וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד יבואני הרכב: החלטת האוצר גוזרת דינו של הספורט המוטורי

לדבר איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי העלאת מס הקנייה על כלים תחרותיים תחסל את הספורט המוטורי בישראל. "החלטה חסרת אחריות של משרד האוצר"

קורס רכיבת מוטוקרוס של מטרו מוטור ימאהה עם יוני לוי ואריק אגנס. נובמבר 2013. רונן טופלברג
משרד האוצר בהחלטה שתגזור את גורלו של הספורט המוטורי בישראל/רונן טופלברג

איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי בישראל יוצא בחריפות נגד החלטת שר האוצר להעלות את מס הקנייה על כלים דו גלגליים תחרותיים. לדבריהם, משרד האוצר לא עמד בהתחייבותו להסדרת התקנות בענף והעלה בינואר את מס הקנייה ל-72% במקום 19.2% שהונהגו עד עתה. "מדובר בצעד חסר אחריות שגורם לאי ודאות קיצוני, כמו גם להקפאה כמעט מוחלטת של הפעילות הכלכלית סביב הספורט המוטורי".

ההחלטה של משרד האוצר למסות כלים דו גלגליים בשיעור זהה לכלים המיועדים לשימוש רגיל לצרכי תעבורה, הינה שערורייתית וחסרת כל הגיון, כך מציינים באיגוד. עד דצמבר האחרון עמד מס הרכישה על כ-19.2% בלבד, בהתאם להתחייבויות שנחתמו לפני מספר שנים עם הסדרת חוק הספורט המוטורי.

אולם, משרדים רבים בממשלה טמנו ידם בחוק הספורט המוטורי, וכעת עולה כי המס על כלים אלו יעלה באופן דרמטי, על אף שהשימוש בהם אינו יומיומי והם מוגדרים מראש כאופנועי ספורט לצורך תחרות.

גדי אבירם, חבר באיגוד הרכב הדו גלגלי: "עד לאחרונה, הגיעו כלים אלה במזוודות – ולא כדרך מליצה, מפורקים לחבילות ביבוא אישי או במזוודות של חוזרים לארץ. רשות המיסים אישרה עוד לפני מספר שנים את הטלת מס קניה מופחת נמוך, במהלך חכם שמסדיר את היבוא והסחר החוקיים של כלים אלה, תוך תשלום מיסים ורישום מסודר של הכלים. קשה להבין את האיוולת בלהחזיר את היבוא המחתרתי".

במהלך השנה האחרונה התקיימו מספר תחרויות בישראל תחת מסגרת מסודרת ובתמיכת גופים מסחריים, ויש להניח שכל הרוכבים והמארגנים בענף מביעים חוסר שביעות רצון ותמיהה על המהלך שעלול לקבור את התחרויות באופן סופי.

טלי ברנר יו"ר איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי באיגוד לשכות המסחר: הממשלה איננה מבינה את הנזק שנגרם בהתנהלות של זיגזוג במדיניות המיסים ברמת המשק בכלל, ולספורט המוטורי בפרט. ההחלטה התקבלה בחופזה, מבלי לתת שהות לגורמים בענף להשמיע את דעתם וזאת תוך ניתוח רשלני של הנתונים".

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully