וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הליפט: יונדאי i20

יונדאי i20 אולי אינה פופולרית כמו קודמתה, אבל עם מותג חזק, מנועים מגוונים וגם תיבה ידנית, הסופר מיני הקוריאנית קורצת לכם עם אופציה אטרקטיבית לרכב משפחתי קטן

יונדאי i20 (מתיחת פנים). אתר יצרן
יונדאי i20 מומלצת כמשומשת?/אתר יצרן

שנים ארוכות נשלטה קטגורית הסופר מיני הפופולרית על ידי יצרניות הרכב מאירופה. מכוניות שובות עין ולב כמו רנו קליאו ופיג'ו 206, יחד עם פולקסווגן פולו דחו ניסיונת להדיחן. אבל, איפשהו באמצע העשור הקודם על רקע הפלישה של יונדאי ליבשות, והעלייה ההדרגתית ברמת המוצרים, הביקוש והתדמית, היא החלה לשווק דגמי מפתח, בהם הגטס החביבה שהפכה כאן לנפוצה במיוחד. היורשת לעומת זאת, ה-i20, נתקלה בקושי להכנס לנעליה הגדולות. אין זה מעיד על כך שהגטס הייתה מכונית מבריקה, אך מצד שני, i20 הציגה למראית עין מכונית שקורצה מחומרים טובים ממנה בהרבה. וזו כבר התחלה טובה.

אלא שבשנת 2009, כשהיא הגיעה לישראל, ניצבה בפניה משוכה גבוהה. יונדאי אמנם התחזקה בעקבות ה-i30 ובנתה עצמה למותג מוביל, אבל קבוצת הסופר מיני תפחה וגדלה עם מכוניות דומיננטיות כמו מאזדה 2, סקודה פביה וסוזוקי סוויפט שהחזירו תמורה ראויה לשקל.

תעודת זהות

אותם פערים מול אירופה, הובילו לכך שה-i20 שונה בצורה בולטת מהגטס, בעיקר בגישה של מתכנניה כלפי השוק המערבי שחפץ בקומבינציה של ביצועים עם פרקטיות. היא פותחה במרכז העיצוב הגרמני של יונדאי על פלטפורמה חדשה, וכן עוצבה על ידי צוותים גרמניים לפי הנחיות קווי המתאר ב-2008.

כמו כן, יונדאי דאגה שה-i20 תהייה נגישה לחמישה נוסעים, שכן בסיס הגלגלים שלה התייצב על 2.52 מ' ואורכה 3.95 מ'. היא גם רחבה מספיק להכיל שני מבוגרים בספסל האחורי בלי צפיפות מורגשת, ונפח תא המטען הוא מהגדולים בסגמנט: 295 ל'.

עיצובה החיצוני היה נעים למראה, אבל ההפתעה הגדולה המתינה בתא הנוסעים. למרות איכות שנויה במחלוקת ואווירה ליסינגית קצת אפרורית בחלק מהדגמים, ניכר כי יונדאי השקיעה בהנדסת האנוש כך שה-i20 לא תרגיש מיושנת ליד בנות קבוצתה. הקבינה פוסלה בשיא הפשטות כשדגשים ניתנו למבנה הקונסולה הראשי והנגישות למתגים.

אלון אייזיק, מנהל מרכז השירות לרכב הילוך שישי - ראשון לציון, מורשה יבואן יונדאי: "ה-i20 היא מכונית מרווחת. ואפשר לומר שהיא מייצרת תחושה של מכונית הרבה יותר יקרה ממחירה בפועל. יש לה גם שדה ראייה רחב שמקנה תחושת ביטחון והגה שלמרות שהוא מתוגבר חשמלית, נותן פידבק מדויק וטוב".

ה-i20 נמכרת בישראל במספר רמות אבזור, בהן אינסייט, סופרים, פרמיום, ואינספייר. אלא שלא חייבים לבחור בדגם הבכיר ביותר, כפי שמציין אייזיק: "מה שמעניין ב-i20, שהיא מציעה כבר בגרסאות הבסיסיות רמת אבזור עשירה לקטגוריה, שכוללת 6 כריות אויר, מראות חשמליות מתקפלות, הגה מתכונן גם לגובה וגם לעומק, שליטה במערכת השמע מגלגל ההגה, ויציאת AUX. עוד הוא מוסיף כי "נהגים שמחפשים אבזור עשיר עוד יותר, יכולים למצוא גרסאות מאובזרות יותר שמגיעות עם חיישני לחץ אוויר בגלגלים, חלון גג, בקרת אקלים דיגיטאלית, בקרת שיוט, וחישוקי מגנזיום."

אמינות, מנועים, מכאניקה

בצי המנועים עומדים לרשות ה-i20 יחידות 1.4 ל', 1.6 ל', 1.6 ל' דיזל ו-1.2 ל' בנזין שהגיעה בשלב מאוחר יותר במסגרת מתיחת הפנים (2012). המנוע החזק ביותר של ה-i20 מחלץ 126 כ"ס, ומאיץ אותה ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות. לעומת זאת, עולה כי גרסת ה-1.4 ל' היא הפופולארית ביותר, כשלזו 100 כ"ס וביצועים המורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-13.4 שניות. צריכת הדלק של היצרן היא כ-12.3 ק"מ לליטר בעיר.

"צריכת הדלק מתיישרת עם שאר הרכבים בקטגוריית הסופר מיני, שכמובן מנוע ה-1.2 הידני (85 כ"ס ו-12 קג"מ מ-4,000 סל"ד) מציע תצרוכת דלק עדיפה", מציין אייזיק. המספרים בהחלט מעודדים למי שמחפש דגם ידני במחיר זול, שכן הממוצע בכבישים עירוניים נע באיזור ה-16 ק"מ לליטר.

התיבה האוטומטית די בסיסית, עם ארבעה הילוכים בלבד, מה שלכאורה פוגם בפונטציאל של המנועים. אולם, אייזיק טוען שהמכונית מפגינה יכולת טובה והיא עמידה למדיי: "מדובר במכונית מאד אמינה, גם בגרסה הידנית וגם בגרסה האוטומאטית. אנחנו יודעים את זה מרכבי ליסינג ורכבים שננהגים על ידי לקוחות מוסדיים ששם יש פחות הקפדה על שמירת הרכב. לדוגמא, עד עכשיו עוד לא יצא לי לפתוח גיר של I20. גם פנים הרכב מחזיק מעמד מצוין, אפילו בקרב לקוחות מוסדיים. טוב, אולי למעט שוטרים שנוטים להתיישב ברכב עם האקדח בחגורת המותניים ומגיעים אלינו עם חור בריפוד".

ומה בכל זאת מהווה נקודת תורפה? "ובכן, נקודה חלשה באופן יחסי ב-i20, היא המזגן המכני בגרסת ה-1.2 הידנית, שלוקח לו יותר זמן להגיע לטמפרטורה נמוכה בקיץ בהשוואה לבקרת האקלים הדיגיטאלית בדגמים האוטומטיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

איזה דגם לרכוש, וכמה עולה?

על פי מחירון יד 2, את ה-i20 תוכלו למצוא בישראל במרכב שלוש או חמש דלתות, ובמחירים שמתחילים מ-45 אלף שקלים לדגם 1.4 ידני מ-2009, עבור לדגמי 1.4 ל' אוטומטיים משנתון 2012 במחיר של 80 אלף שקלים, ועד ל-1.4 פרמיום שנת 2013 במחיר של 90 אלף שקלים. דגם ידני עם מנוע 1.2 אפשר למצוא גם ב-65 אלף שקלים בשנתוני 2012-2013. דגמי ה-1.6 ל' נמכרו רק עד סוף 2012.

הבחירה בדגם הרצוי, מותנית בעיקר מגובה הציפיות, אך יותר מזאת יש לבדוק היטב את אופי הנהיגה שלכם. "ה-i20 מאד מבוקשת כמשומשת וכחדשה בעיקר כרכב שני למשפחה, או רכב לצעירים", אומר לנו אלון אייזיק. "ובאופן מעניין" הוא מדגיש, "גם בקרב אנשים מבוגרים, וזאת בגלל ממדיה שמאפשרים כניסה ויציאה נוחים ותנוחת ישיבה גבוהה יחסית.

"בגלל הפופולאריות של הרכב, ניתן למצוא יונדאי I20 כמשומשת בגרסאות מנוע ורמות גימור שונות לפי העדפת הנהג, כאשר הגרסה האוטומאטית בנפח 1,400 סמ"ק זוכה לביקוש גבוה, אבל בהחלט ניתן למצוא שפע של רכבים משומשים בגרסת ה-1,200 ידנית, וה-1,600 האוטומאטית".

ואיך ה-i20 ראש בראש מול מתחרותיה? "בהשוואה לדגמים פופולריים בקטגוריית הסופר-מיני, כדוגמת המזדה 2 או הסוזוקי סוויפט, היונדאי i20 מציעה ברמת הבסיס נתונים ואבזור טובים יותר: מומנט רב יותר, צריכת דלק טובה יותר ויתרון באבזור כדוגמת ההגה הטלסקופי, חלונות חשמליים, מראות מתקפלות חשמלית, נטרול כרית אויר נוסע ונפח תא מטען גדול יותר".

עושה רושם שה-i20 היא מכונית שימושית בעלת מוניטין מוצק, גובלת במידותיה במשפחתיות קומפקטיות ומציעה מרחבים נדיבים. בד בבד, חובה להדגיש כי בקרב מכוניות הסופר מיני, ה-i20, לטעם המערכת לפחות, נחותה ביכולתה הדינמית מכמה מתמודדות מוכשרות, בהן סוזוקי סוויפט, פורד פיאסטה, פיג'ו 207, וכן מאזדה 2, על אף הפערים המספריים שחוצים ביניהן על הנייר. על כן, יש לשקול היטב מהן הדרישות ממנה כמכונית ראשונה או שנייה, שכן מצד אחד עומדים לזכותה ההיבטים השימושיים, ומצד שני היא אינה תוססת במיוחד מאחרי ההגה.

סחירות, חלקי חילוף, טיפולים (באדיבות הילוך שישי - רשת מרכזי שירות לרכב)

מכוניות סופר מיני יפניות/קוריאניות שומרות על מחירן היטב בשוק המשומשות, ובהגיעכם להעבירה ליד נוספת, סביר שלא תתקלו בקשיים מהותיים בעת המכירה. עם זאת, כשהנכם בעמדת הרוכש, יש כמובן לבדוק בציציות כל רכב שנפלט מליסינג וציים. בסך הכול, היא סופגת ירידת ערך ממוצעת של כ-10-15% בשנה.

אלון אייזיק: "ה-i20 היא מכונית מאד מבוקשת כמשומשת, וכתוצאה מכך גם שומרת על ערכה במחירון בצורה יוצאת דופן, עד כדי כך שמחירה אינה נופל בהרבה מיונדאי I30 מאותו שנתון למשל. היא שכיחה גם בציי הליסינג אבל נמכרה גם בכמויות גדולות כרכב פרטי, כך שניתן למצוא רכבים מיד פרטית, וברמת גימור גבוהה".

מרווח טיפולים מומלץ: פעם בשנה או כל 15 אלף קילומטרים.

מחירון טיפולים (כולל מע"מ):

15,000 ק"מ – 559 שקלים
35,000 ק"מ – 1,460 שקלים
55,000 ק"מ – 650 שקלים.


מחירי חלפים מקוריים:

מכסה מנוע: 1,380 שקלים
דלת ק' ימין : 3,000 שקלים
דלת אח' ימין : 2,282 שקלים
דלת ק' שמאל: 2,537 שקלים
דלת אח' שמאל : 2,282 שקלים
פנס ק' ימין: 1,222 שקלים
פנס ק' שמאל: 1,222 שקלים
פנס אח' ימין : 679 שקלים
פנס אח' שמאל : 659 שקלים
דלת מטען :2,414 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully