וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות איטלקית: מזרטי אלפיירי

מחווה למזרטי תחרותית מ-1954 סללה את הדרך לקונספט אלפיירי, שנקרא על שמו של אחד ממייסדי המותג האיטלקי מבולוניה. ויש גם 460 כ"ס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזרטי אלפיירי קונספט. אולי תירש את גראן טוריסמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת ז'נבה אינה גדושה השנה במכוניות קונספט מרחיבות אישונים ונוצצות, ולכן דגם כמו מזרטי אלפיירי שקרוב לגרסת ייצור, הוא הדבר הקרוב ביותר לפטנזיה כחולה בחצר האחורית והסטרילית של השוויצרים. במזרטי רומזים, גם אם לא באופן גלוי שהאלפיירי תכנס לנעליה של הגראן טוריסמו הוותיקה בבו העת, אך אינם פוסלים לייצר דגם נוסף לצידה שהאלפיירי תהווה בסיס לו בעתיד.

האלפיירי, המבוססת על שלדת ה-MC סטרדלה, פותחה כמחווה כפולה לאדם ולעידן. היא נקראת על שמו של אחד ממיסידי מזרטי בשם אלפיירי שהקים את משרדי החברה בבולוניה לפני 100 שנים, והיא נולדה בדמותה של המזרטי A6 GCS שהשתתפה ב-1954 בסבבי מירוצים (עוצבה על ידי פינינפרינה), וכן שואבת דמיון מדגמי GT כמו ה-3500, ה-5,000 והאינדי מ-1969.

במסגרת חגיגות ה-100, הורשו מספר מעצבים צעירים של פיאט להשתלט על המיזם, כשאת הטירונים מנווט ביד מכוונת סגן נשיא מחלקת העיצוב מרקו טנצ'ונה, ובפיקוח לורנצו רמזוטי (אלפא רומיאו 4C). אלה עיצבו את האלפיירי כממשיכת דרך אפשרית לגראן טוריסמו, אך הם מספרים שהיא מקרינה מספר אלמנטים עתידיים שייכנסו לשירות החברה ב-3 השנים הקרובות.

עם מקום לארבעה נוסעים, האלפיירי מציגה מידות קצת יותר קצרות מהגראן טוריסמו, בעיקר בנתון האורך שם איבדה כ-2.5 סנטימטרים. מצד שני, היא מאכלסת בחזיתה את אותה יחידת כוח אנרגטית ומרטיטה. לזו 4.7 ל' V8 והספק מקסימלי של 460 כ"ס ב-7,000 סל"ד ו-53 קג"מ המושגים מטווח של 4,750 סל"ד.

האלפיירי היא בפרוש מכונית ראווה ברוח נוסטלגית, אבל במזרטי מבקשים לדייק כי מוטיב הרטרו והנוסח המחוותי הינם "חלק קטן" מהאלפיירי, וכי המכונית מייצגת את התקדמות המותג האיטלקי. "אנחנו כל הזמן מסתכלים קדימה", אומר רמזוטי. "נבחן יחד עם צוות הפיתוח אם יהיה לה מקום בשורותינו במינימום שינויים".

עוד הרבה על מזרטי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully