וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מגדשי טורבו: רנו חושפת מנוע דיזל חדש

רנו תחשוף בתערוכת ז'נבה מנוע דיזל בנפח 1.6 ל' כפול מגדשי טורבו בעל תפוקה מרבית כשל מנועי 2.0 ל' אטמוספריים

מנוע טורבו-דיזל 160 כ"ס רנו. אתר יצרן
רנו. מנוע סולר עם שני מגדשי טורבו/אתר יצרן

מנועי טורבו דיזל כבר אינם מוקצים בישראל כפי שהיו בעבר, לפחות בסקטור הפרטי. מכוניות דוגמת רנו פלואנס דיזל DCi הוכיחו שמשפחתית לוגמת סולר, חסכונית ומאוד נעימה, יכולה להכנס לנעליהן של משפחתיות קלאסיות 1,600 סמ"ק שתופסות נתח שוק משמעותי בישראל (על אף שבקרבן חלה ירידה קלה בשל נוכחות הקרוסאוברים הקומפקטיים). השלב הבא מבחינת רנו, יציע שילוב אטרקטיבי עוד יותר.

החברה הצרפתית תציג במסגרת תערוכת ז'נבה מנוע טורבו דיזל חדש, שטרם נראה כמותו בגזרה העממית. המנוע משלב שני מגדשי טורבו קטנים כדי לחלץ תפוקה גבוהה של כ-160 כ"ס ו-39 קג"מ - נתונים המיישרים קו מול מכונית מנהלים טיפוסית עם מנוע בנזין 2.0 ל' בחזיתה (מינוס כמה אחוזים בעקומת המומנט כמובן).

המנוע פותח יחד עם חטיבת הפורמולה 1 של רנו (קבוצת רד-בול), כאשר הרכיבים המשותפים חלקם נמצאים כיום בשימוש מכונית ה-F1 החדשה, בהם מערכת שאיבת מים מתקדמת, הזרקת דלק משופרת ועוד. לדברי רנו, הערכים מצביעים לא רק על העלייה החדה בכוח (130-110 כ"ס בדגמי הדיזל כיום), כי אם על ירידה בצריכת הדלק בשיעור של 25% וכן על הפחתה בשיעור דומה בנתוני פליטת דו תחמוצת הפחמן (CO2).

בחסרונה של נציגה שתישא את המנוע, רנו שומרת את המספרים העסייסים (האצות וכדומה) לתערוכת ז'נבה, במסגרתה גם תדגים כלי רכב ראשונים שייזכו לחנוך את מנועי ה-DCi החדשים. היא מאשרת שהוא יגיע כמעט לכל הקטגוריות המרכזיות של רנו באירופה, אבל בעיקר יופנה לקרוסאוברים (קפצ'ור) ומכוניות משפחתיות.

עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully