וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקב: רייסר ישראלי שנותן בראש לאירופים

עם אופנוע חדש שנותן 30 כ"ס יותר ושוקל 20 קילוגרמים פחות, גל ברדה מקווה לתפוס מקום משמעותי יותר בעונת סופרבייק צ'אלנג' 2014

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילומים: Malisevschi Sabin, קובי ליאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמעט כמו בכל פתיחת ראיון עם ישראלי שיוצא אל הגולה כדי להתחרות, רצינו לשאול את גל ברדה "מדוע דווקא בחו"ל?" אבל רגע לפני שהלשון מגלגלת את השאלה, ההיגיון עוצר את השטף. אין באמת סיבה לשאלה שכזו כשהתשובה ברורה. בישראל אין מסלולי אספלט למירוצים ולכן כל שרשרת המזון שבאים בעקבותיהם, קרי מירוצים, ליגות, גביעים ואליפויות נעלמו עוד לפני שניתנה להם ההזדמנות להיכחד. אז דילגנו אל השאלה הבאה ברצף - "מדוע דווקא רומניה?"

"בגלל התקציב" משיב גל ומסביר - המדינה הזו נגישה מאוד מבחינת הפרוצדורה של להעביר את האופנוע ממסלול למסלול ולזה יש השפעה קריטית על עלויות ההשתתפות. גל גם נמצא בקשר ידידותי עם מנהל הליגה (סופרבייק צ'אלנג' באירופה) וזה מסייע בעצמו בשינוע האופנוע ממירוץ אחד לאחר. "בתור ישראלי קשה מאוד להשתתף במירוצים כאלה. הם יקרים ואין לך נדוניה של ספונסרים נדיבים, אז צריך להסתדר עם מה שיש, אבל רמת הרוכבים שם גבוהה מאוד והם מגיעים מכל אירופה. האלוף של 2013 רחוק שתי שניות בלבד להקפה מאלוף ליגת הסופרסטוק העולמית במסלול ההונגרורינג וזה מכובד מאוד".

רגע לפני שגל ברדה יוצא להשתתף בעונת 2014 של האליפות היוקרתית, נפגשנו לשיחה על העונות הקודמות, העונה הבאה, על המכונה ועליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ציפיות גבוהות

עונת 2014 של ליגת הסופרבייק צ'אלנג' תהיה העונה הרביעית שבה גל מנסה את כוחו במירוצים מחוץ לגבולות ישראל. 2011 הייתה השנה הראשונה והקשה מכולן, שכן היא הצריכה השקעה כלכלית גבוהה וגם למידה והסתגלות לכל התרחישים, הפרוצדורה וכמובן המסלולים. כשהמתחרים מסביבו כבר מכירים כל מסלול ומסלול בסבב, גל ה'רוקי' לא הווה איום עבור רבים מהם.

בשנת 2012 השתתף גל ביותר ויותר מירוצים, צבר ניסיון ובעיקר כיוון לקראת השתתפות מלאה בסבב, שהחלה בשנת 2013. "2013 הייתה השנה המלאה שלי בליגה ובפעם הראשונה למתחרים לא היה יתרון ממשי עלי בהכרת המסלולים, מלבד מסלול פנוניה. אין רוכב שהגיע למסלול זה ולא התרסק. זה מסלול צר יחסית, מלא בשינויי גובה ושיפועים שליליים ובנוסף להכל, גם האחיזה לא מושלמת. זה המסלול היחידי בו היה לי קשה להדביק את הקצב של המובילים. בשאר המסלולים אני בקצב של הראשון או השני", מסביר גל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התנגשות של צרכים

עונת 2013 הייתה מאתגרת מאוד עבור גל, ולא רק מההיבט הכלכלי והיא סיפקה המון רגעים שלא ישכח לעולם. "הרגע המאושר ביותר?" הרים גל את עיניו וחיפש את הזיכרונות מהעבר - "כשירדתי מהמירוץ בסרס ביוון, למרות שסיימתי במקום הרביעי, קבעתי את זמן ההקפה המהיר ביותר במירוץ של 1:21. זה סוג של ניצחון עבורי, למרות שלא עליתי על הפודיום." על הפודיום הוא לא עלה בגלל חולשה בידיים. לדבריו, כבר מההקפה השביעית, מתחילים להרגיש את המאמץ בידיים ובמירוץ שנמשך כ-23 דקות, זה קשה ולכן בהקפות האחרונות התקשה להחזיק בקצב עמו פתח.

מנגד, גם חוויות קשות היו לו בעונה זו. "במסלול ברנו, בסוף שבוע של גשם בלתי פוסק, עליתי לסשן אימון אחד בכל סוף השבוע. היה לי רק סט אחד של צמיגי גשם ולא רציתי לקחת סיכון מיותר. יש דילמה נוראית במצבים כאלה של תקציב מוגבל - אתה צריך לרכוב כמה שיותר בשביל להתאמן ולהיות מוכן, אבל לרכוב כמה שפחות כדי לשמור על האופנוע והצמיגים."

גל פתח את המירוץ חזק מהמקום השביעי ועקף שני רוכבים כמעט מיד. זו הפעם הראשונה שהתחרה בגשם ולמרות זאת, לקראת אמצע המירוץ כבר היה בשלישיה הראשונה. "ואז זה קרה" עוצר גל את שטף הדיבור. "תאונה?" שאלתי? "לא" השיב גל. "זה לא בגלל המשקל, או הגשם. זה בגלל שהגעתי לבד למירוץ והייתי צריך להחליף צמיגים לבד, להחליף רפידות בלמים לבד, לבדוק שמן, לשמן את השרשרת, לשים מחממי צמיגים ולדאוג לכל הפרוצדורה הרישומית בעצמי. לא שכחתי למלא דלק, כמו שפתחתי את המכל, ראיתי שיש, סגרתי ועליתי למסלול. אבל כנראה שלא היה מספיק, כי 3 הקפות לסוף כבר נדלקה הנורה. ניסיתי לחסוך דלק, לפתוח פחות גז, אבל בהקפה האחרונה הרגשתי בבלימות ובהטיות חזקות קיטועים של חוסר דלק במנוע ואז, 30 מטר לפני קו הסיום האופנוע נעצר יבש. בלי טיפת דלק. ירדתי ממנו ודחפתי אותו עד לקו בגשם שוטף רק בשביל הנקודות. 3 רוכבים עקפו אותי בשלב הזה. ככה הלך הפודיום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אופנוע חדש, יכולות חדשות

בעונות הקודמות רכב גל על דוקאטי 1198 שעבר שדרוגים מתבקשים ובעונת 2014 גל ישתתף על גבי דוקאטי פניגאלה 1199 R חדש. "זה האופנוע הסדרתי הכי קרוב לאופנוע מסלול שיכולתי להשיג. הוא לא מצריך כמעט שינויים כדי לבצע את המעבר מהכביש למסלול ולהיות תחרותי. בחרנו להשאיר אותו מקורי לגמרי במנוע ובמתלים, כי כמובן שאפשר לשפר את ההספק עוד, אבל ככל שנכנסים לתוך המנוע ומחליפים רכיבים, מסכנים את האמינות ומאחר שהתחרות רחוקה מאוד, אני לא יכול להתמודד עם צרות ולסכן את ההשתתפות".

ובכל זאת, בשבועות האחרונים, גל עמל רבות על הכנת האופנוע וזו כללה החלפת מערכת הפליטה, הורדת מאווררי הרדיאטור ושאר אביזרי כביש כמו פנסים, איתותים ומראות. במקום החיפוי המקורי של הפניגאלה, הותקן אחר שנבנה במיוחד עבורו ועליו גם מדבקות הספונסרים החדשים ורגליות הרוכב הוחלפו באחרות (ריר-סט). גל עדיין לא שלם עם השינויים שכן אחד חסר לו ברשימה, שוב בגלל העלות – "הייתי רוצה להחליף את הקארטריג' של המזלג הקדמי לקארטריג' מירוצים. הבולם המקורי יכול להספיק, אבל בתנאי מירוץ קשים ולאורך זמן, השמן עלול להתחמם ולפגוע בתחרותיות, אבל מכלול שכזה עולה בערך 3,000 יורו, אז כנראה שאצטרך להסתדר בלעדיו".

"מה הציפיות שלך מהאופנוע החדש?" שאלנו. "עם עוד 30 כ"ס ופחות 20 קילוגרמים, אני מעריך שזה ייתן לי בין שניה לשתיים להקפה. אם זה כך, זה יעשה את העבודה. אבל זה לא רק האופנוע. גם אני נכנסתי למשטר של כושר ועכשיו אני לוקח את זה באופן רציני מאוד. השנה גם יש תקציבים שמגיעים מספונסרים, אז אני גם יכול להיות רגוע יותר. כי מלבד התחרות צריך גם לנהל משק בית – לחשוב על כמות הצמיגים, על גלגלי השיניים וכשעסוקים בלחשוב על זה ודואגים מזה, זה פוגע מנטלית ואתה פחות חושב על הרכיבה. השנה עם התקציב החדש, אני מקווה להיות פחות טרוד.

ומה הציפיות השנה? "את שנת 2013 סיימתי במקום השלישי. השנה שלישי יהיה כישלון עבורי. ראשון זו המטרה. אני חייב להיות ראשון אם לא בכל המירוצים, ב-2 או 3 מהם כי להיות ראשון זה הישג אדיר עבורי.

גל ברדה באליפות סופרבייק צ'אלנג'. קובי ליאני
גל ברדה באליפות סופרבייק צ'אלנג'/קובי ליאני

יוצאים לדרך ואנחנו איתו

אחרי סיום מלאכת בניית האופנוע, בדיקת כשירות במסלול בכוכב יאיר, יצא גל ואופנוע המסלול החדש שלו לסדרת אימונים במסלול סרס שביוון. משם יועבר האופנוע לרומניה ומשם לקרואטיה למירוץ הראשון בעונה במסלול גרובניק. "זו הפעם הראשונה שהמסלול בסבב ולכן הוא יהיה חדש עבור כל הרוכבים ויצור תנאי תחרות זהים לכולם" מסביר גל.

מתרגש? "כן." משיב גל ומחייך. "אם אני אפסיק להתרגש ממירוצים, כנראה שאצטרך להפסיק להתחרות. חמישה חודשים של פגרה בין העונות נראים לי כמו נצח. החיים על המסלול, ההתרגשות לפני המירוץ... זה משהו שאם אני לא מקבל את זה, זה חסר לי מאוד".

מעקב מלא אחר ההתקדמות של גל ברדה בסופרבייק צ'אלנג' תמצאו כאן בוואלה! רכב ואלו התאריכים של המירוצים בכל העונה:
גרובניק קרואטיה: 28-30 במרץ
פנוניה רינג הונגריה: 30 במאי עד 1 ביוני
סלובקיה רינג: 21-22 ביוני
ברנו צ'כיה: 11-13 ביולי
מוסט צ'כיה: 2-3 באוגוסט
הונגרורינג הונגריה: 22-24 באוגוסט
ברנו צ'כיה: 28-30 בספטמבר

מכאן נאחל הצלחה לגל. אנו נמשיך לעקוב ולדווח.

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully