וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוניגסג 1: שיא העוצמה השוודית

עד שבוגטי תחליט לאן פניה מועדות, קוניגסג 1 תהפוך בתערוכת ז'נבה למכונית הסדרתית החזקה בעולם. כמה חזקה? מהירה יותר מהווירון

קוניגסג 1. אתר יצרן
קוניגסג 1/אתר יצרן

זו התמונה הראשונה של המכונית הסדרתית החזקה ביותר בעולם, לפחות כך תוכרז במסגרת תערוכת ז'נבה הקרובה שתפתח בחודש הבא. הטיזר הראשון שמפרסמת קוניגסג חושף את אחוריה של המכונית החדשה שלה שפשוט קרויה "1" וכן, יש לכך משמעות סמלית וטכנולוגית.

הקוניגסג 1, או "אגרה 1" אם חייבים לצרף אותה לסדרה קיימת, משלבת את רוב המאפיינים העיצוביים של החברה, לרבות הלוע הממורכז והכנפיים הגדולות, הספויילר מחויב המציאות, החישוקים המושחרים והדפיוזר הרחב.

הכיתוב 1 כפי שצויין הינו בעל חשיבות אמיתית, שכן זה בעצם מתייחס ליחס כוחה של מכונית למשקל, היות והיא נושאת בקרביה 1,400 כ"ס מנפח לא ידוע, ומשקלה יהיה כ-1.34 טון לערך, כלומר כל אחד מהסוסים בארווה יאלצו להניע קילוגרם אחד של משקל.

על פי קוניגסג, המהירות המרבית שלה תהיה כ-280 מייל לשעה, שהם כ-450 קמ"ש, כ-20 קמ"ש יותר מבוגטי ויירון סופר ספורט, המכונית המהירה ביותר בעולם נכון להיום, וכן היא תגזול כל תואר שגרפה האולטימט אירו SSC, לה 1,300 כ"ס. הקוניגסג תאיץ ל-400 קמ"ש ב-20 שניות (45 ש' בבוגטי), אך לא ידוע כמה זמן יארך המיאוץ ל-100 קמ"ש (אם כי אפשר להמר שהיא תרד מ-3 שניות בקלות).

דיווחים ראשוניים הצביעו על מכסה מוגבלת של 6 עותקים בלבד, אבל ה'וול סטריט ג'ורנל' פרסם כי קוניגסג תייצר לפחות 100 מכוניות. המחיר יהיה בהתאם לביצועים והשכיחות.

קוניגסג נוסדה ב-1994 על ידי כריסטיאן ואן קוניגסג. החברה מייצרת מאז 2002 מכוניות על סדרתיות, בהן ה-CCR, CCX, טרוויטה ועוד. ב-2009, שנת המשבר הכלכלי בענף הרכב ניסתה לרכוש את סאאב בשווי 600 מיליון דולר, אולם ויתרה לבסוף בגלל אילוצי תקציב וזמן.

עוד הרבה על קוניגסג בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • קוניגסג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully