וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ רנגייד: קרוסאובר עם יכולת שטח

הרנגייד החדש מגיע כקונטרה אמריקנית לג'יפונים האופנתיים מאירופה, ומגיב עם יכולת עבירות אמיתית והנעה כפולה לשטח

ג'יפ רנגייד. אתר יצרן
ג'יפ רנגדיד החדש. השטח אינו זר לו/אתר יצרן

הביקורת הכי גדולה שהופנתה בשנים האחרונות כנגד רכב פנאי קומפקטיים היא היותם מצוצעצים ונטולי שיניים. אז נכון שעולם השטח מצטמצם, ורכב עם הנעה כפולה ותכונות נלוות המייעלות את כושרו גוזלים הרבה יותר כסף מהיצרן ובסופו של דבר גם מהצרכן. אולם נשאלת השאלה, האם באמת אי אפשר למזג עיצוב אטרקטיבי עם 4X4 קשוח שיפנה לקהל רחב יותר? ובכן, עושה רושם לג'יפ האמריקנית יש פתרון למצוקה.

הרנגייד החדש, פרי פיתוח קרייזלר-פיאט, מסמן אולי את האלטרנטיבה (ב-ה' הידיעה) למי שחפץ לצאת קצת מגבולות האורבניה והסלילה השטוחה. מבט על המפרטים שלו, מגלה מצד אחד פלטפורמה משותפת לפיאט 500 מיניוואן וכמה רכיבים נוספים המחברים ביניהם. אבל בניגוד למוביל המשפחתי, הוא עבר שורה של שדרוגים כדי להכשירו לטפל בטרשים ואבנים. הוא מצויד במרווח גחון של 22 ס"מ, מתלים מכוילים לנהיגה אתגרית, ולפי קרייזלר תהיינה זוויות גישה ונטישה מצוינות ויכולת לצלוח מים עמוקים ללא חשש מהצפות או תקלות.

ג'יפ תעמיד לבחירה לא פחות מ-16 קומבינציות של מנועים, אבל בתחילת דרכו ישווק עם מנוע 1.4 ל' טורבו שנשלף מאבארת' 500. הוא יפיק 160 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים 6 מהירויות ידנית. אופציה נוספת תהיה מנוע 2.4 ל' ארבעה צילינדרים עם 184 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית ת-ש-ע-ה הילוכים.

מערכת ההנעה הכפולה נחלקת לשתי אופציות: Jeep Active Drive full-time system המווסתת את העוצמה בין שני הסרנים (אבל מזינה כוח מלא כל הזמן), בעוד ה-Jeep Active Drive Low מציע הילוך כוח אמיתי, יחד עם בקרת מדרון מתוחכמת לה 5 מצבי ניהוג משולבים בבקרת משיכה.

מבחינה אסתטית, מעצבי ג'יפ בחרו בפוזה אמריקנית קלאסית, משמע כיווץ מימדיו של ג'יפ קומפס ואריזה מחודשת בטעם שיקלע לרוב חובבי המותג. הוא מרווח דיו לחמישה נוסעים (תלוי בגודלם כמובן), ובמרחבי המחייה מערכות בידור ושמע מהדור החדש של קרייזלר (יו-קונקט, צג 6 אינטש ולוח מחוונים רב תפריטי).

על פי פרסומי פיאט, נמכרים מידי שנה בעולם כ-2.7 מיליון קרוסאוברים קומפקטיים. בארה"ב, נתח גדול מכך שייך לניסאן וקיה. אולם, בקרייזלר מאמינים שהרנגייד הוא חלוץ בתעשייה, ואם מסתכלים על המגמות בענף הרכב, לג'יפ יש כעת הזדמנות למצוא קהלים חדשים בזכות הרנגייד, ולהפוך לשחקנית גלובאלית, תהליך שהיא צמאה לו מהיום בו נוצר החיבור בין האמריקנים לאיטלקים.

הריינגד יעבור לייצור במפעל מלפי באיטליה, יגיע לשווקים ברבעון האחרון של השנה וימוצב תחת הצ'ירוקי. מיבואנית ג'יפ לישראל מכשירי תנועה נמסר לוואלה! רכב כי הרנגייד החדש יגיע לארץ בסוף 2014 או תחילת 2015.

עוד הרבה על ג'יפ בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully