וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: הונדה סיוויק TYPE R החדשה

הונדה סיוויק TYPE R החדשה נראית מוכנה לעימות מול מובילות הקבוצה בהן סיאט לאון קופרה, רנו מגאן RS ופורד פוקוס ST. גם אופל תחכה לה

הונדה סיוויק טייפ R. אתר יצרן
הונדה סיוויק TYPE R החדשה. חזרה לשורשים?/אתר יצרן

הונדה ייצרה לאורך ההיסטוריה מכוניות אחוזות תזזית שגרמו לדופק מואץ מהול בעונג ווקאלי. כך היה עם ה-VTI הקומפקטית בשנות ה-90, ולאחריה עם הסיוויק והאקורד R שהגיעו לישראל, לצד הרודסטר המיתולוגית הונדה S2000 שייצורה פסק לפני כ-4 שנים. אלא שמאז, ועל רקע המשבר ב-2009, הונדה הורידה את הרגל מהמצערת ופנתה לעניינים שעיקרם הצלת כדור הארץ מפני גסיסה תחת ארמגדון של זיהום האוויר, והסיוויק TYPE R נפלה קורבן לאותן החלטות חד צדדיות. האם עתה ישתנה גורלה?

בהונדה בכל אופן, מתחילים להבין שחייבים לפנות מקום גם לאקשן אמיתי. והסנונית הראשונה שעשויה להצביע על הכוון הרצוי, היא הסיוויק TYPE R החדשה שמבוססת כאמור על הדור הנוכחי של המשפחתית העממית.

בהתאם למסורת המהירה והעצבנית, הונדה מבדלת את הסיוויק הספורטיבית מאחיותיה עם מלתחה תוקפנית שלא משאירה מקום לספקות באשר ליכולותיה התאורטיות, כשזה מתחיל עם חישוקי 20 אינטש, ספוילר אחורי ע-נ-ק, חצאיות צד, חריצים בגוף הפגושים, מפלטים כפולים מאחור מושתלים בדפיוזר תחתון ופתחי יניקה מוגדלים בחזית. לדברי הונדה, כל השיפורים נעשו במטרה לשפר את זרימת האוויר ולהגדיל את כוח ההצמדה.

הדיווחים על מנוע טורבו היו נכונים רק בחלקם, שכן בזמן שהונדה דנה ממושכות על האפשרות למערכת היברידית ל-NSX עלה הרעיון לסדר היום. אבל בסיוויק TYPE R, נשארו בהונדה נאמנים ככל הניתן למורשת והתקינו בחזיתה מנוע 2.0 ל' VTEC בעל תזמון שסתומים משתנה, המקבל סיוע ממגדש טורבו קטן, המפיק 280 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות. לפחות על הנייר, יש לה האמצעים לעמוד ראש בראש עם רנו מגאן RS ופורד פוקוס ST, בעוד גולף GTI חסרה מולה כ-60 כ"ס לערך (אולי גולף R תתייצב), סיאט לאון קופרה שווה לה, שעה שאופל מכינה גרסת אסטרה OPC חמה עם כ-300 כ"ס.

ביצרנית היפנית מודעים היטב לקיט המוחצן של הסיוויק, אבל מפריכים כל ניסיון לבקר את החברה בשל הגזמות וויזואליות, ומדגישים כי כל מה שמוצמד לגופה נועד להופכה ספורטיבית וחדה. "זו תהיה מכונית מירוצים לכביש, בניגוד למכונית ביצועים לכביש", כך בכירי הונדה.

בשבועות הקרובים, תמשיך הונדה לבחון את הסיוויק TYPE R בנורדשלייפה הגרמני, כשאת השיווק הרשמי של הדגם היא מייעדת לאמצע שנת 2015.

עוד הרבה על הונדה בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully