וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 1 מ-10 עוברים ברמזור אדום

סקר שבוצע על ידי מכון גאוקרטוגרפיה עבור עמותת אור ירוק העלה כי אחד מכל עשרה נהגים חצה צומת ברמזור אדום. שמואל אבואב: "המספר האמיתי גדול בהרבה"

כלי רכב עוברים באור אדום ברמוזר/עמותת אור ירוק

אחד מכל עשרה נהגים חצו צומת ברמזור אדום, כך עולה על פי סקר שערך מכון גאוקרטוגרפיה עבור עמותת אור ירוק. מקרב הנשאלים, 60% הודו שראו נהג "גונב" רמזור אדום לפחות פעם אחת השנה. האם התופעה מצביעה על כך שקיים הצורך להציב עוד מצלמות רמזור בצמתים? על פי 80% מקרב משתתפי הסקר, התשובה בהחלט חיובית.


כמעט 75% מתוך הנשאלים בסקר, דיווחו שלדעתם רוב הנהגים שמים לב לרמזור, אך מתעלמים מכך ופשוט לוחצים על הגז בתקווה לעבור בירוק. רק 18% חושבים שהנהגים לא הבחינו בהתחלפות הנורות.

"מצב שבו 1 מתוך 10 נהגים מודה כי הוא עובר באדום מעיד כי המספר האמיתי גדול בהרבה מרכב אחד לכל עשרה כלי רכב. מדובר במספרים מפחידים שמעידים כי כניסה לצומת הפכה להימור על החיים", כך שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק.

על פי נתוני משטרת ישראל, נרשמים מידי יום כ-64 דוחות על חצייה באור אדום, ובכל שנה עומד הממוצע על יותר מ-23 אלף דוחות בגין עבירה זו. אגף התנועה מפעיל כיום כ-46 מצלמות רמזור בצמתים, ואלה הפיקו השנה 16,270 דוחות לנהגים.

העמותה מביאה כדוגמא מחקר שנערך באוסטרליה, לפיו מצביעים הנתונים על ירידה של 47% בתאונות דרכים קטלניות בזכות הצבת 77 מצלמות מהירות.

"רק מצלמות רמזור שיוצבו בצמתים ימנעו תופעה מסוכנת זו. ולכן, המדינה צריכה להגדיל את מספר המצלמות שמתעדות חציית צומת באור אדום. המצלמות צריכות להיות בולטות, צבועות בכתום, משולטות בשילוט מתריע אשר יבהיר לנהגים כי הצומת שלתוכה הם נכנסים מצולם", מוסיף אבואב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully