וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו: מגנטים ינווטו את הרכב בבטחה

וולוו החלה לערוך ניסויים במשטחי מגנטים שקועים באספלט על מנת להגדיל את רמת הבטיחות בכלי רכב אוטנומיים. "כמו מסילות בלתי נראות"

וולוו, נהיגה אוטונמית על פלטפורמת מגנטים. אתר יצרן
דיסקים מגנטים ישובצו תחת הכביש ויובילו את הרכב בבטחה לנקודות היעד/אתר יצרן

מכוניות אוטונמיות תהיינה חלק משמעותי מענף הרכב בעוד כמה שנים, ולמרות הבאזז שנוצר סביבן, הביקורת הגדולה כלפיהן נובעת מחוסר האמון שבהפקדת מערכות הרכב בידי מחשבים. רוב רובן של המכוניות האוטונמיות משתמשות היום ברדארים או מנגנונים מבוססי GPS כדי לשרטט את הדרך לפני הנוסעים ולשמור על רמת בטיחות גבוהה, אבל וולוו רוצה לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהבטיח שהמכונית ממש תהיה "על מסילות". הפתרון? מגנטים משובצים באספלט.

הפטנט עובד בצורה פשוטה מאוד והוא גם קל להתקנה, לדברי השוודים. סדרה של מגנטים שקועים בכביש יוצרים רשת של שדה מגנטי עליו נוסעת המכונית, ובכך יחד עם בקרת הרדאר הקיימות, מעניקה וולוו לנוסעים בכלי הרכב "מעטפת בטיחות נוספת", כך הם מתארים זאת, לצד הבקרה האוטונומית.

"המגנטים יוצרים מעין רשת מסילות, ורמת הדיוק (או הסטייה) היא כ-1 דצימטר", מסביר ג'ונאס אקמרק מוולוו. "בחנו את המערכת המגנטית במהירויות שונות ועד כה, אנו שבעי רצון מהתוצאות".

המבחנים של ווולוו במתקן הלרד בשוודיה בוצעו על משטח של 100 מטר בלבד וברוחב של כ-3.81 ס"מ. בשלב זה, הניסוי נערך עם מכונית מסוג S60, אך בוולוו יבחנו את התגובות במגוון רחב של מכוניות בעתיד. "השלב הבא, הוא לבדוק את התגובות של המגנטים בכביש עם תנועה ורמזורים", מוסיף אקמרק.

מערכות אלה תהיינה חשובות לאין שיעור כשכלי רכב אוטונומיים יהיו חלק מהנוף המוטורי. וולוו מעריכה שפיתוח מערכות מגנטיות הוא דבר זול לייצור והתקנה, אולם מלבד ההיבטים הבטיחותיים תהיה לכך תמורה גם במישור האקולוגי, שכן ניתן יהיה לצמצם את רוחב מסלולי הנסיעה.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully