וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנד-רובר דיפנדר יחזור להימכר בישראל

5.2.2014 / 9:48

לאחרונה התבשרנו כי האייקון הבריטי יקבל מערכת ESP לקראת 2015; בכך יתאפשר חידוש הייבוא לישראל, לאושרם של קומץ הלקוחות שייבחרו להשקיע מיטב כספם ברכב השטח המיתולוגי

לנדר רובר דיפנדר. רמי גלבוע, אתר יצרן
הדיפנדר חוזר, עם בקרת יציבות ב-2015/אתר יצרן, רמי גלבוע

עולם השטח מתחלק לשונאי דיפנדר, ולמעריציו המושבעים; אלה האחרונים עברו טלטלה קשה, כאשר התבשרו על הפסקת ייצור האייקון המגרגר מזה כ-65 שנה. הדינוזאור המכאני היה אמור להיכחד כי ייצורו הפך ליקר מדי, והוא לא עמד בתקני הבטיחות וזיהום אוויר הנדרשים במאה ה-21. טכס הקבורה נועד להיערך ב-2014 ולישראל הופסק הייבוא כבר ב-2012, עקב היעדר מערכת בקרת יציבות ESP.

"השמועות על מותי היו מוקדמות ומוגזמות למדי"

במקביל להודעה על הפסקת ייצור הדיפנדר הראשוני הוצגו ב-2011 איורים עתידניים של דיפנדר חדש, בעל מרכב קמור-חמוקיים, אירודינמי ונטול קשר ויזואלי לקופסת האלומיניום אותה אהבנו כל כך. מחאות הציבור התגברו כאשר הופיעו על חוף הים בלוס אנג'לס שני אבי-טיפוס DC100, נוסעים ומתפקדים לכאורה. DC100 היה אמור להיכנס לייצור מסחרי ב-2015, למרות מחאתם הנרגשת של אוהבי הז'אנר. בנוסף לעיצוב השערורייתי אופיין DC100 במרכב נטול שלדת סולם, ובמתלים עצמאיים שהחליפו את הסרנים החיים.

בתור בעלים-לשעבר של דיפנדר, היה קשה לי להאמין שהיצרן הבריטי ישליך לפח האשפה את המותג המפורסם ביותר שלו, ויתנתק לחלוטין מעיצובו הרבוע של הדיפנדר הקלאסי. זאת מכיוון שהבריטים כבר הוכיחו לנו שהם יודעים לשכלל ולעדן עיצוב מוצלח, בסגנון האבולוציה אותה עברו דיסקאברי וריינג' רובר, המשכילים לשמור על זיקה ברורה לעיצובם הראשוני.

יש עתיד?

לכולם ברור שהדיפנדר הקשיש חייב לעבור שינוי מסיבי, אבל אף אחד לא יודע להיכן תפנה לנד רובר (הנמצאת בבעלות 'טאטא' ההודית). אבל נראה שסיוט ה- DC100נגנז ואנו מקווים לראות דיפנדר חדש, השומר על זיקה עיצובית לשורשיו המוצלחים. בינתיים העניקו הבריטים זריקת חיים לדיפנדר הקשיש, שתאריך את חייו בעוד כמה שנים; הכנסת מערכתESP מאפשרת לחברת 'המזרח' לחדש את ייבוא הדיפנדר לישראל, ככל הנראה בתחילת 2015. במקביל יימשך ייבוא דיפנדרים לשימוש צה"ל, תהליך שלא הופסק לרגע (הצבא אינו כפוף לתקנות הייבוא האזרחיות והמשיך לרכוש למעלה מ-100 דיפנדרים בשנה, לצורכי הסבתם לרכבי 'דוד' משוריינים).

אל נא תצפו לשיטפון של דיפנדרים על הכביש; במחיר צפוי של למעלה מ-350,000 שקלים, לא יימצאו לקוחות רבים שייבחרו בקוביית האלומיניום המגרגרת, נטולת אבזרי נוחות ופינוק האהובים על הג'יפאי המודרני. אבל תמיד יימצאו משוגעים לדבר שירצו לרכוש את הדבר האמיתי, למרות מגרעותיו המוכרות. הדיפנדר עשוי לקסום גם לגופים מוסדיים הנדרשים לכושר ההעמסה הגדול וליכולת העבירות האגדית, שמעולם לא נפגעה.

דיפנדר 2015 ייובא לישראל בהזמנה על פי בחירת הלקוח, בגרסאות מרכב 90, 110 או 130 אינץ'. המפרט הטכני יהיה כשל גרסת 'פומה' המוכרת לנו מהשנים האחרונות: מנוע טורבו דיזל 4 בוכנות 2.4 ליטר (122 כ"ס בלבד), תיבת 6-הילוכים ידנית, הילוך כוח קצרצר, זוויות מרכב מעולות, בקרת משיכה ו'אנטי סטול'. אנחנו כבר מחכים לשובן של קוביות האלומיניום.

עוד הרבה על לנד רובר בוואלה! רכב
פנאי ושטח בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully