וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארן 650S: סערה קטנה

ה-650S משלימה את שתי המכוניות המובילות של מקלארן ותגבה את ה-12C עם ביצועים חזקים יותר ותג מחיר גבוה במעט. בכורה בתערוכת ז'נבה

מקלארן 650S. אתר יצרן
מקלארן 650S/אתר יצרן

מקלארן בעיצומה של תנופה חסרת תקדים. חברת הספורט מבריטניה, שבעבר החזיקה מכונית אחת (F1), חגגה אשתקד בגדול עם השקת מכונית העל P1. כעת, וכדי לתגבר את פתיחת שנת 2014, היא משיקה בז'נבה את מכונית הספורט החדשה שלה, ה-650S, מהדורה שאמורה ליצור רצף מכוניות קצר אבל יעיל, לכל מי שמתחבט באיזו מקלארן מוטב יהיה לו לשוב הבייתה.

ה-650S תעלה לצרכן האמיד כ-200 אלף יורו לערך, כלומר יקרה בכ-15% מהמקלארן 12C, וקרובה יותר בעלותה לגרסת הקבריולה. היא לא תתחרה ראש בראש במכוניות כמו פורשה 918 ספיידר החדשה, אלא כשחקנית חיזוק למצבת הדגמים הקיימת, תוך שדרוגים טכנולוגיים בכמה צדדים.

רוב הסממנים של דגמי מקלארן הוטמעו ב-650S, כולל אופן פתיחת הדלתות וקימוריו של החלק האחורי בהשראת ה-P1. כמו אחותה הגדולה, היא תוצע במרכב קופה או קבריולה ותשלב את כל האלמנטים הדינמיים שנדרשים עבור נהיגת מסלול תחרותית, בהם דפיוזר אחורי, כנף מתכווננת, בקרת נהיגה סלקטיבית ועוד. קישוטים כנורות LED קבועות יהיו סטנדרטים כמו גם חישוקים בעיצוב ייחודי.

כפי שנהוג בשנים האחרונות, מקלארן לא עושה "אאוטסורסינג" למנועים של דגמיה, אלא מרכיבה אותם בין כתליה. כאן מדובר על יחידת כוח V8 שתחלץ 641 כ"ס ותשגר אותה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות ועד כ-330 קמ"ש מרביים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים 7 מהירויות מכוילת בהתאם להנחיות שתגענה ממחשב הנהיגה.

אבל, מי שחושב שמדובר במכונית ספורט עירומה, בהחלט יתבדה. במקלארן מדגישים כי ה-650S תוכל לשנע את הנהג והנוסע בנעימות גם למרחקים ארוכים, שכן זו מצויידת במזגן, מערכת שמע, בלוטות', סטרימר מובנה למדיות, בקרה קולית להפעלת המערכות ומושבים שנתפרים בהתאם לצרכי הלקוח.

לב ליבה של המכונית, מלבד המנוע, היא בקרת ה-ProActive Chassis Control, שמאפשרת לנהג לווסת את כושר השיכוך של ה-650S ולבצע מגוון רחב של שינויים באופייה, החל בבלמים, עבור לבולמים ולהיגוי. "לא ייצרנו את ה-650S רק כדי לקרוע את המסלולים. אתה לא חייב להיות נהג מקצועי כדי להנות ממנה - זוהי בהחלט מכונית בהתאמה אישית", כך בכירי מקלארן.

ה-650S, בסופו של דבר, היא גרסה "מוקטנת" של ה-P1 עם תמהיל תכונות שהגיע מה-12C. האם היא מצדיקה תוספת מחיר של כ-20 אלף יורו לערך? התלבטויות אלה תשארנה בגבולות אירופה ובעיקר בבריטניה. אנחנו נבחן אותה מרחוק ובעין, כשהיא תצוף בתערוכת ז'נבה הקרובה.

עוד הרבה על מקלארן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully