וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

440 קמ"ש: קוניגסג אגרה 1

מכונית העל השוודית אגרה 1 מייצרת 1,360 כ"ס ומאיצה ל-400 קמ"ש ב-20 שניות. האם תוכרז למכונית המהירה בעולם?

קוניגסג אגרה 1. אתר יצרן
קוניגסג אגרה 1. מכונית העל המהירה בעולם, כנראה/אתר יצרן

לא נסיים את סיקור תערוכת ז'נבה 2014, בלי הצצה למכונית קיצון שרוצה לטלטל את צמרת העלית. הטכנולוגיה שהוטמעה בקרביה של קוניגסג אגרה 1 היא ללא ספק יוצאת דופן, והיא בהחלט עשויה להכתיר אותה למכונית העל המופרעת ביותר בזמן האחרון, על חשבונה של בוגטי ויירון או אפילו מקלארן P1 ההיברידית (אם כי הדעות בעניין חלוקות). השוודים הגיעו לז'נבה אחרי שהפיצו מספר תמונות ופרטים אודות היצירה הסקנדינבית, ומהם עולה כי היא בהחלט ראויה לתיאור "מספר 1".

האגרה 1 היא המשך לא ישיר לדגמי ה-CCX, והיא מציגה שילוב של תרכובות קרבון (סיבי פחמן) וקוולר (החומר עימו מרפדים אפודי מגן), החל מהמרכב החיצוני ועד לגוף המושבים, המעמידים את משקלה הכללי על כ-1.3 טון. בערכים של הספק מול משקל, התוצאות על הכביש מעוררות התפעלות.

תחנת הכוח שלה, 5.0 ל' V8 כפולת מגדשי טורבו, מייצרת 1,360 כ"ס ו-140 קג"מ, כלומר כל כ"ס מופקד על קילוגרם אחד של משקל. קוניגסג התאימה ל-1 תיבת הילוכים מכוילת ומחוזקת עם 7 מהירויות (כפולת מצמדים), ועל הנייר, כך הם טוענים היא מאיצה ל-400 קמ"ש ב-20 שניות ומהירותה המרבית היא 443 קמ"ש, כ-7 קמ"ש על פני בוגטי ווירון.

טכנולוגיית הגדישה (גאומטריה משתנה) של האגרה 1 היא יצירת מופת בפני עצמה שמקנה לה גמישות יוצאת דופן ואובר-בוסט בטורים גבוהים מאוד. בחברה מספרים כי במסגרת פיתוח הדגם, נעשה שימוש אפילו ברכיבים שיצאו מתוך מדפסת תלת מימדית, כמו למשל בקצוות המפלטים (מערכת טיטאניום).

הספרה 1 אגב, נגזרת לא רק משאיפותיהם של מעצביה, אלא הן בשל כוחה - 1,360 כ"ס, וכן משום שהמכונית מציינת 20 שנה להווסדות המותג. בקוניגסג אף מוסיפים שניתן היה לסחוט כמה כוחות סוס נוספים מהמנוע, אבל בשל שיקולים אירודינמיים ומגבלות בשימוש יומי, הניחו לעניין עד למיזם הבא.

קוניגסג תייצר ששה עותקים של האגרה 1, אחד מהם יוקצה לנסיעות מבחן של נהגי הניסוי של החברה וכל היתר כבר נמכרו על הנייר. בהנחה שהיא פוזלת לכוונה של בוגטי ווירון, ייתכן שהיא תאלץ לייצר קצת יותר מחצי תריסר מכוניות על מנת לנשל אותה מתאריה. המחיר לעומת זאת, יהיה בגזרת הווירון סופר ספורט (כמה מיליונים שמנים) כי אסור להסגיר סימני נחיתות, גם לא באולם המכירות.

עוד הרבה על קוניגסג בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully