וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה פורד פוקוס המחודשת

פורד פוקוס 2014 חושפת רענון חזותי קל לעומת הדור הנוכחי, אך מעדכנת את חלל הפנים ותישא בחזיתה מנועי בנזין ודיזל חדשים. בארץ ב-2015

אתר יצרן

בפורד לא תכננו לחשוף את הפוקוס החדשה שבוע וחצי לפני תערוכת ז'נבה, אך הדלפות של אתר צרפתי כפו עליה לשחרר כמעט את כל המידע הרלוונטי אודות המשפחתית הכי חשובה שלהם. ב-2014, הפוקוס, לשעבר המכונית הנמכרת בישראל, זכתה למתיחת פנים גדולה במסגרתה אמצה את הסממנים החדשים של משפחת פורד ("אסטון מרטין"), אך בולטת במיוחד ההשקעה בתא הנוסעים.

השינוי הוויזואלי הגדול ביותר בפוקוס, לפחות בקרב לקוחותיה, הוא אימוץ השבכה הטרפזית הספורטיבית שהופיעה בפורד פיאסטה החדשה (2012) ובסדרת סי-מקס. מסביב לכך, הליטושים בולטים פחות, שכן היא מיישרת קו עם הנוסח המעודכן של החברה האמריקנית; בתי התאורה משוכים מעט לאחור וצרים, הפרופיל נמוך יותר, והפגושים גם הוחלפו בדומה לפיאסטה. במבט כללי, מדובר ברענון של אמצע החיים בתום 4 שנות פעילות, שהותיר אותה מוכנה לעוד מספר שנים בטרם יוחלף הדגם לחלוטין.

תא הנוסעים, מקור למחלוקת בין צרכני המשפחתיות, עבר רפורמה מקצה לקצה. ב-2010, הקבינה אמנם הציגה קפיצת דרך משמעותית בכל הנוגע לאיכות החומרים והנדסת האנוש, אך לאורך זמן היא החלה לצבור ביקורת בעקבות ריבוי מתגים ופלישה של בסיס הקונסולה למרחב הפנימי של הנהג והנוסע. גם סידור המתגים לא היה נגיש במיוחד, ולכן בהזדמנות זו החליטו לחולל בה שינוי מהותי שיקל על העיניים וכפות הידיים.

ההחלטה הראשונה הייתה לנקות את המשטחים, כך שבסיס המערכת נשלט כעת על ידי צג מרכזי 8 אינטש בטכנולוגית 'סינק 2', עם אופציות הרבה יותר נוחות להפעלה מעמדת הפיקוד, יחד עם חיבורים לסמארטפונים ובקרה קולית (בדומה לאדג' וכו'). מעבר לכך, נשמרת רמת גימור הפנים והדיפונים, כך שסביר שהיא תבודד את הנוסעים היטב מכל רעשי הכביש.

חידושים נוספים בפוקוס ימצאו בקו המנועים. הגרסה האירופית תהיה ראשונה לחנוך את מנוע ה-1.5 ל' טורבו החדש (אקובוסט) המפיק 150 כ"ס או 180 כ"ס, לצד מנוע ה-1.0 ל' אקובוסט 120 כ"ס שכבר נמכר מזה זמן. מהדורות דיזל מסדרת ה-TDCi תהיינה הלחם והחמאה של היבשת המערבית, עם הספקים שינועו בין 95 ל-150 כ"ס. תיבה ידנית או רובוטית כפולת מצמדים (פאוורשיפט) עם תפעול מגלגל ההגה, תמשכנה לשרת את המשפחתית המחודשת.

פורד מספרת על כיול מחודש למתלים, מה שלכאורה יניב בתמורה יכולת כביש גבוהה יותר מהדגם הקיים. היא גם מוסיפה על זה מגוון בקרות בטיחות חדשות, בהן בקרת תאורה אדפטיבית משולבת עם ניטור שטחים מתים. "הפוקוס החדשה מציעה מגוון רחב של תכונות חדשות, אך עם זאת היא פשוטה יותר לשימוש והרבה יותר מעודנת", כך בכיר החברה שריף מרקבי.

הפוקוס החדשה תוצג בתערוכת ז'נבה בשבוע הבא, ולישראל צפויה להגיע ב-2015, כל על פי היבואנית דלק מוטורס.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בעולם

פורד פוקוס 2014. אתר יצרן
פורד פוקוס 2014/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully