וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק הוקי קרח: מכונית קיצון קנדית

הפלינו CB7 מותאמת למנועים שהספקם יכול להגיע עד 530 כ"ס, ויש לה גם הופעה קרבית שתגרום למתחרות לשפוך לאגר

פלינו CB7. קרדיט:  Antoine Bessette,
פלינו CB7. כוח עם עיצוב מפחיד. מאוד/קרדיט: Antoine Bessette

קנדה פיתחה מיומנות במגון ענפי ספורט, בעיקר החורפיים שבהם, אבל לעומת ארה"ב, אין לה באמת יצרנית רכב עצמאית או איזו סדנה מהוקצעת שכולם נופלים לרגליה (למעט סדנאות שוקולד). אולם, נהגי מירוצים היו וגם יש, כמו למשל ז'יל וילנב האגדי עליו השלום או בנו ז'אק, לשעבר אלוף הפורמולה1. בינהם, ובמסגרות GT או סדרות מיוחדות שמתקיימות בצפון אמריקה, קמו מתחרים קצת יותר קטנים, ואחד מהם שפרש לאחרונה מנסה להגשים חלום ילדות: הפקת מכונית על.

לנהג המירוצים הקנדי, קוראים אנטואן ביסה, והוא הציג בתערוכת הרכב במונטראול מכונית קיצון חדשה בשם פלינו CB7 אותה עיצב ותכנן במשך ארבע שנים. זוהי מכונית ספורט סופר קלה שעשויה תרכובות של סיב פחמן, אלומיניום, פלסטיק ופייברגלס על שלדת צנורות - הכול במטרה לשמור על משקל נמוך ככל האפשר. דבר מעניין נוסף הוא, שאפשר לבחור את סוג המנוע: ארבעה, ששה או שמונה צילינדרים - תלוי כמה כסף נותר לכם בכיס.

מנוע ה-4 צילינדרים שימש לדבריו את גרסת האב טיפוס במסגרת ניסוי מסלול, אבל כיום הוא מעדיף לשווק את הפלינו CB7 עם מנוע 6.2 ל' V8 של ג'נרל מוטורס. התפוקה המרבית עומדת על 525 כ"ס ו-67.6 קג"מ, והחיבור הוא לתיבת הילוכים ידנית עם 6 מהירויות המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. נוכח משקלה הנוצתי, כ-1.1 טון בלבד, נהמר שהיא מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות, שעה שעל הבלימה אחראים דיסקים בקוטר 355 מילימטרים בחזית ומאחור (6 בוכנות לקליפר) עם סיוע מבקרת יציבות מתקדמת.

ביסה לא מציין אם העיצוב הוא פרי מוחו הבלעדי, או שמא מדובר בעבודת צוות משותפת. אבל, אין ספק שהמראה הנועז של הפלינו זועק פראות מכל זווית שמסתכלים על התוצר הסופי. חבל איפוא שאת תמונת תא הנוסעים לא פרסם (כי לפי הרושם החיצוני..).

מפרסומי החברה, עולה כי הנתונים הסופיים של המכונית יוכרזו לקראת הקיץ, אז גם יוחלט על תג המחיר - שינוע בין 100 ל-130 אלף דולר אמריקני. בשלב זה, החברה ערוכה לקבל הזמנות מוקדמות, כשהצפי הוא להפיץ את הפלינו CB7 מעבר לגבולות קנדה בשנת 2015.

עוד חדשות רכב בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פלינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully