וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסטרים: אופל אסטרה OPC מחוזקת

האסטרה OPC אקסטרים מחלצת 300 כ"ס עם חיבור לתיבת הילוכים ידנית. חבילת קרבון אף השילה ממנה קרוב ל-100 ק"ג

אופל אסטרה OPC  אקסטרים. אתר יצרן
אופל אסטרה OPC אקסטרים. חדה וקלילה/אתר יצרן

אופל מציגה את הגרסה החזקה ביותר בתולדות משפחת האסטרה, ובכלל על בסיס הנעה קדמית בסדרה הקומפקטית: OPC אקסטרים. המכונית הספורטיבית שזכתה לעיבוי בכוחה וביכולותיה, פותחה על פי דגם תחרותי של אופל שהששתף אשתקד בסבבי הסיבולת על מסלול הנורבורגרינג הגרמני, וממנו אמצה לא רק את החזות הקרבית, כי אם גם מרקחת תכונות עסיסיות לחובבי הנהיגה.

מאחר והדגם יוצג בתערכות ז'נבה, אופל לא ממהרת להסגיר את כל הפרטים הטכניים אודות מהדורת ה-OPC אקסטרים. מהפרסומים שהופצו על ידי אופל, עולה כי במהלך פיתוחה הוקצו משאבים עיקריים להפחתת משקלה וחיזוק ההיבטים הדינמיים, בהם ניתוב יעיל יותר של האוויר סביב המרכב. השלדה מתחת למעטפת האגרסיבית קלה יותר ב-100 ק"ג מה-OPC הרגילה, הישג שנזקף לזכותה על ידי שימוש בתרכובות של סיבי פחמן (קרבון), שמצא דרכו לספויילר האחורי, הדפיוזר, מכסה המנוע, התקרה (2.6 ק"ג מול 9.6 ק"ג במרכב פלדה), המתלים ועוד.

המנוע של האסטרה OPC מניב הספק מרבי של 300 כ"ס מנפח של 2.0 ל' טורבו. בלוק האלומיניום הזה מחובר לתיבת 6 הילוכים ידנית בתמיכת דפרנציאל מוגבל החלקה, כך שהיא אמורה לרדת מ-6 שניות ל-100 קמ"ש, ולהאיץ עד מהירות מוגבלת אלקטרונית של 251 קמ"ש.

OPC דאגה כמובן לצייד את האסטרה אקסטרים בבלימה תוקפנית: בלמי ברמבו הופקדו על כושר ההאטה, עם דיסקים בקוטר 370 מילימטרים (6 בוכנות לקאליפר), צמיגי 245/35 מולבשים על חישוקי 19 אינטש, וכן ניתן לווסת את גובה הבולמים - כמו במכונית תיור תחרותית.

את הדקורציה החיצונית משלימה OPC עם תא נוסעים בעל מושבי ספורט ייעודיים בעלי רתמת בטיחות 6 נקודות, גלגל הגה עטוף קרבון, לוגואים בלעדיים וכן את התוספות הסטנדרטיות בדגמי אסטרה.

אופל תייצר את ה-OPC אקסטרים במכסה מוגבלת (לא באופן קיצוני), כך שמספר חתיכות אולי תעשנה עלייה לישראל (כיום משווקת בארץ קורסה OPC ואסטרה GTC). המחיר, צפוי להיות גבוה בשיעור חד בהשוואה אל האסטרה OPC הסטנדרטית.

עוד הרבה על אופל בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully