וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקה: קטנוע ראשון לקוואסאקי וגם Z1000 מחודש

הקטנוע הראשון של קוואסאקי, ה-J300 והדור החדש ל-Z1000 הושקו רשמית בישראל. המחירים, 31,985 ו-95,985 שקל בהתאמה

השקה קטנוע j300 ו-z1000 חדשים של קוואסאקי. צלם: רונן טופלברג,
צילומים: רונן טופלברג/צלם: רונן טופלברג

העולם שייך לקטנועים, את זה כולם כבר יודעים וכעת גם קוואסאקי. יצרנית הדו-גלגלי היפנית השיקה בישראל את הקטנוע הראשון בעולם לשאת את לוגו החברה. בשנות התשעים תכננה קוואסאקי להשיק קטנוע מתוצרתה, אך הפרויקט נגנז בטרם הבשיל.שמו של החדש J300 והוא למעשה גרסה שעברה הסבה בקוואסאקי לדאון טאון של קימקו שמיובא על ידי עופר אבניר המתחרה. היצרנית הטאיוואנית תרמה לחבילה את השלדה והמנוע ואף מייצרת אותו עבור קוואסאקי, והיפנים עיצבו מחדש וערכו שינויים למושב, למתלים ולכיול המנוע והווריאטור כדי לבדלו מהמקור ובתקווה, גם להתעלות עליו. בהתאם לשמו הוא מצויד במנוע שלוקח את קטגוריית 300 הסמ"קים אל קצה היכולת -31 כ"ס ב-7,750 סל"ד וכן 2.9 קג"מ ב-6,250 סל"ד.

באירוע ההשקה שערכה היבואנית מטרו מוטור ל-J300 החדש של קוואסאקי, הזדמן לנו לרכב עליו למרחק של כמה עשרות קילומטרים כדי שנוכל לקבל ממנו טעימה ראשונה ומקדימה למבחן מלא שיתפרסם כאן בקרוב. הטעימה הקצרה שניתנה לנו אפשרה לנו לחוש שה-J300 מרגיש הרבה יותר מאשר גרסה משודרגת של הדאון טאון, אלא מספיק שונה כדי להרגיש כמו דגם חדש לגמרי.

ברכיבה בכביש המהיר, למרות העובדה שאלו היו הקילומטרים הראשונים של המנוע הבתולי, הוא חצה בקלות את רף ה-150 קמ"ש ועם מעט עזרה מהסביבה, אפשר להעפיל מעבר ל-160 קמ"ש וזה בהחלט מהיר עבור קטנוע 300 סמ"ק. קוואסאקי מספרים על כיול חדש למתלים - נקודת החולשה העיקרית והקשיחה מדי של הדאון טאון עליו הוא מבוסס ועל פי הרושם הראשוני, ספיגת המהמורות טובה למדי גם מלפנים וגם מאחור. מה שמוסיף למימד הנוחות, הוא המושב החדש שהצליח להנעים את שמן הישיבה עליו עם רכות ותמיכה.

מתחת למושב זה ישנו תא אחסון שמתאים לקסדה מלאה אחת ותיק ציוד לא גדול ולרוב המקרים זה מספיק. מה שחסר לנו מעט זה מרחב לרגליים שמוגבלות במקומן ללא יכולת הזזה לפנים כלל. מסלול הרכיבה בהשקה העביר ואותנו דרך הרי ירושלים ושם הדאון טאון חשף גם יכולות התנהגות כביש טובות - הוא פונה בקלילות ולא מצריך על מאמץ כדי להטות אותו בזוויות משמעותיות וגם הבלמים שלו שמצוידים במערכת ABS כסטנדרט מפגינים כושר עצירה משובח.

מחירו של ה-j300 החדש נקבע על 31,985 שקל, כ-2,000 יותר ממקבילו בקימקו. האם ההפרש תואם את השינויים? על כך נענה במבחן המלא בקרוב.

השקה קטנוע j300 ו-z1000 חדשים של קוואסאקי. צלם: רונן טופלברג,
השקה קטנוע j300 ו-z1000 חדשים של קוואסאקי/צלם: רונן טופלברג

Z1000 המחודש - טיפול מדויק

בהפתעה מסוימת, בחרו במטרו לצרף להשקת ה-j300 גם את האופנוע הספורטיבי העירום החדש של קוואסאקי, את ה-Z1000. אופנוע זה עבר שורה של עדכונים לשנת 2014 ואלה נגעו בדיוק היכן שהיה צריך כדי להפוך את האופנוע המוצלח מהדור הקודם, למדויק ונכון הרבה יותר. עיצוב לא חסר לדור הקודם, אבל זה החדש מצליח להראות תוקפני עוד יותר, כמו שריר דרוך ואגרוף קפוץ המוכן לשחרר מהלומה לכביש. היפנים פיסלו באופן נאה למדי את מושב המורכב/ת שנראה כעת כאילו מכוסה בכיסוי 'וואן-סיט' ומנגד בחזית, התקינו מסכה נמוכה ומחודדת שמעניקה לו מראה חייזרי.

מנוע הליטר (1,043 סמ"ק למדקדקים) מפיק כעת 142 כ"ס (138 בדור הקודם) והם מגיעים אל הגלגל האחורי בצורה ליניארית וחלקה מאוד. רכיבת ההתרשמות הקצרה הייתה כצפוי קצרה מדי, אבל מספיקה כדי לחוש כי ל-Z החדש יש מספיק מומנט (10 קג"מ) כדי לאפשר רכיבה רגועה בסל"ד מנוע נמוך ולהאיץ משם בקלילות והליניאריות הזו מאפשרת לרוכב לקבל בדיוק את הכוח שהוא דרך וצריך מהמצערת, ללא הפתעות או בעיטות. בתחושה, הוא לא מרגיש כמו אופנוע שמסוגל להצליף באספלט עם כמעט 150 כ"ס, אבל הרכיבה הייתה כאמור קצרה מדי מכדי לקבוע זאת בשלב זה.

רשמינו מהתנהגות הכביש שלו חשפו במהירות את הגנום הירוק שלו - ה-Z1000 מתנהג מתחת לידיים ופונה בזריזות של חולדה. די בלהביט לעבר הפניה כדי לגרום לו לטוס לעומקה ולפנות בדיוק מרשים. במבחן המלא נרד גם לתרומה שמגיעה מהחלפת המתלים לאיכותיים יותר. גם התחושות שעולות ממנו טובות וגם מערכת הבלימה ששודרגה בדור זה מוסיפה ביטחון בידי הרוכב עם יכולות האטה מעולות.

עד למבחן המלא שיערך בקרוב, נספר לכם שמחירו של ה-Z1000 החדש נקבע על 95,985 שקל.

עוד על קוואסאקי בוואלה! רכב

קונים אופנוע חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
השקה קטנוע j300 ו-z1000 חדשים של קוואסאקי. צלם: רונן טופלברג,
השקה קטנוע j300 ו-z1000 חדשים של קוואסאקי/צלם: רונן טופלברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully