וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקרב קטלני: אבארת' 695 ביפוסטו

אבארת' חשפה גרסה נדירה של אבארת' 500, עם מנוע עוצמתי, משקל קליל ותא נוסעים עם 2 מושבים שמייד יכניס אתכם לאווירה קרבית. עקרב למקצוענים

אבארת 695 ביפוסטו. אתר יצרן
אבארת' 500 ביפוסטו 695. קיצונית/אתר יצרן

הרבה אנשים מצביעים על פיאט 500 ומתארים אותה כפריט אופנתי. אפשר לצעצע אותה עם קישוטי צבעים, חישוקים, דיפונים, מושבים מהודרים וכל מה שרק אפשר לדמיין שעשוי להשתלב במכונית מיני רטרו חמודה ומצודדת. באבארת' לעומת זאת, מעדיפים להתמקד בצד הדינמי, ולמרות שה-500 זעירה וצנומה במידותיה, היא יכולה לאצור תחת המעטפת חתיכת טורנדו קטן של ביצועים. לפעמים, ובהנתן חלון ההזדמנויות המתאים, יש גם מי שמנצלים התקהלות (תערוכת ז'נבה) ומשפרים את גרסת ה-595 הבכירה כדי לקבוע רף חדש של יכולות. התוצאה? מהדורת ביפוסטו 695 (Biposto).

הביפוסטו 695 היא האנטי תזה ל-500 הצפונבונית. למעשה, אפשר לומר שזוהי אבארת' 595 עליה הולבשה מכונית מירוצים קטנה. להלן רשימה קטנה של חלק מהרכיבים שתוכלו למצוא בה: תיבת הילוכים 6 מהירויות תחרותית (סיקונסאלית) סופר מהירה, מערכת פליטה מבית אקרופוביץ' עשויה טיטאניום, מערכת מתלים אדפטיבית של חברת אקסטרים Shox, מחשב דרך של MXL עם מתעד נתונים, מושבי ספורט של Sabelt עם 4 רתמות, בלמי ברמבו וחישוקי 18 אינטש של OZ רייסינג (כמה איטלקי מצידם).

העוצמה של ה-695 ביפוסטו מגיעה ממנוע 1.4 ל' טורבו המפיק 192 כ"ס. הוא מאיץ אותה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-5.9 שניות ועד מהירות מרבית של 252 קמ"ש. נתונים אלו טובים משמעותית מגרסת ה-595 הרגילה, כשבין היתר מציינים בביפוסטו את משקלה הנמוך שהתייצב על כ-969 ק"ג, בזכות שימוש בחלונות קבועים עשויים פוליקרבונט, ומסביב פגושים חדשים וקלים יותר.

בצד הוויזואלי, הביפוסטו אמצה את רוחה של ה-124 אבארת מ-1964, כפי שניתן להבחין בצמד הבליטות במכסה המנוע, שעשוי תרכובת אלומיניום על מנת להוריד את משקלה עוד יותר. כניסה פנימה תחשוף חלל פנימי משל נלקח ממסלול המירוצים; מושבי ספורט, יריעות של קרבון מכסות את הדיפונים ובמקום המושבים מאחור -מוט חיזוק מטיטאניום. מכאן אגב נגזר שמה של המכונית - 'ביפוסטו', או "שני מושבים" באיטלקית.

אפשר לקחת את ביפוסטו 695 כמה צעדים לכוון הפיטס, ולצייד את המכונית בקיט מירוצים הרבה יותר רציני - למי שמבלה שעות על גבי שעות בימי מסלול. אבל, בהחלט ניתן להסתפק בביפוסטו הסטנדרטית, שתגבה מכם סביבות 50 אלף יורו (כ-250 אלף שקלים).

נכון יהיה להזכיר בנשימה אחת, כי הרבה לפני ה-124 ועשורים קודם ל-695, סדנת אבארת' הציגה ביפוסטו רעיונית, ב-1952 במסגרת תערוכת טורינו. אז הייתה זו מכונית קופה עם מנוע 1.5 ל' ועיצוב שהקדים את זמנו. היא עוצבה על ידי פרנקו סקליונה מברטונה שהיה אחראי לכמה מהדגמים המרתקים בהיסטוריה, בהם יגואר XK150 קופה, אלפא רומיאו 33 סטרדלה, מזרטי 3500 ולמבורגיני 350 GTV קופה. מאז כאמור, מיעט הכותר האיטלקי להופיע.

עוד הרבה על אבארת' בוואלה! רכב
לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אבארת'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully