וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה העולמית: גמר 2014

בפעם העשירית יכריעו בכירי כלי התקשורת הבינלאומיים מי ראויה לתואר מכונית השנה העולמית. המועמדות לגמר: מאזדה 3, ב.מ.וו סדרה 4 ואודי A3

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה. אתר יצרן
ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה/אתר יצרן

תערוכת ז'נבה שנערכת בימים אלה כבר העניקה את תואר "מכונית השנה באירופה" לפיג'ו 308 ביומה הראשון. אבל, בו בעת נערכה הצבעה נוספת במסגרתה התבקשו עשרות עתונאים לבחור שלוש מכוניות שתתמודדנה על הזכות להתחרות בגמר מכונית השנה העולמית 2014 שתוכרז בניו-יורק. חבר השופטים, המונה 69 אנשים מ-22 מדינות, כיווץ היקף של 45 מכוניות נבחרות ל-3 פיינליסטיות: מאזדה 3, אודי 3 וב.מ.וו סדרה 4.

הקריטריונים אגב אינם אקראיים, כפי שקורה בחלק מהמדינות בהן נערכת תחרות פנימית. אלו קובעים, שכל אחת מן המועמדות לגמר תמכר בשתי יבשות ו-5 מדינות, ובתקופה ממושכת שהינה בין ה-1 בינואר 2013 ל-31 במאי 2014 לפחות.

בניגוד למכונית השנה באירופה, שם מוכתרת מנצחת אחת, הגמר הגלובאלי מפריד בין קטגוריות ומאפשר לכל קבוצה לבחור את המכונית הטובה ביותר בין כתליה. שלוש המכוניות הטובות ביותר אמנם מתחרות בינן לבין עצמן על "מכונית השנה העולמית", אך השופטים שכפופים למערכת ומשתתפים בתחרות, צריכים גם לבחור את המצטיינת הגדולה של כל קטגוריה. להלן המתחרות:

מכונית היוקרה העולמית:

1. בנטלי פליינג ספר
2. מרצדס בנץ S קלאס
3. ריינג' רובר ספורט

מכונית הביצועים העולמית:

1. שברולט קורבט סטיינגרי
2. פרארי 458 ספציאלה
3. פורשה 911 GT3

המכונית האקולוגית של השנה:

1. אודי A1 ספורטבק (מונעת גז)
2. ב.מ.וו i3
3. פולקסווגן XL1 (מכונית ה-1 ליטר).

המכונית המעוצבת של השנה:

1. ב.מ.וו i3
2. מאזדה 3
3. מרצדס C קלאס

זוהי בסך הכול השנה העשירית שמתקיימת תחרות מכונית השנה העולמית, והיא עדיין איננה "יוקרתית" כמעמדה של מכונית השנה באירופה. עם זאת, היא נחשבת למבחן חשוב לכל דגם טרי שנכנס לרוטציה והשופטים בה ממלאים תפקיד חשוב. אשתקד, הם העניקו את מלוא הנקודות לפולקסווגן גולף דור 7. מי תהיה המנצחת הגדולה של 2014? חכו לתוצאות ב-1 באפריל.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully