וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו ויזיו 2: העתיד הוא היברידי

סובארו ממשיכה לחדד את הקונספט ויזיו ומציגה דור 2 בז'נבה עם 4 דלתות, מנוע היברידי ועיצוב קצת יותר מחובר לקרקע

סובארו ויזיו 2 קונספט. אתר יצרן
סובארו ויזיו 2. מתחיל לקבל צורה של רכב אמיתי/אתר יצרן

סובארו נדדה לתערוכת ז'נבה במתכונת מצומצמת וחסרה, אבל היא לא פסחה על בכורה לרכב משפחתי חדש ורעיוני שבקרביו מספר מערכות טכנולוגיות שתכנסנה לשירות המותג היפני ממש בקרוב. הרכב בתמונה הוא הויזיו קונספט, אלא שהפעם כבר עסקינן בשלב ב' לאחר שהאב טיפוס הקודם הופיע בכמה תערוכות קטנות יותר השנה.

הויזיו 2 פותח במטרה לקדם את המערכת ההיברידית החדשה של סובארו, ולחזק את מנועי הבוקסר דיזל המשודרגים. העיצוב החיצוני שלו עבר מעין חצי אבולוציה בשנתיים האחרונות, כאשר בתחילה הושק עם 2 דלתות ומראה עתידני (אולי מוגזם, אפילו ביחס לסובארו), והיה נטול בשורה בצד המנועי.

הפעם, סובארו החליטה שהופעה שלישית שלו מחייבת דמיון קצת יותר מתון, ולכן הוא אימץ 4 דלתות והרבה פחות קווים אגרסיביים מופרעים. החזית למשל מזכירה כעת קרוסאוברים קיימים של סובארו, בהם האאוטבק וה-XV, וכן את מכונית המנהלים לגאסי (שנמכרת בארץ כ-B4). גם מאחור דומה שסובארו ביקשה מהמעצבים תכנון עממי ונעים יותר, אך עדיין הותירה לא מעט מקום לרמוז על מה שעתיד לבוא בשנתיים הבאות.

תחת מכסה המנוע נמצאת מערכת הנעה אקולוגית חדשה ומתקדמת. זו מבוססת מנוע טורבו דיזל 1.6 ל' בוקסר בחיבור לשלושה מנועים חשמליים וסוללות ליתיום קומפקטיות. הכוח עובר לכל הגלגלים (AWD) דרך תיבת הילוכים רציפה CVT לינאטרוניק. הבקרה של המנוע מחלקת את העוצמה בין הסרנים, כך שמנוע הדיזל ומנוע חשמלי אחראים על הגלגלים בחזית, ואילו מנוע חשמלי נוסף מניע את הגלגלים מאחור.

מנגנון ה-SI דרייב המסורתי של סובארו מאפשר בחירה בין מצבי נהיגה, וכך למשל במצב חשמלי משולב, או Eco Cruise, המחשב פועל יחד עם מערכת המצלמות ההיקפיות (EyeSight) כדי לקבוע את צריכת האנרגיה האופטימלית בהתאם לתנאי הדרך. יחד עם מנגנון 'עצור וסע', זו בהחלט מכונית שאמורה להיות חסכונית.

בסובארו ממעטים בפרטים נוספים אודות הויזיו (כמו עוצמת המנוע למשל), ומשאירים זאת לקראת החודשים הקרובים, בהם יוחלט אם הויזיו יעבור לשלב ייצור כרכב בפני עצמו, או שמא ישמש רק כפלטפורמה להדגמת הטכנולוגיות.

עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully