וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בעסקאות הליסינג: יקר מדי

נוטשים את מכוניות הליסינג. רק כשליש מעובדי ההייטק בישראל בחרו לרכוש רכב בעסקת ליסינג ממקום העבודה. הסיבה - העלויות גבוהות מדי

מגרש חניה למכוניות בונדד בנמל אילת. קובי ליאני
מגרש חניה למכוניות בונדד בנמל אילת/קובי ליאני

רק כ 38.3 אחוז מעובדי ההייטק מחזיקים ברכב שנלקח בליסינג תפעולי ממקום העבודה. כך עולה מסקר שערך לאחרונה מועדון הצרכנות הייטקזון לסיכום שנת 2013. הסקר שבוצע לאחרונה בקרב עובדי ההייטק, נעשה במטרה לבחון את התמורות שחלות ביחסם כלפי תכניות ליסינג פרטי ותפעולי, העדפות לגבי מותגים וכו'.על הסקר השיבו 1,507 עובדים, כאשר 71 אחוז מהם גברים.

מנתוני הסקר עולה כי חלה ירידה בשיעור של כ-18 אחוז מ-2012 בהשוואה לשנת 2013 באחוז העובדים שהתחילו עסקאות ליסינג תפעולי חדשות. בנוסף עולה כאמור כי חלה אף ירידה בשיעור של כ 7 אחוזים נוספים באחוז העובדים שנותרו עם רכבי ליסינג, כך שסה"כ נותרו 38.3 אחוז עם תוכנית הליסינג מהעבודה.

במסגרת הסקר הוצגה לנסקרים השאלה "לאור השינויים במיסוי, מה דעתך לגבי כדאיות ליסינג ממקום העבודה היום?". מעיבוד תשובותיהם עולה כי חלה ירידה של כ-18 בשיעור הנהגים המוצאים את רכב הליסינג משתלם עבורם. ומה באשר לאלו למי שמסיימים תקופת ליסינג בשנה הקרובה, מהן תוכניותיהם בסיום תקופת הליסינג הנוכחית? גם היבט זה נבדק בסקר הנוכחי, ממנו עולה כי מבין מי שמסיימים תוכניות ליסינג השנה, רק 36 אחוז יודעים בוודאות שימשיכו לתקופת נוספת, נתון המגלם ירידה בשיעור של כ 14 אחוז. הרוב כ-22 אחוז השיבו כי בכוונתם לקנות רכב יד שניה, כאשר 13 אחוז מתעתדים לקנות רכב חדש וכ-10 אחוזים יקרעו את הניילונים מרכב שנקנה בעסקת ליסינג פרטית.

משלמים יותר, נוהגים פחות

אחד מהמשתנים המהותיים שמשפיעים על הרגלי הנסיעה הינו ההיבט הכספי והעלייה בעלות אחזקת הרכב. נתוני הסקר מלמדים כי כ- 79 מבין הנהגים מודים שעלויות אחזקת הרכב השפיעו על הרגלי הנסיעה שלהם, בהשוואה ל-70 בשנה שעברה.

גם הירידה בהיקף הנסועה השנתית נמשכת. מרבית הנהגים נוסעים פחות מ-20,000 ק"מ בשנה, לעומת כ-54 אחוז בשנה שעברה. עוד עולה כי רק 27 אחוז נוסעים מעל 25,000 ק"מ בשנה, לעומת 30 אחוז בשנה שעברה, כאשר ממוצע הקילומטראז' השנתי ירד בקירוב ב-3, מ-21,500 ק"מ ל-20,890 ק"מ בשנה

ומה באשר לנוחות שכרוכה ברכישת רכב אוטומטי? מכוניות עם תיבות ידניות נמכרות יותר ויותר בישראל, אבל הייטקיסטים עדיין לא מוכנים לוותר על הנוחות של רכב אוטומטי - רק 11 אחוז מהם נוהגים ברכב עם גיר ידני. 65 אומרים כי גם בעתיד לא יהיו מוכנים לוותר על הנוחות של רכב אוטומטי.

לדברי נועם בוסידן, מנכ"ל משותף של מועדון הצרכנות הייטקזון: "עבור מרבית מהעובדים, תכניות הליסינג הקיימות כבר אינן משתלמות, גם לאחר שמשקללים פנימה את הנוחות, השירות וכו'. ההייטקיסטים מחפשים היום אלטרנטיבות כלכליות יותר, בעיקר רכישת רכב פרטי ותוכניות ליסינג פרטי. עבור מי שנוסעים מתחת ל-20,000 ק"מ בשנה המסלול הפופולארי הוא של ליסינג פרטי עם תשלום חודשי של 1,000 - 1,500 ש"ח לחודש. כמועדון צרכנות אנו עדים לעלייה של יותר מ-100 אחוז בפרק זמן של שנה בכמות הרכישות במסגרת המבצעים הללו שאנו מביאים לחברי המועדון.

עוד חדשות רכב בוואלה! רכב

קונים רכב חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully