וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש שלישי עם סובארו XV

שלושה חודשים של שימוש כבר מאחורינו, מד המרחק מצביע על 8,500 קילומטרים אחרי טיול בדרום רמת הגולן

מבחן ארוך טווח סובארו XV. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סובארו XV/קובי ליאני

אחרי חודש מושלג וחלקלק, פתאום נהיה אביב באמצע החורף. שבועות ללא טיפת גשם שכנעו את החי והצומח שהחורף נגמר והכל החל לפרוח. על הטבע אין לנו אפשרות להשפיע, אבל ליהנות ממנו בהחלט כן. אז ציידנו את ה-XV בכל הדרוש (מחצלת, כיסאות, צדיינית), העמסנו את המשפחה ויצאו לטיול שבילים בדרום רמת הגולן.

כ-150 קילומטרים מגוש דן, נמצא האזור האהוב עלי בישראל. כצפוני לשעבר, לעולם לא אצליח להתנתק מחבל הארץ הזה שמצליח לערבב יחד גם מזג ים תיכון עם טיפה אירופה, תלוי במועד הביקור. הנסיעה צפונה בסובארו הזה קלה למדי. תא המטען אמנם לא מהגדולים ומצריך אריזה חכמה ולעתים רחוקות וויתור על אביזרים גדולים מדי (עגלת תינוקות), אבל בתא הנוסעים כולם מרגישים בנוח. שלושת הזאטוטים מסודרים במושב האחורי, כל אחד במושב הבטיחות האישי שלו ומלפנים ההורים.

הסידור של תאים קטנים שפזורים מתאים מאוד לצרכים המשפחתיים. ארבעה מחזיקי כוסית מלפנים מאכלסים מהר מאוד - כוסות כמובן וגם בקבוק תחליף חלב, התאים הרחבים יותר מגבונים, התא בין המושבים את אמצעי השמע והתאים בדלתות האחריות צעצועים זמינים. אולם זמן לא רב מתחילת הנסיעה, כולם שוקעים בשינה. המתלים של הסובארו הזה מעניקים נוחות נסיעה טובה וגם ריסון שמונע נדנודים מיותרים והקבינה מבודדת בצורה טובה לרעשי הסביבה, ולפי המדידות שלנו, 67 דציבלים שוררים בקבינה בשיוט של 100 קמ"ש.

מבחן ארוך טווח סובארו XV. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סובארו XV/קובי ליאני

כבישביל ירוק

בבסיס כביש מבוא חמה מחשב הדרך מראה צריכה ממוצעת של 12 קילומטרים לליטר. בהתחשב בשיוט הרגוע, ציפינו לקבל יחס טוב יותר של קילומטרים לליטר, שכן בעליות המסולסלות, נצרוך עוד כמה ליטרים יקרים. מזל שהילדים אוהבים את הנענוע של הרכב בכביש המפותל הזה, כי עם אחיזה גבוהה באספלט ודיוק בהגה ובמתלים, ה-XV מרגיש שם מצוין ומאפשר ליהנות באמת. במקום זה אנו עוברים לתפעל את הרכב גם מנופי ההילוכים ולוקחים למעשה את האוטומציה מהתיבה הרציפה כדי למקסם את מעבר הכוח לגלגלים.

כמעט לקראת קצהו של כביש זה אנו פונים מערבה אל השבילים המהודקים שנעים על צלע דרום רמת הגולן לכיוון הכינרת. שבילים אלו לא מעמידים אתגר גם בפני מכוניות פרטיות, לפחות בתחילת הדרך, אך קטעים בוציים בהמשך מאפשרים רק לכפולי הנעה להמשיך. והמשכנו, קצת מלכלכים את הכתום הזועק של המרכב, אבל חלפנו על הקטע הבוצי. מעניין היה לראות על גבי צג תפעול הרכב איך מערכת ההנעה הכפולה מחלקת את הכוח בין הגלגלים בהתאם לאחיזה ולשמוע את האלקטרוניקה מרסנת גלגלים מסתחררים. בלי נעילות ובלי תגבורים מכאניים, חלפנו אמבט עיסתי עם מעט מאוד דפיקות לב. הסובארו בכל הזמן הזה מחזיר נוחות מסיעה טובה והוא אינו חובט גם כשחולפים מעל חריצי מים לרוחב השביל. הגחון אמנם לא ממוגן, אבל מרווח של 22 ס"מ מאפשר לחלוף על חלק גדול מהאבנים שעל הדרך וגם מכמה ענפים שהסופה האחרונה שברה והשליכה.

בהמשך, השביל מתפתל מטה אל עבר הכינרת ובחלק מהמקומות ישנו שיפוע ממשי. במקום זה יכולנו להתאים את קצב הנסיעה רק בעזרת בחירת "הילוך" באופן ידני בתיבה בהתאם לבלימת המנוע. מדובר ביתרון של ממש, שכן הבלמים שהרגישו לנו מעט חלשים וספוגיים על הכביש, לא הפגינו נשיכה מספקת כשהרכב עמוס ובירידה חזקה. לפחות הקרקע המהודקת מהגשמים האחרונים לא היוותה כל בעיה בסעיף האחיזה וגם הבקרות האלקטרוניות נותרו רוב הזמן ללא מעש. טיול השבילים שנמשך מספר שעות העלה את צריכת הדלק לכדי ליטר לכל 10 קילומטרים, אך הדבר הגיוני בהתחשב בנסיעה האיטית.

שלושה חודשים, מחצית מהתקופה בה ישהה הסובארו XV אצלנו במבחן ארוך טווח, היא תקופה מצוינת להביט לאחור ולראות מה השגנו עד כה ולאן הגענו. עד כה צברנו עמו 8,500 קילומטרים, חלק גדול מהם בנסיעות יומיות בגוש דן ושם רשם הרכב צריכה ממוצעת של 10 קילומטרים לליטר. בשיוט נינוח יותר בכבישים מהירים אפשר לראות ללא מאמץ חריג גם 12 קילומטרים לליטר. ממדיו של ה-XV צנועים מבחינת האורך ולכן זו לא משימה מסובכת מדי למצוא לו חניה בתל אביב הדחוקה והיכולת מדי פעם לעלות על מדרכה פה ושם, מוסיפה מימד נוסף להתנהלות. עד כה לא נרשמה ולו תקלה אחת ברכב או כל צורך לבקר במרכז השירות של החברה.

על הצד הטכני:
מנוע: בוקסר, 2.0 ליטר
הספק: 150 כ"ס ב-6,200 סל"ד
מומנט: 20.9 קג"מ ב-4,200 סל"ד
תיבה: רציפה
100-0 קמ"ש: 10.7 שניות
מהירות מרבית: 187 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 15.1 ק"מ לליטר
משקל: 1,405 ק"ג
מרווח גחון: 22 ס"מ
זווית גישה: 29 מעלות
זווית נטישה: 29 מעלות
אורך, רוחב, גובה: 455, 178, 161 ס"מ
בסיס גלגלים: 263 ס"מ
נפח תא מטען: 350 ליטר
מכל דלק: 60 ליטר
כריות אוויר: 7
מבחני ריסוק: 5 כוכבים
אחריות: 5 שנים או 150,000 ק"מ
מרווח טיפולים: 15,000 ק"מ או שנה
מחיר: 160-173 אלף שקל

חודש שני עם סובארו XV

חודש ראשון עם סובארו XV

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully