וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו אסטייט קונספט: סטיישן לעידן חדש

וולוו תנצל את במות תערכות ז'נבה על מנת לחנוך את הקבינה החדשה של דגמי המותג השוודי בעתיד. ה-XC90 החדש כבר מעבר לפינה

וולוו אסטייט קונספט. אתר יצרן
וולוו אסטייט קונספט. סטיישן ספורטיבית עם עיצוב נורדי קלאסי/אתר יצרן

למרות השינוי שעברה וולוו בשנים האחרונות משמרנות קלאסית לספורטיביות קרירה, זה בהחלט "וולוואי" מצד המותג הסקנדיבי הוותיק להשתמש דווקא במכונית סטיישן כדי לבשר לבאי תערוכת ז'נבה כיצד תתגבשנה מכוניות וולוו בשלוש השנים הקרובות. האסטייט קונספט, הדגם השלישי בסדרת דגמי ראווה אחרי ה-XC קופה והקונספט קופה שקדם לו, אוצר בקרביו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שקיימת כיום לנורדים וחושף לראשונה, את השינוי המשמעותי שחוללו צוותי העיצוב וההנדסה בתא הנוסעים.

בצעד מתבקש, וביישור קו מול המתחרים, תנטוש וולוו את הקונסולה המרחפת והמוברשת שליוותה אותה למעלה מ-7 שנים. הקו החדש והמעודכן כולל הגה קטן יותר, תעלה מרכזית רחבה עם בורר הילוכים קצר ונמוך, בקרה מרכזית מופעלת על ידי צג מגע מתקדם (מופעל בדומה לטאבלט על ידי תנועות ידיים ו"מריחה"), וניקוי מוחלט של מתגים רבים שיצרו "רעש" מול עיני הנהג. גם לוח המחוונים השתדרג, אם כי סביר שוולוו תמשיך לעשות שימוש בפורמט הנוכחי של ה-V40 (צגים מתחלפים) לפרק זמן ממושך.

הנדסת האנוש במכוניות וולוו תמיד הייתה מדויקת ואלגנטית, והקו הזה ימשיך להנחות אותה בכל הסדרות הבאות, כפי שעולה מבכיריה. "הרעיון הבסיסי הוא לארגן את הפקדים והצגים באופן אינטואטיבי ונגיש. הכול יושב במקום שהוא צריך להיות בו, וזה הופך את חווית הנהיגה להרבה יותר מהנה", כך מסביר ראש מחלקת העיצוב בוולוו תומאס אינגלת.

מלבד ההיבטים הפנימיים והארגנומים, האסטייט חושפת לא מעט צדדים מהפן הוויזואלי המרוענן של וולוו. על פי החברה, הדגם פותח בהשראת ה-1800ES והרבה מאוד אלמנטים יעובדו כדי להשתלב בסדרות ה-XC סטיישן והפנאי, בהם גם ה-XC90 החדש שבכורתו מתוכננת לשנה הקרובה.

יש לציין, כי הקונספט מבוסס על פלטפורמה מודולארית, והוא אינו רומז על דגם ספציפי אלא מדגיש כיוון עיצובי במסגרת האסטרטגיה הכללית. מבקרי תערוכת ז'נבה יזכו להתרשם בעיקר מהליטוש המבני של תא הנוסעים, מסידור הושבה ספורטיבי לארבעה אנשים וקווים מפוסלים ונאים. לצידו, כך מסתמן, תחשוף וולוו גם מנוע דיזל מסדרת דרייב-E בעל צריכת דלק משופרת.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully