וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו אקטיב טורר 2: מיניוואן קומפקטי

הטורר הקומפקטי של ב.מ.וו ישלב לראשונה הנעה קדמית, עם 5 או 7 מושבים ויקרא תגר על מרצדס B קלאס בפלח מובילי הנוסעים היוקרתיים. בישראל בהמשך השנה

ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר. אתר יצרן
ב.מ.וו אקטיב טורר 2. מיניוואן קטן ודינמי/אתר יצרן

ב.מ.וו הכינה את הקרקע למכונית הנעה קדמית מזה 4 שנים, בערך מאז שהחלה לפתח דגמים שקורצים מצד אחד למובילי נוסעים (GT) ומנגד הרחיבה את השורות הדינמיות (סדרה 1-2). אז עכשיו, לאחר כל הקדימונים והתכנונים, החברה הבווארית משיקה באירופה את אקטיב טורר 2, המכונית הראשונה של ב.מ.וו שתתרגם את כוחה לכביש דרך הגלגלים הקדמיים. ואם להוסיף על כך, מדובר בחצי מיניוואן משפחתי.

הפלטפורמה, על שלדת אלומיניום, שהוקצתה לאקטיב טורר 2 משותפת לדור החדש של מיני קופר שהושקה לפני כמה חודשים וכן לב.מ.וו X1 מקבוצת הפנאי. היא מציבה מימדים שימושיים למשפחה, בזכות אורך של 4.32 מ', רוחב של 1.80 וגובהה יהיה 1.55 מ', כלומר גדולה במידה לא מבוטלת מסדרה 1 הקומפקטית, וצמודה ראש בראש עם מרצדס B קלאס (אם כי הבימרית קצת יותר ארוכה ממנה בשל מבנה החרטום).

העיצוב, עיניכם רואות, אינו אטרקציה גדולה, שכן ב.מ.וו הקדישה את מרב תשומת לב לחלל הנוסעים, במיוחד לכל מה שמתחולל בין היושבים למערכות המידע והבידור. זה אגב נלקח ברובו מסדרות 1 או 2, אך כולל שינויים מהותיים ברצפה וסידור ההושבה כך שתנוחת הנהיגה גבוהה מאוד לרכב מסוגו: המושבים רחבים יותר ותא המטען נע בין 468 ל' ועד 1,500 ל' לערך עם קיפול השורה השנייה. סף הטעינה, לפי התמונות נמוך וזה יקל על הטענת ציוד. ב.מ.וו תמכור את המכונית בתחילת הדרך עם 5 מושבים, אולם 7 יתווספו לסדרה לקראת סוף השנה הנוכחית.

מלבד היותה המכונית הראשונה של ב.מ.וו עם הנעה קדמית, היא גם חונכת את מנוע ה-1.5 ל' שלושה צילינדרים טורבו. הדגם, 218i, יחלץ תפוקה מרבית של כ-136 כ"ס ויאץ בה (1.3 טון) ל-100 קמ"ש ב-9 שניות ועד מהירות מרבית של 205 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על כ-20 ק"מ לליטר. הדגם השני בסדרה שיושק לאחר חשיפתה יהיה ה-218d, טורבו דיזל עם 150 כ"ס. החיבור יהיה לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית 8 מהירויות. בנוסף, מקבץ מצומצם של דגמים נבחרים יצויד בהנעה כפולה אקס-דרייב, בעוד המנוע החזק ביותר יהיה ה-2.0 ל' טורבו עם 230 כ"ס וזמן האצה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות.

האקטיב טורר 2 היא ללא ספק הבימרית החריגה ביותר שהמטה במינכן הוציא בשנים האחרונות, וסביר שהיא תספוג לא מעט ביקורות מצד חובבי המותג. סידור המתלים הבסיסי (מקפרסון בחזית ורב-חיבורי מאחור) לא מבטיח גדולות ונצורות אך מהנדסי הדגם מפוגגים את החשש ומבטיחים הנאה מנהיגה, כמיטב המסורת. למי שלא יסתפק בסטנדרט, תהיה גם חבילת M עם כיול מתלים ספורטיבי.

בעתיד הלא רחוק, ב.מ.וו עשויה לחשוף שתי מכוניות נוספות על פלטפורמת הנעה קדמית - שתיהן נמצאות בהליך פיתוח מזורז: סדרה 1 סדאן וב.מ.וו X1 הבא. במבט קדימה, ב.מ.וו תייצר כ-30 דגמי הנעה אחורית ועוד 15 דגמי הנעה קדמית, כולל מותג מיני. את האקטיב טורר 2 בכל אופן, נראה בישראל בהמשך השנה ונוכל לחוות כיצד התחברה החבילה.

ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר. אתר יצרן
עד 1,500 ל'/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully