וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: יוסאנג GT 650 R ספורט

הוא נראה כמו אופנוע ספורט, ממקם עליו את הרוכב כמו אופנוע ספורט ואפילו מעניש בנוחות כמו אופנוע ספורט, אבל עד כמה הוא ספורטיבי?

מבחן אופנוע יוסאנג GT 650 R ספורט. בן קלמר
מבחן אופנוע יוסאנג GT 650 R ספורט/בן קלמר

חלקם של אופנועי התקציב בישראל של שנת 2014 גדול מאוד. מה שהחל כנישה צדדית ואזוטרית, הפך לאחרונה להיצע רחב שעיניים רבות נשואות אליו. הסיבה לכך, שהאופנועים כיום, גם אלה הזולים יחסית, כבר לא מעבירים תחושה מבאסת של פשטות ויכולות ירודות. אופנועים כמו ימאהה MT09, קוואסאקי Z800, משפחת ה-500ים וה-NC של הונדה ואחרים.

לצד היצרניות הגדולות האלה נמצאת גם יוסאנג שמציעה אופנועים אל מרכז טבלת המחירים ודרומה מכך. עם עשרות מסירות בשנה, אפשר לומר שהם עושים זאת בהצלחה. כעת, בפתיחת שנת 2014, מגיע אלינו ה-GT 650 R ספורט, לאחר שעבר מתיחת פנים מקיפה שאמורה הייתה להעלות את רף היכולות והתמורה לכסף גבוה יותר. האם המחיר באמת מכתיב גבול ליכולת?

פירינג מלא, קליפאונים מתחת לגובה המשולשים

כבר בתחנת הדלק דקה ורבע אחרי שיצאנו עמו למבחן, נוצרה התקהלות קטנה מסביבו של היוסאנג הלבן. אסיפה שהורכבה משני מתדלקים צעירים ושני נהגי משאיות. מה שהתחיל עם מבטים שקטים מרחוק, המשיך עם שאלות ה"כמה סוגר" והסתיים ב"תן סיבוב" המוכר. כן, ה-GT 650 R משדר קרביות ומצליח למגנט אליו חובבי אופנועים. את המחסום הראשון הוא עובר בלי בעיה. אגב, עד לאותו הרגע שגילינו להם שזה יוסאנג, נהגי המשאיות היו בטוחים שמדובר בהונדה והמתדלקים תהו אם זה ה-MV אגוסטה F3 החדש, כי חבר של חבר בפייסבוק אמר שרכב עליו.

אבל זה לא F3. גם לא קרוב להיות כזה וזה בסדר, כי האיטלקי עולה יותר מכפול מהמלוכסן שנמצא תחתנו, וכמובן גם נמצא בספרה אחרת לגמרי. שעה אחר כך, כשהוא חונה על גבי משטח אספלט בהרי ירושלים, מוקד הרכיבה של אזור המרכז, אפשר לראות שאמנם בדור החדש ה-GT שיפר במעט את עניין האיכות עם חיזוק הפירינג בצורה משכנעת יותר למקומו, אבל עדיין נראים בכל מקום חיבורי חשמל חשופים, חומרי בידוד מדולדלים ורכיבים פנימיים שכדאי היה להסתיר (כמו רדיאטור פשוט וכו'). בסעיף זה, המרחק מהתוצרת היפנית עדיין גדול מאוד.

תחושת הפשטות ממשיכה גם אל לוח המחוונים שנראה כאילו הגיע מאופנועים בני עשור ויותר. יש מחוג אנלוגי לסל"ד ודיגיטאלי למהירות, שעון זמן, מד דלק, חום מנוע ומרחק מתאפס וזה עונה על הצורך השימושי לפחות אם לא על זה העיצובי. בהמשך הבחינה הויזואלית מוצאים מכל דלק גדול שמרחיק את הרוכב מהכידון, דוד ענק לאגזוז ומושבים בשתי קומות. הכל איכשהו נראה בסדר ונכון ובשמש השקרנית של שיא החורף היבש, גם הצלם מרוצה ממה שנכנס לו לפריים.

מבחן אופנוע יוסאנג GT 650 R ספורט. בן קלמר
מבחן אופנוע יוסאנג GT 650 R ספורט/בן קלמר

650 סמ"ק, 82 כ"ס

הספק של 82 כ"ס הוא בהחלט משהו שאפשר לחיות איתו בשלום ברוב סוגי הדו-גלגלי. הכוח הזה מספיק כדי להמריץ את ה-GT המחודש מעבר ל-200 קמ"ש, לדחוף אותו בנחישות ביציאה מפניות וגם לנוע בעיר ללא קושי. את המנוע הזה פגשנו לא מכבר במבחן שערכנו ל-GV 650 פרו של יוסאנג ומה שהרגיש לנו שם כלא לגמרי הבחירה הנכונה, הרגיש נכון יותר ב-GT הספורטיבי.

המנוע אמנם מספק יכולת דחף כבר מ-3,000 סל"ד גם בהילוך הגבוה ביותר, אבל מדובר באחד המנועים הפחות נעימים לשימוש שאנחנו מכירים. זהו מנוע גס ומחוספס שבועט, מנער וחובט בכל פעם שפותחים לו את המצערת. הוא גם מפיק כל כך הרבה רעש באמצע הסקאלה, הרבה יותר ממה שהאגזוז שלו משחרר לאוויר שזה מעיק ממש ברכיבה של יותר מחצי שעה.

את הבשר, הכוח הממשי ממה שיש לו להציע, הוא מעניק מעל ל-8,000 סל"ד, אבל כבר ב-5,000 הוא מתחיל לייצר וויברציה טורדנית שמחריפה בחומרתה ככל שעולים בסל"ד ופותחים את המצערת. זה גרם לנו לא לרצות להגיע לרמות הסל"ד האלה כדי ליהנות מהכוח - כאבי האוזניים והנמלים שאוכלות את הידיים מהרעידות מוציאים את החשק לעשות כן. וזה לא הכל כי ב-9,000 נמצא שיא ההספק והמקום שהמנוע אמור לעבוד סביבו, אבל למרות שמחט הסל"ד יכולה להמשיך לשלב החמש ספרתי, מעבר לאותו שיא מתחיל להתגלות קוצר נשימה. גם תיבת ההילוכים מעבירה תחושה מפוספסת עם נוקשות שמצריכה דריכה משמעותית על הרגלית כדי לקבל את העברת ההילוך הרצויה.

לעומת זאת, צריכת הדלק כאן מצוינת. 17 ליטרים יש במכל הגדול ועם צריכה של 23 קילומטרים לליטר, אפשר בקלות לגמוא 240 קילומטרים לפני שחיווי הדלק מבקש לעצור. אולם אז נכנסים למכל רק 11 ליטרים, כלומר ישנם עוד שישה (!) כרזרבה.

מבחן אופנוע יוסאנג GT 650 R ספורט. בן קלמר
מבחן אופנוע יוסאנג GT 650 R ספורט/בן קלמר

יש על מי לסמוך

על הנייר, יש ל-GT החדש כמעט כל מה שצריך כדי להיות סופרספורט, או קרוב לכך. יש מזלג קדמי הפוך מתכוונן מלפנים, יש בולם חדש מאחור שעובד מצוין (נקודת החולשה של הדור הקודם), יש צמד דיסקים מלפנים ושני קאליפרים עם 4 בוכנות, יש תנוחת רכיבה קרבית עם קליפאונים מתחת לגובה המשולשים וגם משקף קטן להסתתר מאחוריו במהירות גבוהה.

אבל זה שיש כמעט הכל, לא עזר לנו להתחבר אליו ברגעים הראשונים וגם לא בשניים. ה-GT לא מצטיין בתחושות שהוא מעביר אודות טיב החיבור לכביש וזה הופך את עניין הרכיבה הספורטיבית למשחק ניחושים. ברוב המקרים צמיגי הבריג'סטון BT 56 אחזו בכביש ברמה סבירה ורק אחרי חימום הגון, רמת האחיזה השתפרה, אבל התחושות בידיים נשארו מעורפלות. אולי זה בגלל הוויברציות הנוראיות של המנוע שקורעות את הניואנסים הקטנים של הרגש בגריפים, או שהם אובדים איפשהו בדרך.

ה-GT אמנם רוכן בקלות לתוך פניות (עם מידות צמיג אחורי של 160/60 R17) ולא מצריך השקעה מוגזמת של כוח וגם בתוך פניות מהירות וארוכות הוא מרגיש נטוע ומאוזן, אבל באלה ההדוקות והאיטיות, הוא קצת הולך לאיבוד. הפרונט משדר סימני נפילה פנימה והכידון לא תמיד משתף פעולה.

חלק ניכר מהסנסציה של רכיבה ספורטיבית מגיע כמובן מיכולות הבלימה וההאצה. אם נתחיל דווקא קודם בהאצה נוכל לספר שהתגובות המושהות משהו של המנוע והכוח המתון, מאפשרים פתיחה מלאה של המצערת בשיא הסיבוב ללא שום חשש של החלקה ומה שמתקבלת זו האצה נחושה החוצה אל העיקול הבא - מצוין עבור הרוכב שעושה את צעדיו הראשונים בעולם הספורט.

אולם אז אנו חוזרים אל הבלימה: התגובה הראשונית טובה וליניארית וגם התפעול ברכיבה סולידית טוב, אבל כשהקצב עולה, כמו בשלבי הצילומים של "תעבור בסיבוב הזה שוב ושוב, עד שאגיד לך שיש לנו את זה", הצלחנו ככל הנראה לטגן את הרפידות מלפנים ועמן גם את נוזל הבלימה, שכן ביעף השלישי מסביב לצלם, כוח הבלימה מלפנים דעך מאוד. לאחר עצירת התקררות הבלמים חזרו לתפקד, אבל עדיין לא ברמת נשיכה מספקת לרכיבה ספורטיבית.

מבחן אופנוע יוסאנג GT 650 R ספורט. בן קלמר
מבחן אופנוע יוסאנג GT 650 R ספורט/בן קלמר

ספורט בכל מחיר?

אופנועי סופרספורט, בין אם באמת כאלה עם חבילה מלאה של ביצועים ויכולות פניה ובלימה, או רק מתיימרים להיות כאלה, לא אמורים להיות אופנועים נוחים ולכן גם ה-GT 650 R ספורט אינו אופנוע נוח כלל וכלל לשימוש. תנוחת הרכיבה שלו רכונה מאוד - מצוינת ברכיבה ספורטיבית ומעיקה בשימוש עירוני, הרגליים דחוקות מעלה ובמקרה הזה גם קדימה, מה שמפעיל לחץ על הגב התחתון והקליפאונים שעבדו מצוין ברכיבה ספורטיבית שוברים את מפרקי כפות הידיים בניסיון לבצע פניות פרסה או תמרוני חניה.

בשורת המחיר מגלים שה-GT עולה רק 59,900 שקל. זה לא רק נשמע מעט, זה באמת מעט, אבל גם התמורה זולה בהתאם. אופנועי תקציב הם ראויים מאוד בישראל ולו רק בזכות המחיר השפוי, אבל לפעמים המחיר הוא לא כל הסיפור. כשימאהה או קוואסאקי או הונדה מייצרים אופנוע תקציב, אתה יודע שהם מסוגלים להרבה יותר והפעם בחרו ברכיבים בסיסיים כדי להוזיל עלויות. אבל כשיוסאנג עושים ואופנוע במחיר זול, מרגישים שהם ניסו לעשות את המקסימום וזה הכי טוב שיצא להם. המקסימום הזה פשוט לא גבוה מספיק ובשורה התחתונה, ה-GT 650 R עשוי בסופו של דבר להעיק ברכיבה יותר מאשר להועיל או לרגש. בדור הזה הם טיפלו במתלים, אז נקווה שבדור הבא יגיעו גם למנוע.

על הצד הטכני:

מנוע: V טווין, 647 סמ"ק
הספק: 82 כ"ס ב-9,000 סל"ד
אורך, רוחב: 206, 65.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 143.5 ס"מ
גובה מושב: 78 ס"מ
משקל: 186 ק"ג
צמיג קדמי: 120/60 R17
צמיג אחורי: 160/60 R17
מכל דלק: 17 ליטר
צריכת דלק (מבחן): 23 ק"מ לליטר
מחיר: 59,900 שקל

עוד על יוסאנג בוואלה! רכב

קונים אופנוע או קטנוע חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יוסאנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully