וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרארי קליפורניה T: טורבו ו-560 כ"ס

מאז ה-F40 לא הייתה בפרארי מכונית עם מנוע טורבו. אבל תקנות איכות הסביבה חייבו את היצרנית ממרנאלו ליישר קו. לא שזה כל כך נורא, עם 560 כ"ס

אתר יצרן

פרארי תחשוף בתערוכת הרכב בז'נבה את הקליפורניה T החדשה, המכונית הראשונה שלה מאז ה-F40 המיתולוגית שעושה שימוש במגדש טורבו ב-1987. התזמון אגב אינו מקרי, שכן סבב הפורמולה 1 שייפתח בעוד כחודש ימים החיל תקנות חדשות, לפיהן תאלצנה היצרניות להרכיב בישבני המכוניות מנועים מוגדשים בלבד, והכול כאמור בשם איכות הסביבה.

אולם, פרארי מבטיחה שגם עם טורבו בכנפיה לא תהיינה פשרות, בשום היבט - טכנולוגי או תחושתי. הקליפורניה T החדשה מצוידת במרקחת של אמצעים שיאפשרו לה להציב רף גבוה של ביצועים והיא מציגה שיפור ביכולות, בצלילים, באבזור ואפילו בצריכת הדלק - אם זה באמת משנה לרוכשיה האמידים.

בקרביה של הקליפורניה T מותקן מנוע 3.8 ל' כפול מגדשי טורבו שמונה צילינדרים המחלץ הספק מרבי של 560 כ"ס (500 כ"ס בקודמת) ב-7,750 סל"ד ו-77 קג"מ (שיפור ב-50%) ב-4,750 סל"ד. תיבה אוטומטית תחרותית בעלת פיקוד מנופים מגלגל ההגה שולחת את הכוח לגלגלים מאחור, כשאלה דוחפים אותה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות (שיפור של 0.2 מאיות) ועד 315 קמ"ש מרביים. התוצאה היא לא רק עלייה בכל המדדים, אלא מנגד גם ירידה ברמת ה-C02 ל-250 גק"מ, ומספרים אלה בהחלט יניחו את דעתם של הרגולטורים באיחוד האירופי.

מאחר והקליפורניה נעזרת בצמד מגדשים, בכירי המהנדסים מדווחים שאין חשש מפני 'טורבו-לאג', כלומר שיהוי של מגדש הטורבו בנסיעה תובענית או בהעברות הילוכים. עוד הם מוסיפים כי מי שחושש שמשהו מצליליה המשכרים של פרארי אבד לו על שולחן התכנון, הותקנה גם מערכת יניקה ופליטה מיוחדת שתעצים את חווית הנהיגה באופן משמעותי לעומת הדגם היוצא.

בנוסף לכך, פרארי דאגה לבלמים מחוזקים, בולמים שתגובתם מהירה ב-50% על פני הקליפורניה הרגילה, היגוי בעל משוב משופר, וכן שלפה את בקרת המשיכה של הפרארי 458 ספציאלה לטובת חידוד תכונותיה הדינמיות. היא מסוגלת לדוגמא, לבלום מ-100 קמ"ש ל-0 ב-34 מטרים בלבד.

הקליפורניה נולדה בהשראת ה-250 טסטרוסה, והיא אימצה לחיקה מספר סממנים חיצוניים כדי לשמור על צללית ה-GT ההיסטורית. בתא הנוסעים אפשר להבחין בבקרות הנהיגה של הדגם בצד ההתקפי, אבל גם בפינוקים רבים, כמו שימוש בצגי מידע גדולים, בקרת אקלים מכנית, מערכת שמע ועוד.

על פניו, נראה שפרארי לקחה את הקליפורניה T לכוון קצת פחות תיורי, והשתילה בה מגוון טכנולוגיות שיהפכו אותה למכונית ספורט עילאית שקרני השמש ילטפו את פדחות נוסעיה. היא תצא למכירה לאחר תערוכת ז'נבה במרץ.

מיבואנית פרארי לישראל 'אוטו-איטליה' נמסר לוואלה! רכב כי הקליפורניה T תגיע לארץ בסביבות יולי-אוגוסט. מחירה טרם נקבע.

פרארי קליפורניה T. אתר יצרן
פרארי קליפורניה T/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully