וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטומוטור: חוויה מוטורית לכל המשפחה

אוטומוטור חוזרת לחול המועד פסח ותיערך השנה בסימן אגדות על גלגלים בהתנסות חוויתית של כל המשפחה. דורון גילר: "יהיו כאן נהמות מנועים ותצוגות אינטראקטיביות"

אוטומוטור 2012. אדם בלנגה (צלם מזדמן), ניר בן טובים
אוטומוטור 2014, שינוי בתפישה והגדלת האינטראקציה עם המשתתפים/ניר בן טובים, אדם בלנגה (צלם מזדמן)

חודש וקצת לפני חג הפסח, הכריזה היום (שני) חברת רבמוטור על תערוכת הרכב אוטומוטור שתיערך השנה בין ה-16 ל-19 באפריל בחול המועד. בדומה לתערוכה ביולי האחרון שפותחה בסימן "מכוניות מהסרטים", המארגנים בחרו השנה לקיימה באופן שונה מהמקובל, תחת הכותר 'אגדות על גלגלים', במסגרתה יינתן דגש משמעותי על השתתפות הקהל במיזמים השונים שיוצגו, וחיזוק האווירה המוטורית והתרבותית. "אני רוצה נהמות. שיריחו מנועים", כך לדברי דורון גילר, יזם התערוכה מזה 26 שנים.

התערוכה שבה לחג הפסח לאחר שביולי האחרון הרגישו המארגנים כי הדבר אינו נכון מקצועית, (על אף הצלחתה המסחרית). נדמה כי אוטומוטור 2014 תתמקד במעורבות הקהל, שכן זו תאופיין בחוויה מוטורית של ממש, כאשר מלבד מיצגים אינטראקטביים בהם יוכלו להתנסות הילדים וההורים, תהיינה כמובן נוכחות של מכוניות ספורט ומכוניות על מדגמי מזרטי ופרארי (אוטואיטליה), פורשה (מכשירי תנועה), למבורגיני ועוד. לצידן, בשלב זה, אישרו השתתפות אופל ישראל, UMI, רנו ועוד, כולן מחויבות להפעיל את הדוכנים על מנת לערב את המבקרים במתרחש.

גם כוחות הבטחון של ישראל יתפקדו למופעי הראווה, ואלה יאפשרו לקהל להתרשם מכלי הרכב החדשים, העתידיים וכן תהיינה מכוניות קלאסיות של המשטרה ושירות מכבי האש (כולל הפעלה של ילדים). מועדוני רכב מקומיים יקבלו מקום, כמו גם מועדוני אופנועים, תהיה תצוגה של מכוניות היברידיות ונסיעות מבחן של אלוף אירופה ברכיבת טריאל ועוד.

"יש לנו תרבות מוטורית משלנו"

דורון גילר, שהניח את אבני היסוד לאוטומוטור לפני קרוב ל-30שנה, ומקפיד לקיימה בהתאם לרוח הזמנים, טוען שהיה קשוב לביקורת שהופנתה כלפי התערוכה בשנים האחרונות, ובמיוחד נוכח ההשוואות לאירופה. "צריך להבין דבר מאוד פשוט: הקהל הישראלי ממצה מהר", כך מציין. "הזמנים משתנים. ואלה הן 26 שנים של ניסוי וטעייה. לכן, עשינו בעשור וחצי שחלף השקות רכב כמו בחו"ל, והקהל הגיב היטב. אולם, אחרי 12 שנים הרגשנו שהעניין הזה קצת משעמם ומיצה את עצמו. אז ניסינו לעשות תערוכה ביולי כדי לרענן את האווירה בקיץ, וממנה למדנו שני דברים: א. מבחינה מקצועית זה לא נכון, ו-ב', זה פשוט לא טוב כל כך לקהל, אז חזרנו לפסח".

מי שביקר באוטומוטור האחרון, שקדם ל"מכוניות מהסרטים", חש כנראה את מה שרבים הרגישו בדלתות היציאה מגני התערוכה: מחיר הכניסה היה גבוה ביחס לתמורה, שרובה הסתכמה במיעוט הפתעות והרבה מיצגים של חברות ליסינג ומשטחי מכירות. הקונספט של 2014 עתיד לתת מענה הולם יותר לכרטיסים לדברי גילר, משום שכל הדוכנים, ברמה כזו או אחרת יהיו אקטיביים, ולא תהיה תחושה של פסיעה שגרתית ברחוב המסגר. "אני רוצה מכוניות נעות. ריח מנועים, רעש, צמיגים, הדגמות. השארתי את רחוב המסגר ברחוב המסגר. תהיה כאן תרבות משלנו".

ביקורת חריפה, נמתחה לא פעם כלפי מחיר כרטיסי הכניסה כמובן, ולא פחות - מול ספקיות המזון שגובות סכומים שערורייתיים לכריכים אומללים מקמח מצות. בתחום זה, ישנה בשורה חיובית, שכן כרטיס הכניסה אמנם עלה מ-89 שקלים ל-95 שקלים לאדם (56 שקלים לבעלי מוגבלויות), אך לרוכשים דרך לאומי כארד המחיר הסופי מגלם כרטיס זוגי, וכן יהיה כרטיס משפחתי מוזל: זוג +2 ילדים ב-299 שקלים. כן תהיינה הנחות לוועדים, קבוצות, חבר ועוד. הכניסה לילדים עד גיל 5 אינה כרוכה בתשלום.

בצד הגרסטרונומי, אין הרבה פתרונות, וגם השנה ממליץ גילר להביא אוכל מהבית. "אני מודע למחירים של דוכני המזון כאן, אבל אלה הם תעריפים של הזכיינים, לא שלנו. אני בפרוש קורא לכם להכין מזון שתוכלו לקחת אתכם כי העלויות כאן גבוהות מאוד".

על פניו, "אגדות על גלגלים" עשויה להציע משהו אחר, מלהיב יותר למבקרי התערוכה והרבה פחות שמרני. "יהיו כאן עדרים של שברולט קורבט וקמארו. פרארי בתצוגת אופנה מיוחדת", כך מוסיף גילר בין היתר. אולם, הצהרות אלה, כמו בשנים עברו, תהיינה כפופות למבחן התוצאה בסיום חג הפסח. אנחנו נהיה שם כדי לבחון מקרוב את הרבולוציה ונקווה לחוות שינוי בדפוסי החשיבה והתצוגה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully