רצוי בינינו ובינו קורה. נזק לרכוש בלבד, אנחנו מקווים, ועכשיו מה שיש לנו לעשות הוא לבדוק שוב, בתשומת לב רבה, איך קרתה התאונה ומי יצטרך לשלם למי. אפליקציית הקופסה השחורה עושה בדיוק את העבודה הזו: היא מקליטה באופן שגרתי את התנועה שלנו ואם חלילה קרה אירוע מצער שכזה – היא מאפשרת לנו לעקוב אחר ההתפתחויות שהביאו לתאונה. האפליקציה מקליטה את תמונת הווידאו וגם סדרה של נתונים שכוללים את המיקום ואופן הנהיגה שלנו.

האפליקציה: AutoBoy BlackBox
פלטפורמה: אנדרואיד
מחיר: חינם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully