וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני רכב יחויבו לטפל במכוניות מייבוא מקביל

ועדת הכלכלה של הכנסה אשרה סעיף חשוב לפיו רכב שיגיע לארץ בייבוא מקביל יזכה לקבל שירות דרך היבואן הראשי של המותג

שברולט קורבט ZO6. אתר יצרן
שברולט קורבט. אפשר לקבל אחריות, אבל מי יודע לטפל ברכב בישראל?/אתר יצרן

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה לדון היום (חמישי) בחוק שירותי הרכב שנועד להסדיר את התחרותיות בענף ולהסיר חסמים מייבוא מקביל לקראת קריאה שניה ושלישית. במסגרת הרפורמה, אשרה היום הועדה בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, את אחד הסעיפים המהותיים שמאפשר ללקוח שרכש רכב בייבוא מקביל, לקבל שירות אצל היבואן המרכזי של המותג בארץ, לרבות טיפול בקריאות תיקון והיקף אחריות מלא. אולם, נותרו עוד מספר סוגיות לא פתורות שעשויות להקשות על יישום התהליך, כפי שעלה בדיוני הוועדה.

בעניין זה, העיר יו"ר איגוד היבואנים יקי אנוך, כי הבעיה איננה טמונה בהקצאת טיפולים סדירים, שירותים נלווים וכו' למכוניות בייבוא מקביל, אלא ברמת הידע הנדרשת מהמוסכים בארץ לקבל לידיהם כלי רכב שאינם מכירים. "יש לנו בעיה קשה, כמעט בלתי ניתנת לפתרון, לתת שירות, חלפים וידע לדגמים שאנחנו לא מייבאים. זה לא כרוך בכסף, כי זו לא הבעיה. הנגישות למידע מוגבלת, ואין לנו דרך אמתית, זמינה וסבירה לספק חלקי חילוף. אם מישהו יביא סובארו מארה"ב ולא מיפן – לא נוכל לטפל בו".

יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, העלה לדיון את המכשולים שמרימים יבואני הרכב בישראל כדי למנוע תחרות אמיתית בשוק הרכב הישראלי. לדבריו, "הכל מתחיל ונגמר באחריות, ואם היצרן נתן ליבואן התחייבות לעמוד מאחורי האחריות אז העלות השולית היא אפס. היבואנים הישירים עושים מאמצים להשאיר את החסם הזה". בלי מימוש אחריות יצרן, לא יהיה ייבוא מקביל, כך הוסיף.

בפועל, הסעיף אמור להקנות לנהגים שרכשו רכב שהגיע לארץ דרך יבואן מקביל או בייבוא אישי, מעט יותר שקט תחזוקתי לאחר תהליך הקניה (שמבוצע מול דילרים בארה"ב או במקומות אחרים). יבואני הרכב בארץ יאלצו לתקן מכוניות שלמעשה אינן מיבואות על ידם, וכאן עולה השאלה גדולה בנוגע למיומנות של מרכזי השירות לשמור על המכוניות בקו הבריאות.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully