וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בארץ: משאיות מונעות גז טבעי

דלק ישראל תרכוש 10 משאיות מונעות בגז טבעי דחוס, ארבע מהן תהיינה על הכביש כבר באוקטובר. "חסכון של 600 אלף שקל בשנה"

תחנת תדלוק גז טבעי. לם וליץ,
גז טבעי דחוס, תחנה חדשה בישראל/לם וליץ

משאיות גז טבעי דחוס (CNG) נמצאות בדרכן לישראל. חברת דלק ישראל חתמה על הסכם מול חברת המשאיות IVECO במסגרתו תייבא ארצה כ-10 משאיות חדשות שייכנסו לשירות דלק שינוע בשנה הקרובה, כאשר ארבע מהן תהיינה על כבישים ישראלים באוקטובר והיתר תוצגנה כאן במהלך 2015.

דלק תעמיד לבחינת הלקוחות שני דגמים עיקריים מונעים ב-CNG: גורר מדגם STRLALIS CNG 330HP ומשאית אחודה 18 טון המונעת ב-CNG, כך על פי הודעת החברה. להערכתם, המעבר לגז טבעי דחוס יחסוך לדלק ישראל כ-50% מעלויות הובלת האנרגיה וכן יצמצם את זיהום האוויר בשיעור חד ביחס למצב כיום.

"המעבר להנעה בגז טבעי יאפשר חיסכון משמעותי בהוצאות האנרגיה, צמצום של פליטת מזהמים והפחתת התחלואה. דלק גז טבעי פועלת להאצת קצב ההצטיידות של שוק הרכב הישראלי בכלי רכב מונעים בגז טבעי, כמו גם להגדלת פריסת תשתיות תדלוק של גז טבעי בתחנות התדלוק הציבוריות בישראל", כך גיא זילברמן, מנכ"ל דלק גז טבעי בקבוצת דלק ישראל.

הנעה ב-CNG נמצאת בפיתוחן של מספר יצרניות רכב, בהן גם שברולט שהחלה לאחרונה לשווק אימפלה ביו-דלק CNG בחיבור למנוע 3.6 ל'. זהו פתרון אקולוגי שהופך נפוץ בשנים האחרונות, כאשר זה מבוסס על הזנת גז מתאן מתוך מכלים המותקנים ברכב בלחץ של כ-200 באר לערך. בעולם, מעריכים כי היקף השימוש בו קרוב ל-12 מיליון כלי רכב.

משה צמיר, סמנכ"ל התפעול בדלק ישראל: "רכישת המשאיות החדשות מהווה צעד משמעותי להתייעלות וחיסכון בעלויות ההובלה של דלק שינוע. דלק שינוע נוסעת מיליוני ק"מ בשנה ומובילה למעלה ממיליארד ליטרים של תזקיקים ללקוחות החברה. המשאיות המונעות בגז טבעי חסכוניות, בטוחות, נקיות ושקטות יותר מהמשאיות שנוסעות כיום על כבישי ישראל. אנו מעריכים כי כל משאית מונעת בגז טבעי תביא לחסכון פוטנציאלי בעלויות האנרגיה של כ- 60 אלף ש"ח בשנה, ובסך הכל 10 משאיות ה CNG הראשונות צפויות להניב חסכון שנתי של כ 600 אלף שקל".

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully