וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארץ: סקודה אוקטביה RS החדשה

סקודה משיקה בישראל את המהדורה החמה של האוקטביה, ה-RS, בעלת מנוע 2.0 ל' טורבו ו-220 כ"ס. המחירים החל מ-215 אלף שקלים

אתר יצרן

במסגרת השקת אולם התצוגה החדש של סקודה במגדל צ'מפיון, הודיעה יבואנית המותג הצ'כי לישראל צ'מפיון מוטורס על התחלת שיווקה של גרסת הספורט vRS של המשפחתית הפופולרית סקודה אוקטביה. הדור החדש של ה-RS חזק מקודמו, ישלב תיבה ידנית או רובוטיות DSG וגם חסכוני בשיעור של עד כ-20% לעומת הגרסה היוצאת.

בקרביה של האוקטביה RS תמהיל של רכב משפחתי עם מכונית ספורט גדולה. בחזיתה שוכן מנוע 2.0 ל' טורבו משותף לפולקסווגן גולף GTI, כאשר התפוקה המרבית עומדת על 220 כ"ס ו-35.6 קג"מ מ-1,500 סל"ד, בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות או רובוטיות DSG כפולת מצמדים מתופעלת מגלגל ההגה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 ש' (7.2) והמהירות המרבית עולה ל-248 קמ"ש, בעוד צריכת הדלק, למרות התוספת בעקומת הכוח, יורדת ל-16.3 ק"מ לליטר, ופליטת דו תחמוצת הפחמן כ-142 גק"מ.

האוקטביה, המבוססת על פלטפורמת ה-MQB מכוילת בדומה לפולקסווגן גולף GTI. משמע, מתלים מוקשחים ומונמכים ב-1.5 סנטימטרים, בלמים גדולים יותר ושיכוך שנתפר לנהיגה ספורטיבית, אם כי הבולמים לא מענישים את הנהג והנוסעים על סלילה בלתי סלחנית, כך לפחות לדברי החברה. מצד שני, לא תמצאו כאן דפרנציאל מוגבל החלקה אמיתי, כי אם בקרת XDS משופרת (כיול מחשב) המווסתת את כוח הבלימה על שני הגלגלים הפנימיים בעת רכינה לסיבובים חדים.

אחת התכונות הבולטות של ה-RS היא השימושיות שנגזרת מהמרחבים של האוקטביה, וניצולו של מרכב עם חמש דלתות ופתיחה כפולה לדלת המטען. תא הנוסעים מאובזר כסטנדרט ברשימה ארוכה של פריטים, בהם מערכת שמע משוכללת, בלוטות',בקרת אקלים דו אזורית, כניסות USB ועוד, אבל מאחרי הנהג הדינמי שטח חלל אחסון בנפח של 570 ל', ללא קיפול המושבים. הקיט הקוסמטי מוסיף מושבי ספורט, חישוקי מגנזיום גדולים, ספי דלתות ולוגואים RS כנהוג בסדרה הספורטיבית.

המחירים לאוקטביה RS בישראל יחלו ב-215 אלף שקלים. הטבה מיוחדת בהיקף של כ-7,000 שקלים תינתן בהשקת המכונית ב-4 באפריל. ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בישראל: "האוקטביהRS מציעה ביצועים מהטובים והחדים בקטגוריה, זאת לצד מרחב גדול בהרבה משל מתחרותיה, שימושיות רבה בהרבה, משקל נמוך יותר, ושפע של מערכות אבזור, פינוק ובטיחות. כשמוסיפים לחבילה זו גם תג מחיר, סופר תחרותי, האוקטביהRS הופכת לאחת מהרכבים האטרקטיביים בסגמנט. אין זה פלא שיש לרכב כבר כיום רשימות המתנה. עקב ביקוש זה קיבלנו מלאי מצומצם, אך יחד עם זאת אנו מאמינים כי זה יעד ריאלי להגיע ל- 100 מכוניות בשנה מלאה".

סקודה אוקטביה RS. אתר יצרן
סקודה אוקטביה RS/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully