וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט פנדה קרוס: שטח קטן וזול

הדור החדש של פיאט פנדה קרוס ממשיך את מסורת דגמי הפנאי הקלים מאיטליה, מצויד מנוע דיזל חסכוני ותיבה ידנית

פיאט פנדה קרוס. פיאט, אתר יצרן
פיאט פנדה קרוס החדשה/אתר יצרן, פיאט

הרבה לפני שפיאט פנדה קרוס בכלל עלתה על שולחן השרטוטים, הצליחה היצרנית מאיטליה לבסס את הפנדה הקטנה כמכונית "חצי-שטח" שיכולה לכבוש כמעט כל שדה, כפר או שבילי עפר מאתגרים. כך זה היה בתחילת דרכה ב-1980, וכך גם בדגמים מאוחרים יותר שהגיעו עם הנעה כפולה ומתלים שמסוגלים להתמודד עם עליות ומורדות שמאתגרות את חוסנו של המרכב הזעיר.

ב-2014 לעומת זאת, פיאט פנדה היא מכונית פחות מחוספסת ומסורה לעבודה קשה, קל וחומר כשמפנים אותה לטפל באיזורים הרריים מסולעים. הפנדה החדשה תוככנה לשרת את הנהגים בעיר בקלילות ובנעימות, תוך שימוש במנועים חסכוניים ותא נוסעים מרווח. נכון שהיא אינה המהוקצעת ביותר שהחברה הפיקה בשנים האחרונות, אבל היא בהחלט מכונית מיני שונה ובעלת אופי ייחודי.

הפנדה קרוס החדשה הוגדרה למעשה כבר בדור הקודם של המיני האיטלקייה, ובזכות הנעה כפולה לכל הגלגלים וערכת מיגון חיצונית (גם אם בעיקר נועדה לקשט ולשבות את הסובבים), השיבה לנהג עם שקט יחסי בעודו מנווט על שטחים לא סלולים. הצמיגים למשל, 185/65/15 גדולים הרבה יותר מהדגם הרגיל, וכן העניקה פיאט לקרוס זווית גישה (24) ונטישה (33) משופרת יחד עם מרווח גחון מוגבה ובולמים בעלי שיכוך יעיל יותר. כמו כן, היא מאובזרת בדפרנציאל אלקטרוני, בקרת מדרון ובקרת יציבות משולבת עם בקרת אחיזה.

בחזיתה של הקרוס מנוע 1.3 ל' מולטי-ג'ט דיזל או לבחירה מנוע 0.9 ל' טווין אייר. ההספק עומד על כ-80 כ"ס או 90 כ"ס בהתאמה, ותיבות הילוכים ידניות עם 5 מהירויות ו-6 מהירויות. תמונת תא הנוסעים אגב לא פורסמה (הרכב יוצג בז'נבה), אך בפיאט מבטיחים אווירה אטרקטיבית ותוספות רבות.

הפנדה קרוס תחבור לפנדה טרקינג ולפונטו קרוס אובר שהוצגו בשנים האחרונות. פיאט מציינת שהיא כמובן גאה בהצלחת הפנדה כפולת ההנעה הראשונה שהיא המציאה, אי שם ב-1983, כשעד היום מכרה מסדרה זו למעלה מחצי מיליון דגמים.

מחירים ומפרטים מלאים של הפנדה קרוס יפורסמו בסמיכות לתערוכה. טרם ידוע אם תגיע לארץ.

עוד הרבה על פיאט בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully