וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי פסוקורטו, ספורט בניחוח איטלקי

מעצבי העל של מרכז העיצוב בטורינו, ה-IED, חברו ליונדאי ופתחו קונספט רעיוני למכונית ספורט. המנוע התאורטי? 1.6 ל' כפול מגדשי טורבו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יונדאי פסוקורטו קונספט. האיטלקים והקוריאנים משלבים כוחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ששה עשר סטודנטים מובילים לתואר שני במרכז העיצוב IED בטורינו, לקחו לאחרונה חלק במיזם טכנולוגי במסגרתו פותחה על המחשב והוצגה בז'נבה, מכונית ספורט עתידית עם מנוע מרכזי, בשם PassoCorto, או "בסיס גלגלים קצר" בתרגום חופשי לעברית. הפרויקט מנוהל על ידי שני צוותים מקבילים של יונדאי בקוריאה ובאירופה, בעוד המכון האיטלקי הטיל את האחריות המלאה על לוקה בורנו, אחד מהמעצבים המנוסים ביותר של סדנת פינפניפרינה, כדי שזה יפקח על התלמידים בשעת עבודתם.

הפסקורטו קונספט היא מכונית דו-מושבית נמוכה ושרירית במרכב קופה, כאשר אורכה מקצה לקצה הוא 4.08 מ', רוחבה כ-1.88 מ', גובהה 1.16 מ' ובסיס הגלגלים הקצרצר, כפי שנגזר משמה, מתייצב על 2.43 מ', 7 ס"מ יותר מסוזוקי אלטו, לשם השוואה. היא מכילה גם תא נוסעים רעיוני עם כמה פטנטים שזורים בעיצובו של ההיגוי, שכמו במקרים רבים חולק דמיון עם קוקפיט של מטוסי קרב.

ליונדאי היה כיוון מעורפל לגבי עיצובה של המכונית, אבל נראה שהפעם בחרו לפסוח על הצוותים של פטר שרייר, ולנסות לשלב את הרוח האיטלקית של פינינפרינה בקרביה של מכונית הספורט. ההנחיה היחידה שיצאה מיונדאי אל טורינו, התייחסה להגדרתה ולקהל היעד שלה, ושם גילו המעצבים כי הקוריאנים מבקשים מהם לשרטט קונספט שפונה לצעירים (דור ה-Y), כשבין היתר ציינו שעליהם לדמיין את עצמם נוהגים במכונית הזו, וחושקים בה.

כשתבקשו לחבר לפסוקורטו מנוע, האפשרות היחידה שעמדה בפניהם היא השתלת חטיבת כוח של יונדאי, אם כי כזו שאינה נמצאת כיום על המדף. הבחירה נפלה על מנוע ה-1.6 ל' GDI, אבל עם שני מגדשי טורבו המחלצים הספק מרבי של 270 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית מהירה עם פיקוד מנופים מגלגל ההגה.

ביונדאי בוחנים זה מספר שנים דגמי ספורט אפשריים שייכנסו להיצע, בהם ה-GT המפוארת וכן מכונית ספורט קטנה שתתחרה במאזדה MX5. עד כה, התכניות לא יצאו לפועל משיקולים אסטרטגיים, אבל אין ספק שתחת יד איטלקית מכוונת, קופה ספורטיבית וחמה תתרום לחיזוק המותג באירופה באופן משמעותי, גם אם לא כלכלית.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully