וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: מצלמת אקסטרים NILOX F60

מצלמות אקסטרים הפכו למוצר חובה בקרב כל עוסק בספורט, על אחת כמה וכמה המוטורי. לקחנו את ה-F60 החדשה של נילוקס להתרשמות

מצלמת אקסטרים נילוקס F60. קובי ליאני
מצלמת נילוקס. צילומי אקסטרים לרכב/קובי ליאני

מצלמות האקסטרים הכניסו מימד חדש לפעילות הספורטיבית, בדיוק כפי שעשתה הרשת החברתית פייסבוק לחיים של החברים בה. כיום, כמעט על כל קסדה של רוכב אופניים או אופנוע, או בחזית של כל מכונית ספורט מוצמדת לפחות מצלמה זעירה אחת שמנציחה את כל הרגעים הגדולים.

הכוכבת הגדולה של העולם הזה היא כמובן מצלמת ה-GoPro שבזכות שיפורים מתמידים מדור לדור, תפסה נתח רציני משוק זה. אולם עם השיפורים בא גם מחיר גדול וההתרחקות הזו כלפי מעלה ברמת המחיר, עוררה שוק חדש של מצלמות אקסטרים חדשות זולות יותר. אבל האם המחיר הנמוך בהכרח מבטיח איכויות פחותות?

בהתחלת השנה הגיעה לישראל מצלמה חדשה, ה-F60 של נילוקס (Nilox) יחד עם מסר גרסאות בסיסיות וזולות יותר מאותו המותג. ה-F60 נחשבת למקצועית מכולן והמפרט הטכני מדבר על צילום של 60 פריימים בשניה, זווית ראיה של 175 מעלות, עמידות במים עד עומק של 60 מטרים, צילום סטילס ברזולוציה של 16 מגה-פיקסל, צילום וידאו בגודל 1,920X1,080, זום דיגיטאלי, ציין לייזר למרכוז הפריים, הקלטת שמע איכותית, הפעלה עם שלט רחוק, מסך LCD אחורי ושורה ארוכה של אביזרים נלווים. סוללת הליתיום שלה (1,100 מילי אמפר) מאפשרת 4 שעות צילום והמצלמה תומכת בכרטיס מיקרו SD של 64 ג'יגה-בייט. המחיר לכל זה, 1,990 שקל.

ההתרשמות שלנו

היבואנית ברקום העמידה לרשותנו את מצלמת ה-F60 של נילוקס לניסוי, כלומר את מוצר הדגל של החברה. המארז עצמו מרשים מאוד בתכולתו ונראה שנילוקס הבינו מה המשתמש צריך כבר בהפעלה הראשונה וגם בשימוש העתידי מבלי להזדקק לרכישות נוספות. המארז כלל קופסאות מגן למצלמות, לשימוש עם ובלי מסך ה-LCD האחורי, שלל חיבורים ואמצעי מתקון, סוללה חלופית ועוד.

אל המצלמה הוספנו גם זרוע מפרקית עם כרית וואקום וזו משאירה תחושה עמידה ואיכותית ברושם הראשוני. קוטר כרית הוואקום גדול למדי ולכן כוח ההצמדה של הזרוע גדול - ככל שהמצלמה דבוקה חזק יותר, הצילום נעשה עם פחות רעידות וגם הסכנה שהמצלמה תשתחרר ותתרסק אל הכביש קטנה בהרבה. עדיין העדפנו להשתמש בחבל אבטוח בזמן הצילום.

מארז המגן השקוף של המצלמה מאפשר מגוון אפשרויות תפעול וכיול אישי של המצלמה ולמעשה רק כדי להדליקה ולכבותה (ללא השלט רחוק) יש לפתוח את המארז לביצוע המשימה. המסך האחורי אמנם קטן, אבל מסייע מאוד במיקום נכון של המצלמה והפריים הרצוי ואהבנו גם את ציין הלייזר שמצביע לפי הצורך על מרכז הפריים. לצורך הניסוי השתמשנו גם בחבקים המתאימים להתקנת המצלמה על כידון אופניים או אופנועים.

איכות הצילום

את המצלמה ניסינו במגוון תנאים - צילמנו במשך שעות באור יום חזק, בתנאי חשיכה, בצילום סטילס ועוד וכמובן מה שיכריע את ההתרשמות זה פתיחת הקבצים על גבי מסך המחשב. נתחיל דווקא עם צילומי הסטילס. אלה מגיעים בעיוות הצפוי של עדשה רחבה מאוד – 175 מעלות כאמור, אך בעזרת התפריט, ניתן לבחור שתי זוויות צילום נוספות. מחשב המצלמה גוזר למעשה את הפריים הרצוי מהצילום הרחב הכללי, אך למרות שמדובר בגזירה של התמונה, רמת האיכות גבוהה מאוד ולמעשה חוסך את הצורך להחליף עדשות כנדרש במקרים אלה במצלמות מתחרות.

ה-F60 הפיקה צילום וידאו איכותי מאוד, עם רמת חדות גבוהה וזה ניכר גם בצילום בנסיעה במהירויות גבוהות. בהתקנה בגובה נמוך, ניתן ממש להבחין בגרעון האספלט החולף בסמוך למצלמה למרות מהירות הנסיעה הגבוהה. מייצב התמונה יחד עם הזרוע החזקה והיציבה עשו עבודה טובה בביטול רעידות מיותרות וגם איכות השמע טובה למרות המבנה הסגור של קופסת המגן.

מצלמה זו הגיבה במהירות גם לשינויי תאורה חדים שמתרחשים בעת כניסה למנהרה (מעבר מאור לחושך) ויציאה ממנה (מחושך לאור) מבלי להכהות או להבהיר מדי את התמונה בעת שינוי כמות האור. גם התגובתיות של המצלמה לאיזון לבן (White balance) משתנה במצב אוטומטי טוב מאוד ואין את ההצהבה המוכרת בעת מעבר מאור שמש, למצב מעונן או פלורסנט במצב האוטומטי.

בסיכומו של דבר, ה-F60 של נילוקס העבירה תחושה איכותית מאוד ושל תמורה טובה למחיר, 1,990 שקלים כאמור. אולם, לא חייבים לבחור בה אם הצרכים שלכם מאפשרים להסתפק באיכות מעט נמוכה. דגם ה-Foolish והספיישל יעלו 1,390 ו-1,590 שקל יציעו איכות טובה מאוד עם רק מעט פחות פיצ'רים וישנה אף מצלמת אקסטרים בסיסית (מיני אקשן קאם) שעולה 699 שקלים בלבד.

בעד: תחושת איכות, איכות צילום וידאו וסטילס, אבזור סטנדרטי
נגד: הדלקת המצלמה מצריכה פתיחת מארז המגן
סיכום: לא חייבים לשלם המון עבור איכות צילום גבוהה.

מצלמות אקסטרים לרכב מבית ברקום

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully