וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 מיליון מכוניות הוחזרו לתיקון ב-2013

מספר קריאות התיקון זינק ב-30% בשנה האחרונה כשטויוטה מובילה את היצרניות זו השנה החמישית ברציפות. קרייזלר במקום השני, מרצדס בקושי ראתה מוסכים

ריקול טויוטה. Nati Harnik, AP
הרבה יותר קריאות תיקון, אבל היצרניות מגלות אחריות והקפדה/AP, Nati Harnik

22 מיליון מכוניות נקראו לתיקון במוסכים ובמרכזי השירות בשנת 2013, עלייה בשיעור חד של 30% לעומת השנה שלפני כן, כך פרסם לאחרונה ארגון בטיחות כלי הרכב בארה"ב, ה-NHTSA. הנתונים החדשים מצביעים אמנם על טיפוס דרמטי במספר הזימונים במסגרת "ריקול", אך עם זאת מדגישים בארגון כי חלה מנגד ירידה משמעותית בכמות התיקונים שדרשו התערבות ממשלתית. "בהחלט רואים כאן התעוררת מצד היצרניות לטפל בליקויים בזמן, ולפני שהרגולטורים נאלצים לשלוח אזהרות", כך מציינים ב-NHTSA. עוד פורסם כי מלבד מספרן הגדול של המכוניות, עלה גם ב-10% היקף הפרסומים לקריאות תיקון - הגבוה מאז 2004.

בפעם החמישית ברציפות, טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם קראה למספר הגדול ביותר של כלי רכב חזרה למוסכים יחד עם חטיבת לקסוס. המותג היפני השיב בשנת 2013 כ-5.3 מיליון כלי רכב (כמעט זהה ל-2012) והפיץ 15 זימונים נפרדים (תקלות שונות) בקרב כלי הרכב שברשותו. קריאת התיקון המסיבית ביותר אובחנה בתקלות בכרית האוויר (1.6 מיליון כלי רכב).

גם קרייזלר שמרה על סגנות, בשבילה זו הפעם השנייה ברציפות, לאחר שחויבה לקרוא אשתקד ל-2.2 מיליון דגמי ג'יפ (קרוסאוברים) למרכזי השירות כדי לטפל בליקוי שעלול לגרום לדליקה כתוצאה מפגם בחלק האחורי של הרכב. אלא שבסך הכול, זימנה קרוב ל-4.8 מיליון מכוניות למוסכים ב-36 זימונים.

בהמשך, הונדה עם 2.8 מיליון כלי רכב, יונדאי עם 2.2 מיליון, פורד 1.6 מיליון וקיה 1.1 מיליון.

בצד השני של הספקטרום, ג'נרל מוטורס זימנה בשנה הקודמת 760 אלף מכוניות, ועימה באגף הפחות רגיש לתקלות ב.מ.וו, וניסאן ששמרו על מספרים נמוכים יחסית. המותג שהציף את המספר הנמוך ביותר של קריאות תיקון היה מרצדס, עם זימון ל-747 כלי רכב בלבד, בארבעה מקרים שונים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully