וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטח עולמי : טיול במואב, יוטה ארה"ב

1.3.2014 / 8:08

אמריקה המציאה את ה-Jeep, ו-Moab היא בירת ה-4X4 של אמריקה. מכאן נובע שכל ג'יפאי המכבד את עצמו חייב לסחרר צמיגים במואב, לפחות פעם אחת בחייו

נסיעה בדרך מואב. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
משטחי הסלע האדירים של מואב מעניקים לצמיגי הג'יפים אחיזה מדהימה/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

היה זה מקרה קלאסי בו היה הג'יפ נחרץ ובוטח יותר ממני, נהגו המאותגר: מלפנים התנשאה כיפת סלע ענקית ותלולה, לאורכה נמתחו קווים שחורים, טביעות הצמיגים של ג'יפים שעברו כאן לפני. עברו לפני, נכון, אבל למה זה כל כך תלול? מה מתחבא מעבר לפסגה?...

במצבי לחץ כאלה אני נוהג לסרוק בעיני את שולי השביל: אם אין בצד הדרך זכוכיות מנופצות וכתמי שמן של ג'יפים שנשכבו על הצד כנראה שהכול בסדר, ואין סיבה שדווקא אני אהיה הראשון שיתהפך כאן... הראש היה משוכנע בצדקת הדרך אבל הלב קצת פחות, ובינתיים הגעתי אל פסגת הסלע. ג'יפ ה'רוביקון' התנודד קלות, נטה מעט על צדו, ואני עדיין רואה רק שמים כחולים... שרבבתי את ראשי מחוץ לחלון, וזיהיתי את המשך השביל. השבח לאל בורא עולם, לא היה שם 'חור שחור', אפשר להמשיך בתנועה.

מואב היא בירת ה-4X4 העולמית, אבל לא רק; בקרבת העיירה נמצאות שתיים משמורות הטבע המדהימות ביותר בארה"ב, 'הקשתות' (Arches) ו'ארץ הקניונים' (Canyonlands). אלו יעדי חובה לכל תייר ובהם ריכוז מדהים של פלאי טבע, קשתות אדומות, עמודי סלע ענקיים, נהר הקולוראדו, ועוד. מואב היא מרכז לאינספור פעילויות אקסטרים, טיפוס צוקים או ראפטינג בקולוראדו.

מיטב תסריטאי הוליווד התאהבו במדבר האדום וצילמו כאן קלאסיקות קולנועיות כמו 'ריו-גראנדה', 'היו זמנים במערב', 'אינדיאנה ג'ונס', 'משימה בלתי אפשרית', וכמובן – 'תלמה ולואיז' המופלאות שזינקו מעל White Rim לקפיצת המוות שלהן.

גם אתם תתאהבו בנופים המדהימים של מואב, ותיחשפו לפינות חמד החבויות בין נקיקים מדהימים וקשתות מופלאות ביופיין. אני לא חובב טיולים רגליים, אבל לא יכולתי שלא לצעוד בחלק מהשבילים המסומנים, לצאת לראפטינג בין מצוקי הקולוראדו, ולהשכים קום כדי לצפות בזריחת השמש מתחת לקשת Mesa המפורסמת. ההמתנה לשמש הבוערת היא חוויה גדולה עבור חובבי צילום – הכינו את העדשות הרחבות! לאחר הזריחה יוצאים לעוד יום של חוויות ולעת שקיעה תתיישבו ב-Sunset Grill הצופה על העמק, תזמינו בירה צוננת ותיהנו ממיטב המטבח האמריקני.

נסיעה בדרך מואב. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
זה לא שומר המסך של 'חלונות', זו Mesa Arch אשר בשמורת הקניונים/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

הארץ המובטחת

הגענו אל מואב עם קבוצת חברים בהובלתו של ג'וי בירן, כדי לנהוג במגרש משחקים המדליק ביותר בפלנטה. בקרבת העיירה מתנשאים משטחי סלע ענקיים, Slick Rock שאינו חלק כלל ועיקר, והוא מספק אחיזה פנומנאלית לצמיגי הג'יפ. ג'יפאים יצירתיים השקיעו את מיטב שנותיהם כדי להעניק למסלולים את השמות המלחיצים ביותר: Hell's Revenge, Poison Spider, Metal Basher, Widow Maker ועוד שמות ציוריים המתארים מה ייקרה לג'יפאי שיעז להיכנס אל בין חגווי הסלע.

למרות ההפחדות, נמליץ לכם לשכור ג'יפ וליהנות מחוויה מדהימה, לא רק מוטורית. מסלולי ה-4X4 נמצאים דקות ספורות ממרכז העיירה השוכנת על Highway 191, המחבר בין סולט-לייק-סיטי ומקסיקו. לאורך 191 פזורים מוטלים, מרכזי קניות, דיינרים קלאסיים, גלריות אומנות וכמובן – עשרות סוכנויות בהן תוכלו לשכור ג'יפים, אופני הרים, טרקטורונים, האמר 1H, באגים... 'באמריקה ננהג כאמריקנים' ובחירתנו הטבעית נופלת, כמובן, על ג'יפ 'רוביקון' משופר. הרוביקונים המוגבהים מסוגלים להתמודד בקלות עם רוב השבילים המוכרים אבל שימו נא לב - גם המסלולים הידידותיים דורשים ידע בנהיגת סלעים, קור רוח, היגיון ישר וזהירות רבה. אם אתם לא ג'יפאים מיומנים, אל תיכנסו לשטח ללא מדריך מקומי!... גם אם אתם מיומנים, מומלץ לצאת בשני ג'יפים, כמו לכל טיול שטח.

עם הג'יפ השכור תקבלו עלון עליו מסומנים המסלולים העיקריים; ידידותיים יחסית הם Hell's Revenge ו-Fins & Things. קנו בסופרמרקט נקניקים ובירות, גבינות, מלפפונים כבושים, לחם, חרדל, פירות וירקות לארוחת הצהריים... אפשר גם להשקיע בגריל חד פעמי ולצלות בשטח את מיטב הסטייקים המקומיים.

הביקור במואב יעניק לכם הזדמנות נדירה לנהוג באייקון מוטורי עולמי, ג'יפ רוביקון משופר. Only in a Jeep כתב המשורר, אבל אני יכול לספר לכם שעברנו את רוב המסלולים בטרקטורוני פולאריס RZR, המעניקים חוויה לא פחות חזקה... ה-RZR עוברים בקלות את כל המסלולים, הם עושים זאת באלגנטיות ובמהירות אותה הג'יפים לא מסוגלים להעניק. המלצתי היא לשכור ג'יפ ליום או יומיים, ועוד יומיים-שלושה ב-RZR, כך תיהנו מכל העולמות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נסיעה בדרך מואב. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
אפשר לתת קצת בגז, לשחרר את החיידק הטורף/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

נקמת השטן

Hells revenge לא העניק לי הרבה זמן להתאקלמות; מטרים ספורים לאחר מגרש החניה כבר נקלעתי להצלבה רצחנית, מטפס על גבו של סנפיר סלע ענקי. אחיזת הצמיגים הייתה מושלמת אבל נתיב הנסיעה היה ברוחב כ-3.5 מטרים בלבד, מימין ומשמאל תהומות בעומק כ-15 מטרים. זחלתי מעלה בהתרגשות, ורק בפסגה התפניתי להעיף מבט אל נוף הקדומים שמסביב, גן הרפתקאות מדהים של קמרוני סלע וקניונים שטופים באור השקיעה הזהוב.

המשכנו במורד וגילינו שהסלע הכביר מתכנס למעמקי שלולית עמוקה; לא הייתה אפשרות לעקוף את מכשול המים וגם לא הייתה סיבה לעשות זאת. ג'יפ שכור, הלא כן? בצהלות גיל צלחנו את הבריכה והמשכנו בנסיעה.

אורכו של 'נקמת השטן' הוא כ-13.5 קילומטרים בלבד, אבל הנסיעה נמשכת 6-4 שעות אתגריות. הנופים לאורך השביל עוצרי נשימה, ובסופו ממתינה תצפית מדהימה על נהר הקולוראדו ומצוקי הענק החובקים אותו. את רוב השביל נוהגים בהילוך 'קצר', נועלים דיפרנציאלים בנקודות קריטיות. יש בשביל הסתעפויות העלולות להיות מסוכנות מאוד; Escalator למשל, או Hell’s Gate. סטיות אלה מהשביל מומלצות רק לנהגי 'אקסטרים' או למי שמטיילים עם מדריך מקומי. 'נקמת השטן' מסומן היטב על הסלע בפסי הצמיגים השחורים ובעזרת אייקונים צבועים על הסלע – איור להבה קטן בצבע צהוב.

הלחצתי אתכם קצת? צאו למסלול קל יותר כמו Fins & Things הנמצא באותו אזור. T&F נוח יותר לנהיגה: זהו שביל שלאורכו מפוזרים מכשולים משעשעים, דיונות עמוקות וצמחייה מדברית נפלאה. רוצים עוד יותר רגוע? צאו מהעיירה צפונה, היכנסו ל-Potash Road וטפסו בציר מדברי יפהפה ולא מאתגר, המגיע אל לב שמורת 'ארץ הקניונים' המדהימה. לאחר הביקור בשמורה תוכלו לחזור אל מואב דרך השטח, או בכביש 313. רוצים לצאת לטיול של שלושה ימים, עם חניוני לילה מקסימים? קדימה, White Rim מחכה לכם.

מואב זכתה לתהילת עולם בזכות מסלולי שטח המלהיבים כל ג'יפאי, והנופים סביבה יעסיקו אתכם בקלות למשך שבוע-שבועיים. תנו למואב את הזמן, והיא תשיב לכם כגמולכם. ולאחר יום שטח מלהיב חיזרו אל הרחוב הראשי, שתו בירה צוננת והתבוננו במצעד הבלתי פוסק של חתיכים וחתיכות, רכבי שטח מצויצים ומפלצות עבירות, משאיות ענק שדוהרות למקסיקו... אמריקה!

נסיעה בדרך מואב. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
נסיעה בדרך מואב/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

מואב, מידע שימושי

•איך מגיעים? מואב נמצאת בדרום-מערב ארה"ב. טסים אליה מדנבר (קולורדו), או מסולט לייק סיטי (יוטה). אפשר להגיע גם בנהיגה מלוס אנג'לס, כ-1200 קילומטרים דרך לאס-ווגאס, פרק 'ציון' ושאר שכיות חמדה.

•מועדים מומלצים: הימנעו מחודשי החום הגדול או החורף. מומלץ לבקר בספטמבר-דצמבר או מרץ-יוני. ב- 20-23 לאפריל 2014 ייערך מפגש הג'יפים השנתי של מואב (Moab Jeep Safari) ואז תתמלא העיירה בעשרות אלפי ג'יפאים; החגיגה בעיצומה אבל הצפיפות בעיירה ובשבילי הסלע בלתי נסבלת (או מדליקה, תלוי את מי שואלים).

•שכירת ג'יפים / טרקטורונים: סוכנות Cliffhanger משכירה רוביקונים במחיר 250-160 $, תלוי בתקופת השנה. הג'יפים שלהם משופרים, מתוחזקים היטב, וחשוב מכל – לאחר ההחזרה, הם לא יטרידו אתכם בתשלום על נזקים מטופשים. אפשר לשכור גם טרקטורוני פולאריס RZR, המאפשרים נהיגה מהירה, נוחה ובטוחה במשעולי הסלע. 300$ ליום, אצל MOAB POWERSPORTS & RENTALS. לא מומלץ לשכור טרקטורון רגיל מכיוון שאלה הפיכים מדי בשיפועי הצד.

• לינה: במואב יש עשרות מלונות ומתחמי קמפינג, חפשו באינטרנט. לפינוק מרבי קחו חדר ב-Red Cliffs Lodge, לודג' מדהים על שפת הקולוראדו. אם ג'ון וויין ישן שם, אז זה טוב גם עבורכם... בנובמבר יש מבצעים במחירים של כ-100$ לקבינה, ללילה. המסעדה מצוינת.

• מתחם ה-Slick Rock: http://www.sandflats.org/. קראו היטב את המידע על המסלולים שאתם מתכננים לעשות, כדי שלא להיקלע להפתעות מלחיצות. תמצאו תיאור מפורט של כל צומת בשבילי מואב, באתר http://www.everytrail.com/guide/hells-revenge-4x4-trail-moab-ut.

•פעילויות אחרות במואב: http://www.moabadventurecenter.com/

עוד הרבה פנאי ושטח בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully