וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: טויוטה אייגו החדשה

טויוטה אייגו מצטרפת לפיג'ו 108 וסיטרואן C1 החדשות במפעל המשותף בצ'כיה. היא גדולה יותר מקודמתה וכמוהן תשלב מנועי 3 צילינדרים צנומים. בקרוב בישראל

טויוטה אייגו. אתר יצרן
טויוטה אייגו החדשה. מכונית מיני עירונית וחסכונית/אתר יצרן

טויוטה השיקה בתערוכת הרכב בז'נבה את הדגם החדש של מכונית המיני היפנית אייגו. הדור השני, שיגיע לישראל במחצית השנייה של השנה לפי היבואנית 'יוניון מוטורס', מיישר קו עם משפחת הסדאן של היצרנית היפנית וישתלב לצד היאריס והקורולה בחזית הדגמים העממיים. בהתאם לאסטרטגיה הגלובאלית, הוא פותח לצד פיג'ו 108 וסיטרואן C1, עימם הוא חולק מפעל, פלטפורמה, מנועים ואבזור (אם כי בהבדלים כאלה ואחרים).

טויוטה הקפידה שלא לחולל מהפכות באייגו, כך שהיא עדיין תספק מענה הולם לצרכיים העירוניים, פלוס שיפורים במרחבי הפנים. מהנדסי שלוש היצרניות העניקו טיפול יסודי למידותיה ביד נדיבה, כשבסעיף האורך היא מוסיפה עוד 2.5 ס"מ ל-3.45 מ', והמרחק מהתקרה צמח בסנטימטר. ויחד עם זאת, היא נמוכה יותר מהדור הקודם ב-5 מילימטרים, ומפשקי הסרנים הוגדלו ב-8 מילימטרים. בסיס הגלגלים נשאר דומה, וכך גם המשקל שיעמוד על כ-840 עד 855 ק"ג.

המנוע של האייגו ימשיך לעשות שימוש בשלושה צילינדרים, (הוא גם המנוע הבסיסי המשרת את שתי הצרפתיות), אלא שזה כויל מחדש לעבוד ביחס דחיסה גבוה יותר של 11:5:1. התוצאה היא מנוע יעיל יותר בקשת הסל"ד, חסכוני, וגמיש לעבודה בטורים גבוהים, וכן פחות רועש מקודמיו. התפוקה המרבית תעמוד על 68 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ומומנט של 9.5 קג"מ המושגים בטווח נמוך יותר של 4,300 סל"ד. 8.5 קג"מ יהיו זמינים כבר מ-2,000 סל"ד. תיבת 5 הילוכים ידנית או תיבה אוטומטית X שיפט מופקדות על העברת הכוח ותייצרנה האצה ל-100 קמ"ש ב-14.2 שניות ו-15.5 שניות בהתאמה. צריכת הדלק הממוצעת תהיה כ-24 ק"מ לליטר ונתן דו תחמוצת הפחמן הופחת ל-95 גק"מ.

השינויים הגדולים בין צמד הצרפתיות ליפנית נמצאים בתא הנוסעים. מלבד צמיחה של 9 מילימטרים בחלל הפנים ההיקפי, והגדלת נפח תא המטען ב-30 ל', טויוטה התקינה באייגו החדשה את בקרת ה-x-touch החדשה עם צג מרכזי בגודל 7 אינטש - המערכת הראשונה שמגיעה כסטנדרט עם מצלמת רוורס מקורית. היא מאפשרת שימוש מגוון בטלפון החכם, לרבות קבלת ושליחת הודעות.

המכונית תצא לכבישים לאחר תערוכת ז'נבה. אלינו היא תגיע כאמור מתישהו במחצית השנייה של 2014, אם כי התאריך המדויק אינו ידוע בשלב זה.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully