וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: יוסאנג X5. צעיר לנצח

אופנוע הצעירים שחשפה יוסאנג הקוריאנית במילאנו, התגלה ככלי מהנה מאוד, זריז וגם שימושי בעיר. KTM דיוק על הכוונת

מבחן אופנוע יוסאנג EX IV. בן קלמר
מבחן אופנוע יוסאנג EX IV/בן קלמר

כבר שנים שיצרניות האופנועים מבכות על כך שפחות ופחות רוכבים צעירים נכנסים אל עולם הדו-גלגלי. הם נעלמים מאחורי מסכי מחשבים ואייפדים וגם ההורים תורמים את שלהם עם האיסורים. כשאנחנו היינו ילדים לא היו אייפדים ולהורים פשוט לא הקשבנו, אז מה עושים? מייצרים אופנועים שצעירים לא יוכלו לסרב להם.

הדרך הראשונה לעשות אופנוע שמתאים לצעירים זה לתמחר אותו באופן כזה שהם לא יצטרכו לשעבד את עצמם במשך עשור בכל חופש גדול כדי לממן אותו, או לחילופין, שההורים לא יסתתרו מאחורי ה"יקר מדי" כדי לקנות. בישראל לעומת זאת, עניין המחיר נשאר בעייתי - אצלנו הכל יותר יקר וגם סתם יקר. אבל ביחס להיצע מסביב, היוסאנג X5 החדש נחשב לזול עם תג מחיר של 37,000 שקל - בול כמו זה של הדיוק 200 החדש של KTM. הוא דומה לו בעוד תכונות, מסתבר.

כבר לא מתנצל על כלום

מרבית האופנועים של יוסאנג נהנו ממחיר נמוך למדי, אך גם סיפקו תמורה תואמת הן באיכות הייצור והן בשורה התחתונה של המוצר. אבל זה בסדר, לשלם מעט תמורת מוצר בסיסי שאינו מתיימר. אולם כבר ברגע הראשון שרואים את ה-X5 החדש שהוצג ממש לאחרונה במילאנו, מתפתחת האמונה שיוסאנג עברו תהליך התבגרות חשוב שלוקח אותם צעד אחד קדימה.

מרחוק וגם מקרוב, ה-X5 נראה טוב. אפילו יותר מטוב. נראה מגניב לאללה. הוא מעוצב בקפידה מתוך המטרה לגרום לרוכב הצעיר לעצור, לרייר ולרוץ ל"אבא תקנה לי". כמובן שפה ושם רואים רכיבים פשוטים (מנוף מצמד, צנרת בלימה, צמיגים), אבל הכל נעלם ומחוויר ביחס לחבילה השלמה. יש מבנה רזה (130 ק"ג - 5 פחות מהק.ט.מ דיוק 200), יש צג דיגיטאלי גדול ועשיר במידע (כולל הילוך נבחר), את המתלים אפשר לכוונן בצורה בסיסית ואפילו רגליות מתכווננות.

לחיצה על מתג ההתנעה מעירה את מנוע הסינגל ומהאגזוז הענקי שמתחת למנוע משתחרר צליל בס חביב. גם המנוע עצמו מעביר תחושה חלקה למדי בסרק. תנוחת הרכיבה מציבה את פלג הגוף העליון זקוף כמעט לגמרי כשהכידון הרחב מפסק את הידיים, אולם הרגליים מרגישות לנו דחוקות מדי למעלה. אולי משום שהוא מיועד לרוכבים נמוכים יותר? אולי, אבל זה לא ממש מפריע למהלך הרכיבה.

מבחן אופנוע יוסאנג EX IV. בן קלמר
מבחן אופנוע יוסאנג EX IV/בן קלמר

שד בעיר, נמר בכביש

המראות של ה-X5 זהות לאלה של היוסאנג GT650R וזה אומר שדרכן ניתן לראות היטב מה קורה מאחור ובעיקר את המכוניות מתרחקות כשמאיצים ברמזור. לעיר, ה-X5 כמעט מושלם. המבנה הצר שלו מאפשר לו להשתחל בין טורי המכוניות בקלות, צידוד הכידון שלו מאפשר ביצוע פניות הדוקות ללא קושי וגם המנוע שלו גמיש מאוד, כך שהוא מושך בהחלטיות גם מסל"ד נמוך.

ביחס לכתום המתחרה, ה-X5 מציע 50 סמ"ק נוספים במנוע (250) שמפיקים טיפה יותר מ-28 כ"ס ב-8,500 סל"ד וגם 2.5 קג"מ ב-7,000 סל"ד (2 קג"מ ב-6,800 בק.ט.מ) ובעזרת יחסי העברה קצרים בהילוכים הנמוכים, הוא הופך לכלי זריז מאוד בעיר. הגמישות של המנוע מאפשרת לרוכב לגמוא מרחקים ולחלוף על פני מגוון סיטואציות מבלי לבחוש מדי בתיבת ההילוכים (יכלה להיות מדויקת ורכה יותר) וכשיוצאים מהעיר, עם ישורת ארוכה, אפשר לחצות את רף ה-160 קמ"ש, כך שאין לו בעיה של ממש להיות מהיר מהתנועה וזהו יתרון בטיחותי. לשם ההשוואה, במבחן שלנו הדיוק 200 נעצר ב-137 קמ"ש.

עם זאת ולמרות השיפור באיזון המנוע, הוא עדיין מרעיש קצת יותר מדי ובתחום ה-6,000 סל"ד וויברציות שהוא מייצר משמיעות צקצוקים מחיבורי הפלסטיק והפח, שהיו צריכים להיות מהודקים קצת יותר בקפידה. אבל זה לגמרי לא נורא וגם נסלח בקלות, שכן הכל מסביב קל לתפעול, מהמצמד ועד למנוע עם מהלך ארוך למצערת כדי לגרום לזו להיות פחות עצבנית עבור רוכבים לא מיומנים.

מבחן אופנוע יוסאנג EX IV. בן קלמר
מבחן אופנוע יוסאנג EX IV/בן קלמר

מדויק, תחושתי ובטוח

אופנוע צעירים צריך להיות קודם כל בטיחותי. אמנם הקוריאני הזה לא מציע מערכת ABS לסיוע בבלימה, אבל עם מה שיש קל מאוד להסתדר, שכן התחושות שעולות ממנו ברורות. אחרי שמתרגלים אל מרכז הכובד הגבוה יחסית שלו, קל מאוד להיכנס לראש שלו ולתקוף פניות בקצב מהיר, עם הטיה מכובדת.

המתלים בסיסיים וכך גם הבלמים (דיסק יחיד מלפנים עם קאליפר 4 בוכנות) אבל הכל עובד ועובד טוב. המתלים עצמם מטפלים ברמה סבירה פלוס בכביש, לא נכנעים בקלות, לא בפני אספלט משובש ולא בפני פניות או בלימות חזקות. והבלמים עצמם, גם טובים, עם עמידות טובה בעומס, דיוק במנוף וגם בתחושה שעולה מהם. הם לא יבהילו את הרוכב המתחיל עם נשיכה תוקפנית, אלא יבנו כוח עצירה שדי בשתי אצבעות כדי להגיע קרוב מאוד לנעילה.

יתרון נוסף שמצאנו ב-X5 מגיע בדמות טווח הרכיבה. אופנועים קטנים שכאלה לרוב מציעים צריכת דלק טובה וזה לגמרי המקרה כאן עם 26 קילומטרים לליטר למרות הזמן הממושך שבו המצערת הייתה פתוחה עד לעצר, אך מרשים לעצמם להציע מכל קטן. במקרה של היוסאנג החדש, עם 11 ליטרים, טווח הרכיבה עובר את ה-250 קילומטרים ברכיבה אגרסיבית, או אפילו את ה-300 קילומטרים ברכיבה בקצב שפוי, כשנורת הדלק מאירה אחרי גמיעה של 8 ליטרים.

מבחן אופנוע יוסאנג EX IV. בן קלמר
מבחן אופנוע יוסאנג EX IV/בן קלמר

סנונית ראשונה

בסופו של המבחן, הרושם מה-X5 החדש של יוסאנג חיובי מאוד. הוא לא רק כיפי לרכיבה, נראה טוב ומרגיש מודרני, הוא ידידותי לרוכב וזה בדיוק מה שרוכב צעיר צריך. כאמור, המחיר זהה לזה של הדיוק 200, כלומר עומד על 37,000 שקלים - אינו זול במיוחד, אבל התמורה טובה וסוף סוף נראה שיש ליבואן המקומי את הכלי הנכון שמסוגל לפרוץ קדימה.

במבט אחד לעתיד, נספר של-X5 יש דגם נוסף בכיר יותר שמתאים לתקנות הרישוי החדשות שמעלות את רף הספק הביניים. לזה יש מנוע 450 סמ"ק והוא אמור להתחרות בק.ט.מ דיוק 390. הנוסחה אמורה להיות דומה - יותר כוח, יותר ביצועים, במחיר דומה. אולם יתכן ונראה אותו בישראל עוד לפני שמשרד התחבורה יתעורר וישנה את מדרגות הרישוי, עם החלשה יזומה ל-33 כ"ס. עד אז, דגם ה-250 בהחלט מסוגל לטעמנו להכשיר את הקרקע.

עוד על יוסאנג בוואלה! רכב

קונים אופנוע או קטנוע חדש? כדאי שתבקרו כאן

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן אופנוע יוסאנג EX IV. בן קלמר
מבחן אופנוע יוסאנג EX IV/בן קלמר
  • עוד באותו נושא:
  • יוסאנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully