וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט במעקב: בניית טנדר עבירות, טויוטה היי-לקס

8.3.2014 / 8:50

הצטרפו אלינו כדי לעקוב אחרי שיפוץ של טנדר שנשלף ממחסן הגרוטאות, פורק עד היסוד ובימים אלה הוא משופץ בקפדנות, עד הפיכתו למכונת עבירות מקצועית

פרוייקט טנדר טויוטה. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
הדיסקאברי הסטנדרטי/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

את מיכאל חן ראיתי לראשונה בקיץ שעבר, בתחרות עבירות שנערכה אצל עדו כהן בפרדס חנה; מבין האקליפטוסים הגיח דיסקברי קשיש וחבוט, כמעט סטנדרטי. הכלי הגמלוני טיפס בנון-שלנטיות על סלעי הענק, התפתל בין עצי החורשה ובתור צ'ופר, צלח סדרת מכשולים שהיו מיועדים למתחרים מהקטגוריות הבכירות יותר. התרשמתי מהנהיגה הזורמת והמדויקת של מיכאל, השליטה ברכב והקלילות בה התבצעו המעברים הטכניים. מיכאל נכנס ויצא מחיי בלי להשאיר סימן, עד שפגשתי אותו אתמול, בסדנת רוק-סוליד שביבנה.

שלום כיתה ב'

'עם האוכל בא התיאבון' ולאחר ארבעה ניצחונות בתחרויות עבירות בארץ והשתתפות בקרואטיה טרופי באירופה, החליט שמואל לעלות כיתה. בניגוד לדיסקאברי הלבן שהתחרה בקטגוריית 'סטנדרטיים', רכב העבירות החדש ייבנה על פי מפרט קטגוריית 'אדוונצ'ר'. התקנון מאפשר לרכבי אדוונצ'ר לכלול שיפורים מרחיקי לכת, ובלבד שהבסיס יהיה רכב מייצור סדרתי; זאת בניגוד לקטגוריית 'אקסטרים' הבכירה, המאפשרת בניית אב טיפוס ייחודי וחדש לחלוטין, ללא כל מגבלות.




מיכאל בחר לבסס את רכב העבירות החדש על טנדר טויוטה היי-לקס, מכונת עבירות רבת יכולות ובסיס מצוין לשיפורים; הדיסקאברי לא התאים למשימה, מכיוון שהוא גדול וכבד מדי. הקורבן נמצא בדמות היי-לקס מודל 1995; לאחר 19 שנים של הובלת רהיטים ושעשועי עבירות כבר לא נשאר דבר מהטנדר המקורי, אבל מה שמיכאל רצה היו שילדה תקינה ללא סדקים, ומרכב במצב סביר. על בסיס זה תוכנן רכב עבירות ייחודי, הנמצא כרגע בתחילת מחזור חייו.

חזון העצמות היבשות

אני תמיד מוקסם מהיכולת לקחת ערימת צינורות או גרוטאה מרקיבה, ולהוציא מהם רכב מרוץ יפהפה ובעל יכולות. מיכאל בחר שלא להמציא את הגלגל, ולבסס את הטנדר על מכלולים מוכרים וקיימים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
פרוייקט טנדר טויוטה. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
המשחזות לא מפסיקות להסתחרר, בסדנת 'רוק-סוליד' שביבנה/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

לתחרויות עבירות אין צורך בהרבה כוח, ואת המנוע הרופס של ההי-לקס יחליף מנוע משומש של 'פראדו', בגרסת 125 כ"ס החלשה יחסית. כשוחר מעברי מים, הדבר האחרון שמיכאל צריך הם חיישני אלקטרוניקה קפריזיים, המתאבדים בכל פעם שמשהו משפריץ עליהם... מסיבה זו נוטרל מנוע הדיזל ממערכת ניהול המנוע הממוחשבת, וגם התיבה האוטומטית הוחלפה בתיבת הילוכים ידנית, עם יחסי העברה קצרים במיוחד.

פרוייקט טנדר טויוטה. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
מנוע ה'פראדו' מנוטרל מאלקטרוניקה ומונח על שלדת הטנדר, משודך לתיבת הילוכים ידנית. זהו בסיס 'רכבת הכוח'/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

ביום ביקורי בסדנת רוק-סוליד התחילו בהרכבת מתלים מתוצרת Trail-Gear, סדנה אמריקנית המתמחה בהכנת טויוטות. סרן אחורי נעקר מ'פראדו' קשיש, שופץ חוזק ולוטש. ב'רוק סוליד' יורכבו המתלים ומערכת ההגה, אולי גם כלוב הביטחון. מיכאל רוצה להשתתף בתחרויות עבירות בבלקן, שם נדרשת יכולת תנועה מהירה יחסית; לכן היה צריך למצוא יחסי העברה ומתלים שיעניקו פשרה טובה בין זחילת סלעים, לבין התקדמות מהירה בשבילים.

הפתרון יגיע בעזרת קפיצים ובולמים 'קויל אובר' מתוצרת King עם צמיגי 35/12.5R15, גודל נאה אך לא מוגזם. יורכבו שתי כננות, הקדמית וורן 8274 מהירה וחזקה. לכל כננת יותקן מצבר נפרד, נטען על ידי אלטרנטור בהספק 120 וואט-שעה. מצבר שלישי יזין את המנוע ומערכות הרכב.

פרויקט הבנייה נמצא רק בתחילתו, ויימשך חודשיים-שלושה. אנו נעקוב ב'וואלה' אחרי פיתוח ובניית הטנדר, בשלבים השונים. נצא עם הצוות לטיסות ניסוי ונקנח במסע עבירות, שיעמיד במבחן את מיכאל ואת המכונה החדשה.

ואי אפשר לסיים את הסיפור, בלי מילה על התקציב; למרות השימוש בטנדר מיושן ובמכלולים משומשים, עלות הכנת הטנדר גבוהה מאוד. מיכאל מחפש ספונסור רציני לפרויקט, ובינתיים הוא רוצה להודות לחברים שכבר הושיטו יד, בעבודה, כסף או מכלולים: טומי נחום, אלי שחר (צוות ניר), סדנת רוק סוליד, זוקי פרו, נענע גז, אלרז, ומצברי מוטלו. כל שצריך עכשיו הוא להשלים את המימון עם ספונסור ארצי גדול.

פרוייקט טנדר טויוטה. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
תחרויות עבירות מתנהלות בקצב איטי, אבל אינן נטולות סכנות; דודי בר-מואב ושי חודרה מחולצים ממלכודת תת מימית, מוכיחים שכלוב ההתהפכות אינו רק קישוט אופנתי/מערכת וואלה!, רמי גלבוע
  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully