וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: נזק בטיחותי יירשם ברשיון הרכב

החל מאוגוסט הקרוב יופיע ברשיון הרכב סעיף המפרט אם נגרם נזק בטיחותי למכונית, לרבות הסטה, עיוות, קורות, מרכב וכל חלק המהווה סיכון למשתמש

חיישני רוורס ברכב. mtsyri, ShutterStock
אם הרכב היה מעורב בתאונה, אתם תדעו על כך לפי הרישום ברשיון הרכב/ShutterStock, mtsyri

בשורה חשובה לנהגים: החל מאוגוסט הקרוב תוכלו לדעת (די בוודאות) אם הרכב המשומש שאתם מעוניינים לרכוש עבר תאונה קשה המשפיעה על תכונותיו הבטיחותיות. ועדת הכלכלה של הכנסת אשרה היום (שני) סעיף לתיקון חוק התעבורה שהוגש על ידי שר התחבורה ישראל כץ, במסגרתו ביקש שקיפות מלאה לכל רכב שעובר יד בענף המשומשות.

בגוף רשיון הרכב יופיע סעיף מיוחד, בו יהיה מצויין בפני הרוכש הפוטנציאלי אם קיים "נזק בטיחותי" לרכב בעקבות תאונה בה היה מעורב המוכר, או הבעלים הקודמים. ההגדרה לנזק בטיחותי תכלול לפי משרד התחבורה "הסטה, סדק או שבר מהותיים, באחד מעמודי המרכב או במסגרת גג המרכב, וכן באחת מקורות השלדה הקדמית או האחורית". פגיעה ברצפת המרכב בעקבותיה נגרם נזק גאומטרי תרשם גם היא כהערת נזק, להוציא חלקים שניתנים להחלפה ואינם מרותכים למרכב.

שמאי רכב או מנהל מוסך, שיבדוק תקינות מכונית בעלת "נזק בטיחותי", יהיה חייב לדווח על כך לרשות הרישוי באופן מיידי.

במהלך הדיון עלו מספר מחלוקות לגביי הנוסח, אך הייתה תמימות דעים באשר לחיוניות אישורה של התקנה. לדברי עו"ד יערה למברברג ממשרד המשפטים, יש לוודא שאין פערים בין ההגדרות. "צריך מרווח של שיקול דעת, ישנם מושגים שצריך להכניס לתוכם תוכן. יש לי חשש מסוים שיהיה חוסר אחידות בין אזורים שונים ושמאים שונים. צריך לתחום כמה שיותר את שיקול הדעת". רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים אמר כי: "צריך לצמצם ולתת פחות מקום לפרשניות ולכן הנוסח מקובל עלי, מדובר בפגיעות בשילדה ולכן אם השילדה מתעוותת זה מהותי ויש להשאיר את ההגדרה כפי שהיא".

משרד התחבורה פועל זה זמן ממושך להביא את התקנה לאישור בועדת הכלכלה של הכנסת, נוכח ריבוי מקרים של רמאות והונאה בשוק המשומשות והחשש מפני תאונות דרכים קטלניות שעשויות להתרחש בשל הליקויים הבטיחותיים.

ח"כ דוד צור, ממלא מקום יו"ר הועדה הסביר: "אנו רוצים חוק שייצר שקיפות במתן הערת אזהרה לצרכן – לך תחקור יותר בעניין הרכב, וצריך לשמור על איזון שההערה לא תירשם על כל נזק פעוט, הנוסח המצמצם לכאורה בא לשרת את הלקוח, אנו סומכים על משרד התחבורה שתוך 60 יום יוציאו לנו פרוטוקול של המועצה המייעצת."

הוספת הערת הנזק הבטיחותי תצטרף להגדרות חדשות ברשיון הרכב שנועדו להביא לידי הנהגים את מצבו האמיתי של הרכב, בהן הערות על "החכר" (ליסינג לשעבר), רכב ממשלתי, מספר הקילומטרים, רכב חברה ועוד סעיפים שהתווספו לרשיון בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully