וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה יוכל לשלול רשיון יבואן?

התקנה החדשה בחוק שירותי הרכב תקנה לשר התחבורה ישראל כץ האפשרות לשלול רשיון יבואן במקרה של פגיעה בתחרותיות, בכפוף לשיקולי הממונה על ההגבלים העסקיים

שר התחבורה ישראל כץ  מכריז על תכנית המכרזים לפתיחת שני נמלים נוספים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
שר התחבורה. פגיעה בתחרותיות תאפשר לו לשקול שלילת רשיון של יבואן/יואב דודקביץ'

האם שר התחבורה ישראל כץ יוכל לשלול רשיון יבואן, במקרה בו הממונה על ההגבלים העסקיים, ראה לנכון שקיימת פגיעה בתחרותיות בענף הרכב? כך מסתמן כעת לאחר שאמש (שלישי) קיימה ועדת הכלכלה של הכנסת דיון שהמשיך את הסדרת חוק שירותי הרכב לקריאה שניה ושלישית, שנועד להוזיל את עלויות מחירי המכוניות בישראל ולהפחית מחירי חלקי החילוף בין היתר.

הסמכות שתינתן לשר התחבורה תאפשר לו, בכפוף כאמור להחלטותיו של הממונה על ההגבלים העסקיים פרופ' דיוויד גילה, להתלות רשיון יבואן, למנוע חידושו או אפילו לבטלו, זאת במידה וקיימת פגיעה ממשית בתחרותיות. נציג איגוד יבואני הרכב, יורם בונן, אמר במסגרת הדיונים כי חברות ביטוח הורשעו בעבר בקרטל ופגיעה בתחרות, אך שלילת רשיון היא דבר חדש שאין לו דוגמה במדינת ישראל, ובית הדין להגבלים עסקיים צריך להכריע בנושא.

פרופ' גילה הוסיף כי המטרה היא עידוד התחרות בענף הרכב ויצירת הרתעה, וכי אחד השיקולים המרכזיים שעל שר התחבורה לשקול היא מידת הפגיעה בתחרות בשוק הרכב הישראלי והיקפה. "ואם הדבר היה אפשרי גם בשווקים ריכוזיים אחרים הוא היה תומך בכך", אמר גילה.

סעיף נוסף עליו נועדו אתמול בכירי ענף הרכב בישראל, נגע להסדרת הייבוא האישי והסרת חסמים שימנעו מקרי הונאות וזיוף. ראשי משרד התחבורה מבקשים הצהרות מהרוכש על כך שקיימת תשתית תחזוקה ומוצרי תעבורה לתיקון הרכב וכי לא קיימת תקלה בטיחותית. אלא שלדברי עו"ד זאב פרידמן מהמועצה לצרכנות, קיים חשש כי הצרכן יתקשה להשיג מידע קונקרטי על מצב המכונית האמיתי, ועל כן מוטלת המשימה על משרד התחבורה. סמנ"ל המשרד אבנר פלור הבהירה שההצרה נדרשת לצורך בדיקות שמבצע המשרד. עוד הוסיפו במשרד התחבורה כי כל רכב שמגיע ארצה נבדק בדיקה מקיפה, בדומה לרכב שעבר תאונה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully