וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן גולף GTE: ספורט-היברידי

פולקסווגן גולף GTE מציעה את הטוב משני העולמות: ביצועים ספורטיביים ויחסים ידידותיים עם הארנק והרגולטורים. בכורה בז'נבה, בישראל עוד לא

פולקסווגן גולף GTE. אתר יצרן
פולקסווגן גולף GTE. היברידי וגם ספורטיבי/אתר יצרן

הונדה הייתה כנראה החברה הראשונה שניגשה לערבב ספורט עם מזג רוח אקולוגי ב-CR-Z, אבל להבדיל ממנה בפולקסווגן מעדיפים לקחת מותג חזק ונוסטלגי כמו ה-GTI, מרכב שימושי ומשפחתי, ולנסות לעבד מנקודה זו דגם היברידי שעושה את כל מה שצריך, בין אם עבור המשפחה, הסביבה, הכיס או כמובן למען הנהג הדינמי. התשובה הרשמית, כך תוצג בתערוכת ז'נבה תהיה הגולף GTE החדשה, ElectricGrand Tourer.

בפולקסווגן עושים שימוש בכיתוב GT עבור דגמים ספורטיביים למחצה, ולכן הכותר המלא של הגולף ספורט-כלאיים הוא GTE, כשהאות E, משמעותה כאמור "אלקטריק" (חשמלי). היא תחבור לא רק ל-GTI בקו האתלטי של הגולף אלא גם לגרסת הטורבו דיזל ספורט GTD (שלא נמכרת בארץ) בהמשך השנה.

בקרביה, נושאת ה-GTE שני מנועים: מנוע חשמלי עם 102 כ"ס, ומנוע בנזין 1.4 ל' TSI עם 150 כ"ס. ביחד, מפיקים השניים הספק מרבי משוקלל (היברידי) של 204 כ"ס. השידוך לתיבת הילוכים רובוטית 6 מהירויות, מניב האצה ל-100 קמ"ש ב-7.6 שניות, מהירות מרבית של 210 קמ"ש, וצריכת דלק של 66 ק"מ לליטר.

נתון זה, מושג באמצעות שילוב של המערכת החשמלית, שכן הסוללות תאפשרנה לנהוג למרחק של כ-50 ק"מ רק על המנוע החשמלי. אלה ניתנות לטעינה משקע ביתי בפרק זמן של 4 שעות, או מעמדת כוח מהירה בתשתית חיצונית בכ-120 דקות לערך. בסך הכול, מוסיפות הסוללות למשקלה של המכונית כ-130 ק"ג (8% ממשקלה הכללי), מה שמעמיד את משקלה הסופי על כ-1.52 טון.

בפולקסווגן מספרים כי פלטפורמת ה-MQB פתחה בפניהם אפשרויות רבות להרחיב את דגמי הגולף, ובעתיד כך הם מדווחים תצטרף למשפחה גם גרסה מונעת גז טבעי דחוס (CNG).

הגולף GTE מציעה לדברם ביצועים מעולים, הן בזכות נתון מומנט מרשים (35 קג"מ) והן בשל טווח הנסיעה המקסימלי, שעומד על 935 קילומטרים. הגולף GTE תתומחר באירופה ישירות מול טויוטה פריוס, עם תג התחלתי של כ-36 אלף יורו (170 אלף שקלים), או כ-7,000 יורו יותר מגולף GTI. בשלב זה, אין כוונה לשווק אותה בארץ.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully