וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנאי פרמיום: קטגוריה בלהבות

2.3.2014 / 8:07

קטגוריית רכבי פנאי-יוקרתי-קומפקטי לוהטת בשנים האחרונות וצפויה להמשיך ולבעור גם בשנה הקרובה. קבלו את הדגמים החדשים בישראל שצפויים להוסיף עוד שמן למדורה

מבחן אודי Q3. קובי ליאני
רכבי פנאי יוקרתיים. כובשים את הענף המקומי. אודי Q3/קובי ליאני

עם הצלחה לא מתווכחים. כבר כמה שנים שפלח רכבי הפנאי-שטח פורח ולא רק בישראל. יצרניות הרכב גילו שיותר ויותר לקוחות מעדיפים לשבת גבוה מעל הכביש ולדמיין שגם הם יכולים לחצות את הסהרה, גם אם לא בטוח שיוכלו להיחלץ משלולית חורף באמצע איילון. כמובן שחלק מהיצרניות זיהו את הטרנד מוקדם יותר מהאחרות וחלקן מנסות להרחיב את גבולות הקטגוריה עם תצורות שונות ונועזות המנסות לשלב כמה עולמות, כמו למשל רכבי שטח דמויי קופה.

אחת הקטגוריות הבולטות מבחינה זו היא דגמי הפנאי היוקרתיים. כמעט מיום הצגתם תופסים רכבי הפנאי היוקרתיים הגדולים מקום של כבוד במאזנים הכלכליים של יצרניות הרכב. מגמת הצמיחה של כל דגם חדש בשילוב טרנד החיסכון בדלק וצמצום פליטת המזהמים שעוטף את העולם, גורמים ליצרניות היוקרה להשיק מדי פעם דגמים קטנים יותר שימלאו את החלל החסר "מלמטה". הדגמים החדשים שמציעים ממדים נוחים יותר להשתחלות עירונית קוסמים ללקוחות היוקרה שלרוב מחפשים פתרון לרכב שני ושלישי במשפחה.

כך למעשה צמחו להן קטגוריות חדשות, כמו למשל התפתחה בעשור וחצי האחרונים קטגורית פנאי-יוקרתי-קומפקטי בה נמצא את אודי 'Q5' ומתחריו, ומעט אח"כ הקטגוריה הקטנה יותר בה משחק ה-'Q3'. שתי קטגוריות אלה צפויות השנה לפרוח שכן אל זרועותיהן מגיעים כמה שחקנים חדשים הנכנסים לראשונה לתחום שהמשותף לכולם הוא ממדיהם הקומפקטיים (יחסית).

התחלות חדשות

השחקנית הראשונה היא פורשה שפתחה את השנה עם הודעה על התחלת שיווק ה'מאקאן' (Macan) - רכב הפנאי-שטח החדש שמבוסס על אודי 'Q5'. עד כה פורשה נעדרה מפלח זה, אך כאמור עם הצלחה לא מתווכחים ופורשה מבקשת לשחזר את הצלחת הקאיין הגדול יותר גם עם המאקאן. פרוש השם מאקאן הוא נמר בשפה האינדונזית - שם שפורשה בוודאי תנסה לעמוד מאחוריו עם רכב שיספק ביצועים מרשימים בשטח ובעיקר על הכביש, בין היתר באמצעות מנועי הטורבו החדשים של היצרנית. בבסיס נמצא את גרסאות ה-'S' בנזין ודיזל המציעות תצורה דומה (V6), נפח דומה (3.0 ליטר), מספר זהה של מגדשי טורבו (שניים) ואותו מחיר (585,000 שקלים). ההבדל הוא בהספק ובמומנט (340 כ"ס ו-40 קג"מ בבנזין ו-258 ו-58 קג"מ בדיזל). בפסגת ההיצע נמצא מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר המפיק 400 כ"ס ו-55 קג"מ אליו צמוד תג מחיר של 845,000 שקלים. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה, והכוח מועבר לארבעת הגלגלים.

פורשה מקאן. אתר יצרן
פורשה מקאן. אח קטן לקאיין/אתר יצרן

מרצדס מגיבה מצד אחר

כניסה נוספת לשחקנית חדשה תתרחש ברבעון השני כאשר מרצדס תשיק את ה-'GLA' - רכב פנאי קומפקטי מבוסס על ה-'A קלאס'. עבור היצרנית משטוטגרט, זוהי דריסת הרגל הראשונה בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים בו מתחרים למשל ב.מ.וו 'X1' ואודי 'Q3'. ה-GLA מוצע עם מגוון מנועי טורבו-בנזין בנפחים 1.6 ו-2.2 ליטר ובהספקים שבין 156 ל-211 כ"ס ועם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר בשני הספקים, 136 ו-170 כ"ס. כל הגרסאות משודכות לתיבה הילוכים בעלת שבעה יחסי העברה.

מרצדס GLA 45 AMG. אתר יצרן
מרצדס GLA. קרוסאובר עם גרסאות ספורט תוקפניות/אתר יצרן

הבווארים מתייצבים עם נשק חדש

במהלך הקיץ תשיק ב.מ.וו בישראל את ה-'X4' - אח קטן ל-'X6' שיתברג בינו ובין ה-'X3'. ב.מ.וו טרם חשפה את ה-X4, אבל מכונית קונספט הוצגה בתערוכת ז'נבה לפני שנה והגרסה הסדרתית צפויה להופיע בתערוכת ז'נבה הקרובה (16-6 במרץ). רכב הפנאי החדש של ב.מ.וו ממשיך את הקו שהחלה היצרנית עם ה-X6 הן מבחינת העיצוב והן מבחינת המכלולים, כלומר כפי שה-X6 מבוסס על ה-X5 ומתהדר באותם מנועים המוצעים ב-X5, כך גם ה-X4 מבוססת על פלטפורמת ה-X3 ועושה שימוש באותם יחידות כוח.

במקביל לשיווק ה-X4 בישראל מתכננת היבואנית להשיק את הגרסה המחודשת של ה-X3. הדגם עודכן בשנה האחרונה מבחינת המראה ורמות האבזור וזכה למנועי דיזל חדשים שהצטרפו להיצע המנועים הקיים. בגזרת מנועי הבנזין השינוי היחיד הוא עדכון המנוע הבסיסי בהיצע (sDrive18d) שהספקו עלה מ-143 כ"ס בעבר ל-150 כ"ס.

ב.מ.וו X3. אתר יצרן
ב.מ.וו X3. קוצר הצלחה/אתר יצרן

לקסוס: עיצוב קרבי ומנוע היברידי

ברבעון האחרון מתוכננת לקסוס ישראל להשיק רכב פנאי קטן מה-'RX'. הדגם החדש טרם נחשף, אך קדימון הוצג לפני מספר חודשים בתערוכת פרנקפורט, וגרסה סדרתית צפויה בקרוב. רכב הקונספט שהוצג בפרנקפורט ענה לשם 'LF-NX', והציג ממדים מעורבים: מצד אחד בסיס גלגלים קצר משל ב.מ.וו X1 ומצד שני אורך כללי כמעט וזהה לב.מ.וו X3. בלקסוס מספרים כי את הרכב יניע מנוע כלאיים אך אינם מציינים באיזה מנוע מדובר. ההערכה שיהיה זה המנוע המניע גם את ה-IS300h, המשלב מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי. ב-IS מפיק הצמד 223 כ"ס.

לקסוס LF-NX. אתר יצרן
לקסוס LF-NX קונספט/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully